Ik heb een macro in Excel welke ik toe wil wijzen aan een sneltoets. Nu is dat niet zo moeilijk, ik kan de macro toewijzen aan ctr + "maaktnietuit" maar ik wil de makro toewijzen aan een alt + "maaktnietuit". Kan dat ook?
Volgens mij niet. Je zou een stuk code kunnen schrijven, die reageert op een ALT + toetscombinatie.
Maar mag ik vragen waarom je dat zou willen? Het verschil tussen ALT en CTRL is 1 toets.
Maar mag ik vragen waarom je dat zou willen? Het verschil tussen ALT en CTRL is 1 toets.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Binnen de organisatie wordt veel gebruik gemaakt van een Makro in Word. deze makro heeft als sneltoets Alt + . Ik heb nu een soortgelijke Makro gebouwd in Excel en voor de consistentie wou ik daar ook Alt + . aan toekennen maar dat lijkt dus niet te gaan.
Kun je me een voorzet geven hoe ik zelf een makro bouw om het toch voor elkaar te krijgen?
Kun je me een voorzet geven hoe ik zelf een makro bouw om het toch voor elkaar te krijgen?
Probeer onderstaande macro's eens:
Sub Run_First()
Application.OnKey "%a", "RunMacro1"
End Sub
Sub RunMacro1()
MsgBox "Hallo"
End Sub
Je dient wel eerst de macro Run_First uit te voeren (kun je het beste doen in een workbook open event. Daarna zal RunMacro1 uitgevoerd worden als je ALT-A drukt.
Let wel, het is NIET mogelijk elke letter toe te wijzen!!!!!
Sub Run_First()
Application.OnKey "%a", "RunMacro1"
End Sub
Sub RunMacro1()
MsgBox "Hallo"
End Sub
Je dient wel eerst de macro Run_First uit te voeren (kun je het beste doen in een workbook open event. Daarna zal RunMacro1 uitgevoerd worden als je ALT-A drukt.
Let wel, het is NIET mogelijk elke letter toe te wijzen!!!!!