[NT4] Server vervangen, zelfde naam. Hoe lang wachten?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Goed, sorry weer eens voor de vage topictitel. Gegoogled, gesearched, the works. N.a.v. dit topic: [rml][ Exch 5.5 OWA] IIS bij gebruik SSL[/rml] ga ik nu mijn Exchange-server vervangen door een andere machine. Dit heb ik al eens eerder gedaan en het leverde weinig problemen op.

De truc: server A (NT4) draait nu Exchange 5.5. Deze server heet SERVERA. Op server B maak ik een identieke installatie alleen hang ik 'm nog niet in het netwerk. Ik noem deze server _ook_ SERVERA. Dan gaat server A uit de lucht, kopieer ik de Exchange-db's naar server B en gaat server B in het netwerk onder de naam SERVERA. De clients merken hier uiteindelijk niets van.

In mijn testopstellingen merkte ik echter dat je niet zomaar een server kan vervangen door een andere server met de zelfde NETBIOS-naam ("SERVERA"). Verschillende artikelen beschrijven deze methode echter wél als de simpelste. De vorige keer dat ik deze truc uithaalde, kwam ik er uiteindelijk op uit om de nieuwe server dan maar SERVERB te noemen, maar dit bracht kleine, overkomelijke complicaties met zich mee - voor de gebruikers. En dát wil ik nou juist niet.

Dus: als ik een server in het domein wil vervangen door een andere server met dezelfde NETBIOS-naam, hoe lang moet ik dan wachten tussen het verwijderen van de ene server en het inbrengen van de andere server?

Bloed, zweet & koffie

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

is dat niet een kwartiertje ofzo ? Dan zou alles ververst moeten zijn.

Ik zit me overigens te bedenken dat een nieuwe server met dezelfde naam wel een nieuwe sid heeft.... en dan kan je wachten tot je een ons weegt....

kan natuurlijk dat ik 2 dingen door elkaar haal, zou ik ff het stof van wat boeken moeten halen...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ja, vorige keer heb ik ook behoorlijk met SID's lopen klootzakken. Van Sysinternals had ik een tooltje om een nieuwe SID te maken (alle files langslopen... traaaag), maar dat hielp geen ruk :/ Ik had de oude SID op de nieuwe computer gezet. Gaf dus niet het resultaat dat ik uiteindelijk de server in het netwerk benaderbaar kon maken.

Bloed, zweet & koffie