Ik ben een website aan het maken voor een bedrijfje. De bedoeling is dat er door de klanten ingelogd kan worden, waarna ze datasheets van de verschillende producten kunnen bekijken. Dit moet echter wel alleen mogelijk zijn voor de klanten die ingelogd hebben. Elke klant heeft zijn eigen loginnaam en wachtwoord, en het bedrijf kan zelf met een "administrator" loginnaam klanten aanmaken en verwijderen (oa).
De datasheets zullen in .pdf-formaat op de site komen. Ik wil nu dus de directory met de pdfjes beveiligen, zodat alleen de klanten met een geldige loginnaam deze files aankunnen. .htaccess is natuurlijk een optie, maar is het dan ook mogelijk om via php en een mysql-database de klanten de toegang tot deze directory te geven, of juist te ontzeggen? Of zijn er nog andere opties?
De datasheets zullen in .pdf-formaat op de site komen. Ik wil nu dus de directory met de pdfjes beveiligen, zodat alleen de klanten met een geldige loginnaam deze files aankunnen. .htaccess is natuurlijk een optie, maar is het dan ook mogelijk om via php en een mysql-database de klanten de toegang tot deze directory te geven, of juist te ontzeggen? Of zijn er nog andere opties?