Vraag mbt javascript input restrictie

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 13:57

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Iedere programmeur komt er wel eens tegenaan.. Javascrip input restrictie. Nu is het volgende het probleem; Ik krijg voor de "left arrow" in firebird 0.7+ de code 37 terug, welke dezelfde code is als het teken "5" (%). Is er een manier om bijv. in firebird de arrow keys te detecten? Ik ga er niet vanuit maar misschien heeft iemand ook hetzelfde probleem gehad en een oplossing gevonden. Dit is dus alleen een vraag mbt de arrow keys, geen scriptrequest want de rest maak ik zelf :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dus als jij na een key-event de keyCode opvraagt krijg je hetzelfde nummer bij de left-arrow en de 5 toets?

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 13:57

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
yep dat is helemaal correct. Dus ik vroeg me af of er een bepaalde modifier is die aangeeft dat het een system key is ofzoiets...

Het volgende stukje code heeft me een heel eind op weg geholpen:
code:
1
2
3
4
5
6
            var keyCode = event.keyCode ? event.keyCode : event.which ? event.which : event.charCode;
            var shiftPressed = event.shiftKey;
            var altPressed = event.altKey;
            var ctrlPressed = event.ctrlKey;
            lastKeyStrokeVal = String.fromCharCode(keyCode);
            self.status = 'pressed: ' + keyCode + ' / ' + lastKeyStrokeVal + ' / shiftKey = ' + event.shiftKey +  ' / altKey = ' + event.altKey + ' / ctrlKey = ' + event.ctrlKey;

(slotje kan erop)

[ Voor 75% gewijzigd door gvdh81 op 26-01-2004 13:54 . Reden: Code toegevoegd die me heeft geholpen ]