Toon posts:

[Excel 97] Alt sneltoets mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een macro in Excel welke ik toe wil wijzen aan een sneltoets. Nu is dat niet zo moeilijk, ik kan de macro toewijzen aan ctr + "maaktnietuit" maar ik wil de makro toewijzen aan een alt + "maaktnietuit". Kan dat ook?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij niet. Je zou een stuk code kunnen schrijven, die reageert op een ALT + toetscombinatie.

Maar mag ik vragen waarom je dat zou willen? Het verschil tussen ALT en CTRL is 1 toets.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Binnen de organisatie wordt veel gebruik gemaakt van een Makro in Word. deze makro heeft als sneltoets Alt + . Ik heb nu een soortgelijke Makro gebouwd in Excel en voor de consistentie wou ik daar ook Alt + . aan toekennen maar dat lijkt dus niet te gaan.

Kun je me een voorzet geven hoe ik zelf een makro bouw om het toch voor elkaar te krijgen?

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-09 22:26
Probeer onderstaande macro's eens:

Sub Run_First()
Application.OnKey "%a", "RunMacro1"
End Sub

Sub RunMacro1()
MsgBox "Hallo"
End Sub

Je dient wel eerst de macro Run_First uit te voeren (kun je het beste doen in een workbook open event. Daarna zal RunMacro1 uitgevoerd worden als je ALT-A drukt.
Let wel, het is NIET mogelijk elke letter toe te wijzen!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is precies wat ik wil.

Bedankt