Toon posts:

RIS Windows 2003: Cannot Display OS Choises

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede dag,

Ik heb weer eens een probleem :( , remote installation werkt niet meer naar behoren. Ik heb een 'image' gemaakt van een Windows 2000 werkstation met alles dr op en dr aan. Voorheen kon ik dan met RIS (F12 en al die dingen) eerst de taal selecteren :) en vervolgens kwam RIS met de lijst images die ik gemaakt had. Nu doet ie dat echter niet meer :( , hij sprint metteen door en installeert de gewone 'image' van 2000 (dus gewoon hetzelfde als een cd installatie). Als ik verder in de installatie ook voor de optie Troubleshooting nogwat kies komt de melding: Cannot Display OS choises (...OsChooser/Dutch/nooses.osc)

Ik heb een vermoeden dat het er aan ligt dat ik voorheen een aantal verouderde images heb verwijderd, sindsdien doet 'ie raar.

Ik heb de HOWTO's gelezen (8> ([rml][ Howto] Ris[/rml]), er stonde een aantal handige dingen in maar bracht geen oplossing voor mijn probleem.

Nog even voor de duidelijkheid:
De server is win2003, werkstations moeten (identieke hardware) win2000 worden. Reageren op alle computers staat aan, geen fouten bij het maken van de image en deze staat ook netjes in de lijst.

Kent iemand dit probleem? Heeft er iemand een oplossing voor me?
Ik kan niks vinden 8)7 en zou heel blij worden met een oplossing, Thnx!

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

Misschien kan je mbv. 'risetup' controleren of jouw ris installatie nog wle in orde is ? Op het eerste zicht lijkt het erop dat je bestanden kwijt bent

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Verwijderd

Topicstarter
Mja maar welke bestanden?
Als ik naar mn domeincontroller ga in 'Active directory - gebruikers en computers' vervolgens naar 'eigenschappen' van de domeincontroller en ik klik op het tabblad 'Installatie op afstand' op de knop 'Server controlleren' komt hij niet met fouten. Bedoel je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien ook mogelijk om een installatie voor te bereiden op flop met bijvoorbeeld 'setupmgr.exe' en daarin de juiste image (of bestanden die bij de installatie horen) te selecteren?

Verwijderd

Kijk eens na dat de user waarmee je de RIS installatie start wel degelijk een Group Policy ge-applied krijgt waarin staat dat ie een custom install mag doen via RIS.

Verwijderd

Topicstarter
Mjoa, dat mag ie...het gebeurt met de Administrator account btw....
RIS installatie lukt ook wel...maar ik kan alleen geen zelfgemaakte images meer selecteren ;(
Pagina: 1