Toon posts:

VB 4.0 naar VB 6 of .NET upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nog steeds Visual Basic 4.0, maar nu heb ik Office Professional 2003 aangeschaft en MsAccess 2003 is niet compatible met Visual Basic 4.0. Kortom Bill Gates heeft het weer voor elkaar gekregen en nu moet ik VB upgraden naar VB 6.0 of Visual Basic.NET.

Ik weet niet precies wat het verschil is. VB6.0 is duurder maar heeft dacht ik minder Internet mogelijkheden dan .NET. Voor mij zijn de Internet mogelijkheden niet zo belangrijk, maar tegelijkertijd wil ik gezien mijn vak wel bijblijven. Kortom, mijn voorkeur gaat uit naar .NET, maar het wordt een ander verhaal als ik niet al mijn VB 4.0 programma’s kan converteren.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

.Net is een andere manier van programmeren dan 'oldstyle' VB. Als je bij wil blijven ga je naar .Net, maar verwacht niet dat de overstap binnen een week gemaakt is. Je oude code zal ook niet blindelings over te zetten zijn naar .Net: daar is wel wat vertaling voor nodig hier en daar.
Wanneer je naar VB6 gaat, zal de overstap stukken simpeler zijn. De afweging die je moet maken is er dus eentje voor een platform, niet voor een ontwikkelomgeving.

Offtopic:
Overigens vind ik het niet vreemd dat VB 4 niet meer overweg kan met Access 2003. De opmerking "Bill Gates heeft het weer voor elkaar" vind ik dan ook niet echt gepast.

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 26-01-2004 10:02 ]

My personal website

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 09:57:
Ik gebruik nog steeds Visual Basic 4.0, maar nu heb ik Office Professional 2003 aangeschaft en MsAccess 2003 is niet compatible met Visual Basic 4.0. Kortom Bill Gates heeft het weer voor elkaar gekregen en nu moet ik VB upgraden naar VB 6.0 of Visual Basic.NET.
Je zit nu serieus te vloeken over dat een developmentomgeving uit ~1995 niet meer compatible is met een kantoorprogramma uit 2003? :? Doe ff realistisch, en laat die heel slecht verdedigbare flame zitten? VB4 is geschreven op en voor 486's man, en Office 2003 krijg je niet eens geinstalleerd zonder een P2 of hoger. Jij vloekt zeker ook dat je VHS-tapes niet in een DVD-speler passen?
Ik weet niet precies wat het verschil is. VB6.0 is duurder maar heeft dacht ik minder Internet mogelijkheden dan .NET. Voor mij zijn de Internet mogelijkheden niet zo belangrijk, maar tegelijkertijd wil ik gezien mijn vak wel bijblijven. Kortom, mijn voorkeur gaat uit naar .NET, maar het wordt een ander verhaal als ik niet al mijn VB 4.0 programma’s kan converteren.
Het verschil tussen VB en VB.net is hier al heel vaak uitgelegd, dus je maakt me niet wijs dat je al enig vooronderzoek hebt gedaan als je er nog van uit gaat dat je VB programma's probleemloos naar VB.net kunt converteren. VB.net is een volledig andere taal dan VB4/5/6, en deze 'breaking change' zoals dat heet getuigt van aardig wat lef om een enorm foutgevoelige slecht opgezette taal te laten vallen voor een strak object-oriented taal als VB.net, en daar backwards compatibility voor op te offeren.

Iig dus een slot omdat je echt nog geen idee hebt waar je over praat. Doe eens een half uur gedegen vooronderzoek en we praten verder.

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.