[WinXP] Dual CPU permanent op 60%

Pagina: 1
Acties:

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Als routertje en DHCP gebruik ik op het moment Windows XP pro, op een dual PIII. Echter, beide processoren staan permanent op 60% te loeien zonder dat er iets gebeurt. Er is geen zichtbaar proces bezig, het is allemaal kernelprocessor tijd. De machine reageert traag op alles.

Ik heb bijna alles aan services al uitgeknikkerd en draai buiten WinVNC helemaal niets aan extra software op die machine. Geen virusscanners, geen geluidskaart, nada. Iemand enig idee wat het probleem is, of wat ik kan doen om dit probleem verder te onderzoeken?

- Windows XP pro SP 1 + updates
- 2x PIII 550
- Intel BX bordje
- Realtek 8139
- 512 mb

Verwijderd

Lijkt een beetje op mijn probleem:

[rml][ WinXP] Verschil idle time en proc. belasting[/rml]

Blijft het idle proces ook op 97%?

--
Albert

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Yup, ongeveer. En ook ik heb adaware en een virusscanner gedraaid, uiteraard zonder troep te vinden. Draai jij ook dual?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem ook in safemode? Als je in je taskmanager je "Show kernel times" aanzet (Menu Options -> als je in de graph zit), is de grafiek dan voornamelijk rood?

Verwijderd

Bekijk je dit via winvnc? Remote connecties kunnen nogal wat vreten qua cpu time namelijk.

Verwijderd

Toevallig een Asus P2BD mobo? of een echte Intel?

Verwijderd

Geen dual proc configuratie bij mij, de rode kerneltimes hebben inderdaad de overhand en safe mode ga ik zometeen ff proberen.

--
Albert.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Installeer eens TaskInfo2003, krijg je een bak meer info dan met de std. Windows Taskmanager.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in perfmon naar je interrupts/sec en vergelijk dat eens met een systeem waar mee je daar minder last van hebt.

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Wat antwoorden:
- Mobo is een MSI 6320, 440BX. Ami bios :/
- Ik kijk lokaal, WinVNC heb ik uitgeschakeld
- Yup, allemaal kernelprocessen

Ik zal vanavond safe mode proberen. Als ook daar de boel op 60% hangt zal ik inderdaad even wat betere loggingtooltjes proberen, daar had ik nog niet aan gedacht.

Verwijderd

30 euro heb je een router, probleem opgelost :)

Verwijderd

Ik heb net een soortgelijk probleem opgelost (zie draadje in 2e reactie).

Samenvatting:
Met TaskInfo2003 het probleem gevonden in het DPC time process.
Toen gezocht op google groups en geprobeerd of het een hardware driver probleem was door hardware te verwijderen. Het probleem bleek een USB ISDN adapter te zijn (de driver ervan dan). Driver geupdate en het verschil tussen processor belasting en idle process slinkt tot 5%.

Dus: zoek het eens in de drivers voor je hardware.

Succes ermee.

--
Albert.

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Oorzaak gevonden met taskinfo2003, gegoogled op veel interrupts en dpc time placeholder. Ik heb een ACPI installatie gedaan ipv MPS, en dat veroorzaakt dus het probleem. Ik gaat opnieuw installeren :(

(linkje)
Pagina: 1