Toon posts:

removable & hotswapable hdd brackets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek dus een hdd bracket/rack voor normale schijven, uitneembaar en dan ook hot-swapable

bestaan die? :}

keb nu een cheap mobile rack, werkt prima, maar je moet het systeem eerst uitzetten om te swappen :(

bvd.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je controller moet het ook ondersteunen. Als je controller dit soort acties niet snapt, tja..
Lijkt me dat elk bracket daarvoor gebruikt kan worden, mits je controller het maar snapt.

Misschien een optie om een 5¼" External-case aanteschaffen op USB/Firewire, Ros je daar een HDD-Bracket in. Kabel eruit, hdd wisselen, kabel er in.
Dat niet anders een optie voor je?

[ Voor 35% gewijzigd door RaZ op 26-01-2004 11:54 . Reden: Had een idee'tje cq. optie :) ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
hmzz

het is voor een sql server, draait w2000 op. En die draait 24/7. Dus dat zou een optie zijn denk ik ja...of er moet een andere simpele optie zijn?

het is iig de bedoeling dat er iedere dag een andere hdd/tape of wat dan ook verwisseld wordt..
nu draait ie op ddr3 tapejes, maar die lopen steeds vast, oude troep...

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Er is best nogal wat op die markt te verkrijgen zoals:
3Ware drivecases met ruimte voor 3 of 4 disks kwaliteit is zeer goed

StoreCase Per disk een bracket kwaliteit zeer professioneel

ADS Tech extern en stapelbaar kwaliteit zeer goed

Accusys levert compleet RAID5 een volledige geintegreerde RAID-5 oplossing en combineert een controller met drie hot-swap drive bays in een eenvoudig te installeren 5.25-inch Kwaliteit zeer professioneel

MagicRAID zowel in als externe DriveCages met en zonder RAID controller Kwaliteit zeer professioneel

Promise Ultratrack series

Ik weet niet of je iets intern zoekt of een externe oplossing,
en hoeveel ruimte heb je ter beschikking 1U,2U,3U...??
en om hoeveel disk gaat het.?
Draait het inmiddels op RAID,
Wat voor controller gebruik je nu?
Draai SCSI, PATA of SATA..!!

[ Voor 10% gewijzigd door John2B op 26-01-2004 12:28 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
nou tis vrij eenvoudig, we hebbe hier in het bedrijf een patchkastje staan met 2 servers. (gewone desktopmodellen)
sql server draait windows2000 op (raid5 scsi)
backupsysteem is nu met die ddr3 tapes, die we iedere dag verwisselen.
maar dat werkt niet meer fantastisch.
dus ik dacht: ik bestel 2 maxtors 120gb, 2 hdd sledes + bracket, en klaar is kees.
maar dat viel dus tegen met die goedkope brackets, zijn niet hotswappable.

dus nu zoek ik een oplossing, waarmee ik wel die 2 hdd's kan gebruiken, want die liggen hier al ;(

dus misschien dan tocgh maar een usb2 controller + externe case waar alles alsnog in kan?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
kijk
daar heb ik wat aan!

thnx :}
Pagina: 1