Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik ben van plan om een mp3-speler te kopen, voornamelijk om op een kleine compacte manier wat muziek mee te nemen op reis. Ik heb al wat rondgesurfd en ook in dit forum al is het één en ander gelezen, al is alles lezen wat er hier over mp3-spelers te vinden is onbegonnen werk.

* Voice recording functie lijkt me handig maar ik lees hier en daar dat dat micrfoontje maar dingen opneemt in de onmiddellijke nabijheid. Stel ik lig in mijn tentje en wil het leeuwengebrul op de achtergrond opnemen is dit dan ook mogelijk met een aanvaardbare kwaliteit? Is een voice recorder in mp3 formaat beter dan één in adpcm formaat?

* Line-in recording lijkt me mooi om even mijn cd-collectie te digitaliseren, maar is dit noodzakelijk? Kan ik niet evengoed via de pc mijn cd's omzetten naar mp3 formaat met één of ander gratis beschikbaar programma, en dan via de usb op mijn player zetten?

*andere vereiste: de speler moet lopen op verwisselbare batterijen

Momenteel kom ik dan uit op een iriver ifp-390 of 395, al vind ik die wat duur. Heeft er eventueel iemand zicht op of deze speler binnen een paar maanden goedkoper zal zijn? Zijn er eventueel interessante alternatieven op de markt?

Alvast bedankt
Jan

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Laat de groetjes maar weg, daar doen we hier niet aan :)

Voicerecording:

Voicerecording is een erg gewilde maar weinig gebruikte optie op een MP3-speler, de kwaliteit laat bij de goedkopere spelers vaak te wensen over. Of het voor leeuwengebrul bruikbaar is betwijfel ik maar een goed gesprek in een vergader ruimte is met mijn oude speler mogelijk gebleken (Iaudio CW300).

Line-in:

Over line-in ben ik zelf beter te spreken. Het is inderdaad gewoon mogelijk om je CD's op je PC te zetten en dan via windows verkenner op je speler te sleuren. Het is echter handig om als je een leuk liedje hoort op de radio of iets dergelijks dit op te kunnen nemen van de bron. Verder is het handig als bijvoorbeeld een vriend een mooi nummer op zijn walkman/discman whatever heeft staan.

Als je gewone penlite batterijen wilt gebruiken is de Iriver misschien wel de beste optie aangezien de beste concurenten van de speler (IOPS en I-Bead) beide gebruik maken van een accu.