We komen er maar niet uit hier.. We hebben een standaard MDI app gecreerd.. Welke code moeten we nu invoegen om een bestaand formulier te openen binnen de MDI.. Dus we hebben een button.. wat moet daarachter?
Je moet een form creeëren in de OnClick event van die knop, en de FormStyle van die form moet MDIChild oid zijn. (Net zoals de formstyle van je parentform MDIParent oid is).
https://fgheysels.github.io/
Die vind je een heleboel. Op internet, maar zelfs in de samples van Delphi zelf. Welke versie gebruik je?
Edit:
TIP!!! Open de help van Delphi, typ MDI in het venster en open het bijbehorende topic. Hier wordt uitgelegd wat een MDI-applicatie is en hoe je ermee omgaat...
Edit:
TIP!!! Open de help van Delphi, typ MDI in het venster en open het bijbehorende topic. Hier wordt uitgelegd wat een MDI-applicatie is en hoe je ermee omgaat...
[ Voor 45% gewijzigd door OZ-Gump op 26-01-2004 13:20 ]
We gebruiken delphi 6.
er staat niet duidelijk in de help hoe je dat doet, misschien voor de programmeurs onder jullie is het een eitje, maar wij zijn complete noobs
ik snap al wel dat je de form een mdi child eigenschap mee moet geven, maar wat je achter de button voor code moet zetten om het formulier daadwerkelijk te openen snap ik niet en kan ik ook nergens op internet vinden..
er staat niet duidelijk in de help hoe je dat doet, misschien voor de programmeurs onder jullie is het een eitje, maar wij zijn complete noobs
NOFI, maar als je dat soort echte basis-dingen niet weet, kun je beter weg blijven uit de programmeeromgeving en iemand aannemen die het voor je kan maken. Misschien kun je jouw ingevingen wel aan een programmeur uitleggen, maar als je dit soort vragen moet stellen op een forum (en er dus sprake is van matige zelfwerkzaamheid op programmeergebied) dan zal het m.i. erg moeilijk worden een volledige applicatie te bouwen.
Ontopic (inclusief hints):
Declareer een variabele waar het form in kan komen
Wijs hier het scherm aan toe door er een te createn
Toon het scherm door het te showen
Ontopic (inclusief hints):
Declareer een variabele waar het form in kan komen
Wijs hier het scherm aan toe door er een te createn
Toon het scherm door het te showen
Tja, sorry hoor, maar in de help moet je er zeker wat kunnen over terugvinden, en op internet vind je zowiezo ook een hele hoop tutorials.
Als je een MDIparent hebt kunnen maken, kan je ook een MDIChild maken, het is nl. -voor zover ik me herinner- dezelfde property die je moet gebruiken. Je moet 'm gewoon op de juiste waarde instellen.
Als je een MDIparent hebt kunnen maken, kan je ook een MDIChild maken, het is nl. -voor zover ik me herinner- dezelfde property die je moet gebruiken. Je moet 'm gewoon op de juiste waarde instellen.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()