Toon posts:

[Fedora] na booten kernel keyboard defect? (laptop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil erg graag Fedora op mijn laptop omdat ik zeer tevreden ben over deze linux distro op mijn desktop pc. Daar draait het erg goed.

Maar mijn laptop doet raar. Ik boot Fedora vanaf cd, krijg het opstartscherm en ga gewoon door met de installatieprocedure. De kernel word uitgepakt en alles schiet netjes op mijn scherm voorbij. Plots is daar het opstartscherm (text based) waarin ik moet kiezen tussen het controleren van mijn cd óf doorgaan met de installatie.

Ik wil doorgaan met de installatie en klik op mijn pijltje naar rechts om vervolgens op Enter te drukken: ERROR. Mijn toetsenbord werkt niet! Elke toets is 'defect'. Is hier een redelijke verklaring voor?

Opstarten via een bootdisk maakt niet uit.
Het opstarten met een andere resolutie ( linux resolution=800x600) haalt niets uit.
Niemand anders op internet kent het probleem, bij zoeken naar lotgenoten kom ik alleen mensen tegen die hun linux distributie "met succes hebben geïnstalleerd"

Ik heb het installeren al enkele malen geprobeerd. Je zou kunnen zeggen: neem een andere distro! Dat vind ik te gemakkelijk, besides; ik wil graag Fedora.

Iemand een idee? Laptop: Compaq Presario 2100

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 13:05 ]

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 19:48

Lancer

What the......

Wazig.....

Kun je op een van de andere console schermen foutmeldingen zien? (met Alt-F1, Alt-F2 etc. etc.)

Misschien is het een idee er eens een knoppix CD'tje in te rammen. Kun je wat tools draaien en kijken of het wel werkt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Google is je vriend! :)

http://linuxquestions.org/questions/history/59654
I got Redhat 9 to work ( post #2)

The trick to getting the keyboard to work is to tap the caps lock key while the cdrom is booting. Just keep tapping it untill you see the first GUI screen. Keyboard will work for the reset of the setup.
Je zult het alleen nog even zelf moeten testen.

Verwijderd

Topicstarter
knoppix werkt prima op de laptop.

Danz, aardig gevonden. k zal m zodra ik wakker ben direct proberen. k heb m dus niet gevonden.