Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd op internet zitten zoeken en heb nu het volgende aanbod gekregen voor dezelfde prijs:
1. tomtom bluetooth + hp ipaq h1940 + 64mb sdkaart
2. tomtom standaard + hp ipaq 2210
Hoofdgebruik is navigatiesoftware.

Nou zit ik nog enigsinds te twijfelen. Waarom:
1. optie 1 (1940) heeft bluetooth functie. Dit spreekt mij wel aan maar van de bedrade functie weet ik dat er een draad loopt naar de sigarettenaansteker voor voeding. Is dit met bluetooth ook zo?

2. bij optie 1 zit er een 64 mb sd kaart bij, is dit niet benodigd voor de 2210? Maw. kan tomtom zo geinstalleerd worden of moet er bij de 2210 extra geheugen komen?

3. is het verschil in 1940/2210 qua specificatie enorm? ik zie processor snelheid, meer geheugenslots. Is dit bv. van belang voor de tomtom?

Verwijderd

Zou dit ook graag weten... :)

In pricewatch:

iPAQ H2210 Bluetooth € 324

Paq H1940 268,07

Ik zit momenteel te twijfelen tussen deze 2...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 13:06 ]

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik gebruik zelf Ipaq 1940 met tomtom 3 bluetooth. de 1940 is snel genoeg voor tomtom, en je hebt inderdaad geheugen nodig om tomtom te draaien. Je kunt zonder eztra geheugen ook wel, maar dan heb je niet de kaart van beneleux (niet eens heel nederland)

Op zo'n 64 mb kaartje kan je de hele benelux map kwijt.

dat bluetooth ding werkt draadloos prima, bij de carkit die ik erbij kreeg (summerbox) zit ook een verloopje voor de voeding. dan hoef je hem niet thuis op te laden.
oh ja, de 1940 is volgens mij ook iets kleiner in omvang, maar met hetzelfde formaat scherm.

Verwijderd

stormloop topic
:)

Verwijderd

Zit zelf ook daartussen te twijfelen, is alleen jammer dat dat soort "systemen" zolang zo prijzig blijven

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De 2210 heeft al 64mb geheugen intern waardoor je iig heel Nederland er op kunt krijgen zonder dat je met geheugenkaartjes zit. Het allergrootste voordeel van de 2210 vind ik dat je er ook Compactflash geheugen in kan doen wat op dit moment het goedkoopste is. En de grootst morgelijke uitbrijding mogelijk maakt. Tot 4 gig geloof ik. Met de TomTom bluetooth adapter zit je met een accu/batt. Dus als je een lange reis voor de boeg hebt heb je toch stroom nodig. (dus draad) Zelf ben ik afgelopen week voor de 2210 met een Compactflash GPS ontvanger gegaan icm een TomTom carkit. Maar aangezien ik de 2210 via mijn werk krijg was dat een stuk makkelijker.

De mooiste oplossing is dus of een 1940 met SD gps ontvanger met carkit.
Of een 2210 met SD of CF gps ontvanger met carkit.

Je moet dan wel van de TomTom Complete kit afstappen en er dus zelf eentje samenstellen.
Ik was zonder de Ipaq voor mijn kitje zonder software 177 euri kwijt incl verzendkosten.
Ik heb helaas mijn spullen nog niet binnen dus kan je nog geen ervaring vertellen.

Verwijderd

De 2210 draait toch ook op 400Mhz Intel Scale, en de 1940 daar de helft van. En vooral fijn van die CF en SD/MMC gleuf is dat je in CF je GPS ontvanger kunt doen (handig als je hem gebruikt tijdens wandelingen e.d.) en dan in de SD een sd kaartje douwen voor de kaarten en extra software die nodig is. Ookal kom je met die 64 intern ook een eindje. Je hebt alleen niet precies 64 MB ter beschikking weet ik uit ervaring. Heb namelijk zelf de 2210

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik zou voor de 2210 gaan wat volgens mij toch wel het grotere broertje is van de 1940.
de 1940 is daarintegen net zo groot als de 4150 en die is lekker klein en slank van formaat al is het wel te behelpen met het formaat van de 2210 :)
Pagina: 1