[Exchane 5.5] Start niet meer op W2k server*

Pagina: 1
Acties:

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Bij een klant bleef een windows 2000 server rebooten.

de server staat nou hier, en windows draait inmiddels weer.

Maar er stond ook exchange 5.5 op.
Deze start niet meer.

De exchange services willen niet starten, kep een her installatie gedaan maar dat werkt ook niet. aan het einde komen allemaal fouten dat de services verkeerd zijn en niet gestart kunnen worden
Setup /r ging wel goed, maar na een reboot starten de services weer niet.

Exchange is ook compleet verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar wil nog steeds niet starten..

Iemand ideetjes?

EN hoe kom is het snelst bij de agenda in de Priv.edb file?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mooya schreef op 26 januari 2004 @ 11:24:[...]EN hoe kom is het snelst bij de agenda in de Priv.edb file?
Je hebt overduidelijk geen verstand van Exchange; bel Microsoft support voordat je nog meer schade aanricht

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

check dit ff:
http://www.microsoft.com/...ge55/support/exdisrec.asp

let er in iedergeval op als je wilt restoren dat je al de namen hetzelfde houd.

Verwijderd

Wij houden niet zo van dingen als "help me snel" en dergelijke in topictitels. Gaarne dit in het vervolg achterwegen te laten.

• Mooya
Brahiewahiewa schreef op 26 januari 2004 @ 13:01:
[...]
Je hebt overduidelijk geen verstand van Exchange; bel Microsoft support voordat je nog meer schade aanricht
Ik ben MCSE 2000, en heb exchange 2000 cursus en examen gedaan..
Maar exchange 5.5 ken ik niet..
principe is hetzelfde, maar ik heb een server opnieuw geinstalleerd met dezelfde namen, maar de information store wou ook niet in de lucht komen..
Terwijl dat wel zou moeten..

En als je MS beld over Exchange kost je dat 500€ per call..

Maar ik heb een PST file kunnen maken van de Priv.edb en de Pub.edb met het toolte ontrack powercontrols 1.1

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:28

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik ben dan benieuwd welke foutmelding de Information Store nou eigenlijk geeft (eventvieuwer informatie posten dus) en gebruik google op de Internet Nieuwsgroepen voor het achterhalen van informatie (daar komt al mijn informatie vandaan met betrekking tot het restoren van een MS Echange 5.5 server op een Windows NT 4.0 server afgelopen weekend :( ).

Ik ga er vanuit dat je de volgende zaken hebt geregeld :

- Cleane installatie Exchange 5.5 incl. alle servicepacks die je ook op de oude installatie had draaien en geinstalleerd met dezelfde store/site name en servername (= belangrijk voor het terughalen van de data, zelfs blijkt het installeren op dezelfde map, drive, etc ook veel problemen op te lossen);
- Het stoppen van de Information Store, terug kopieren van de priv.edb en pub.edb (bestaande mdbdata dir renamen, nieuwe mdbdata dir aanmaken en deze bestanden er in kopieren) en deze gepatched heeft voor de huidige installatie (isinteg -patch);
- Het starten van de Information Store om te controleren of de service het doet.
- Draaien van de Exchange Administrator en het uitvoeren van DS/IS check (tabblad advanced op de properties van de servername als ik mij niet vergis) zodat alle mailboxen aangemaakt worden i.v.m. SID problemen;

Overigens kun je met exmerge (is Microsoft tool, gebruik google voor download) alle mailboxen exporteren naar PST bestanden. Vervolgens weer Exchange 5.5 verwijderen, reboot, alle bestanden verwijderen in de exchsrvr map, Exchange 5.5 installeren, servicepacks installeren, gebruikers aanmaken (kun je eventueel al exporteren voor het verwijderen van de Exchange 5.5), met exmerge de PST bestanden importeren.

Of te wel, gebruik gewoon Google! En geef a.u.b. wat Information Store eventviewer foutmeldingen.

Even wat hulpzame linkjes :

- Microsoft Q174197;
- Microsoft Exchange 5.5 Disaster Recovery

PS : Als je een MCSE Exchange diploma hebt zou je dit moeten weten. Dit wordt behandeld in de MCSE leerboeken als ik mij niet vergis maar dit terzijde ;)

[ Voor 14% gewijzigd door nwagenaar op 27-01-2004 15:44 . Reden: Ik heb geen MCSE :P ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Mooya
nwagenaar schreef op 27 januari 2004 @ 15:39:
Ik ben dan benieuwd welke foutmelding de Information Store nou eigenlijk geeft (eventvieuwer informatie posten dus) en gebruik google op de Internet Nieuwsgroepen voor het achterhalen van informatie (daar komt al mijn informatie vandaan met betrekking tot het restoren van een MS Echange 5.5 server op een Windows NT 4.0 server afgelopen weekend :( ).

Ik ga er vanuit dat je de volgende zaken hebt geregeld :

- Cleane installatie Exchange 5.5 incl. alle servicepacks die je ook op de oude installatie had draaien en geinstalleerd met dezelfde store/site name en servername (= belangrijk voor het terughalen van de data, zelfs blijkt het installeren op dezelfde map, drive, etc ook veel problemen op te lossen);
- Het stoppen van de Information Store, terug kopieren van de priv.edb en pub.edb (bestaande mdbdata dir renamen, nieuwe mdbdata dir aanmaken en deze bestanden er in kopieren) en deze gepatched heeft voor de huidige installatie (isinteg -patch);
- Het starten van de Information Store om te controleren of de service het doet.
- Draaien van de Exchange Administrator en het uitvoeren van DS/IS check (tabblad advanced op de properties van de servername als ik mij niet vergis) zodat alle mailboxen aangemaakt worden i.v.m. SID problemen;

Overigens kun je met exmerge (is Microsoft tool, gebruik google voor download) alle mailboxen exporteren naar PST bestanden. Vervolgens weer Exchange 5.5 verwijderen, reboot, alle bestanden verwijderen in de exchsrvr map, Exchange 5.5 installeren, servicepacks installeren, gebruikers aanmaken (kun je eventueel al exporteren voor het verwijderen van de Exchange 5.5), met exmerge de PST bestanden importeren.

Of te wel, gebruik gewoon Google! En geef a.u.b. wat Information Store eventviewer foutmeldingen.

Even wat hulpzame linkjes :

- Microsoft Q174197;
- Microsoft Exchange 5.5 Disaster Recovery

PS : Als je een MCSE Exchange diploma hebt zou je dit moeten weten. Dit wordt behandeld in de MCSE leerboeken als ik mij niet vergis maar dit terzijde ;)
De andere server had ik wel exact hetzelfde ingericht alleen wist ik de exchange service pack level niet..
misschien dat het daar aan lag.

En in de exchange boeken heb ik niks gevonden over het opnieuw installeren van exchange als de server is gecrashed.. ik kreeg allemaal foutmeldingen tijdens de installatie, terwijl exchange ook al helemaal weg was..

en dat wou ik dus weten, maar het is nu opgelost..
Pagina: 1