[Word VBA] Werkt niet automatisch bij

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47
Ik heb een sjabloon gemaakt, die bij het openen een formuliertje opent, waar je wat waarden kan invoeren.

Als je deze waarden hebt ingevoerd en op OK klikt, dan worden deze waarden ingevuld in het doccument. Dat werkt prima.

Echter er zijn ook 2 waarden, die in de koptekst zijn geplaatst, die ook bijgewerkt moeten worden met de waarden uit het formulier. Echter dat gebeurt niet.
De waarden worden allleen bijgewerkt als ik dat handmatig doe.

Dezelfde waarden die buiten de koptekst staan worden wel automatisch bijgewerkt.

Iemand een idee ?

Pay peanuts get monkeys !

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je wilt iets bereiken, maar wat heb je daar ZELF aan gedaan om dat te bereiken ?
;)

Oftewel: hoe probeer je het bij te werken, en wat gebeurt er dan. Heb je al door (eventuele) code heen gestept, wat zie je dan? Makkelijkste oplossing lijkt mij: macro opnemen, handmatig waarden bijwerken, macro sluiten en kijken wat er gebeurt. Neem je dit op in de OK_Click van je scherm, dan ben je er.

Overigens lijkt het me een instelling die zegt of kop- en voettekst ook automatisch bijgewerkt moeten worden. Misschien dat MSDN je hier meer over kan vertellen...

Edit:
Oh ja, het vermelden van de versie van Word en het posten van eventuele (relevante) code verhoogt de oplos-kans van je problemen natuurlijk aanzienlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door OZ-Gump op 26-01-2004 13:12 ]

My personal website

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

OZ-Gump schreef op 26 januari 2004 @ 13:11:
[...]
;)

Overigens lijkt het me een instelling die zegt of kop- en voettekst ook automatisch bijgewerkt moeten worden. Misschien dat MSDN je hier meer over kan vertellen...
Eeeh nee, is geen Word-instelling. Word heeft nl. de nare eigenschap, dat kop- en voettekst niet standaard meegenomen wordt bij een calculatie. Dit gebeurt overigens wel, zodra je print / saved.

Wellicht kan je dit proberen:

code:
1
2
3
4
With ActiveDocument.Sections(1)
    .Headers(wdHeaderFooterPrimary).Range.Fields.Update
    .Footers(wdHeaderFooterPrimary).Range.Fields.Update
End With

[ Voor 17% gewijzigd door BtM909 op 26-01-2004 13:25 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47
BtM909 schreef op 26 januari 2004 @ 13:16:
[...]

Eeeh nee, is geen Word-instelling. Word heeft nl. de nare eigenschap, dat kop- en voettekst niet standaard meegenomen wordt bij een calculatie. Dit gebeurt overigens wel, zodra je print / saved.

Wellicht kan je dit proberen:

code:
1
2
3
4
With ActiveDocument.Sections(1)
    .Headers(wdHeaderFooterPrimary).Range.Fields.Update
    .Footers(wdHeaderFooterPrimary).Range.Fields.Update
End With
Dit werkt inderdaad. Hartelijk dank.

Pay peanuts get monkeys !