De metamodbot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Vaak onderwerp van discussie: de metamodbot. Mijn mening: weg ermee! Waarom? Simpel, hij werkt niet. Je moet werkelijk afzichtelijk smijten met trolls om je modrechten te verliezen en ik betwijfel of dat ooit iemand is gebeurd. Misschien kan Femme hier meer over vertellen. Maar ondertussen worden mensen er wel bang voor en modden de trolls maar met andere tags naar beneden, met als gevolg dat ze niet de juiste tag krijgen.

Maar de belangrijkste reden dat hij weg kan is dat we tegenwoordig een veel beter alternatief hebben: de "powermodbot". De PM's kunnen zien wie wat heeft gemod en mismodders hun modrechten ontnemen. Als je tien trolls rondstrooit stijgt je penaltyratio misschien met een cijfertje achter de komma, maar voor een PM die het ontdekt is het al reden je modrechten te ontnemen. Toen alleen nog via moeizame DB-query's was uit te zoeken wie er had gemod, was het nog een kwestie van "iets is beter dan niets", maar hij is nu totaal overbodig. Een PM kan veel beter dan zo'n hersenloos programma bepalen wie de boel verziekt.

Overigens heb ik er zelf geen last van. Een weinig bekende LM-feature is dat je met rust wordt gelaten door die bot. Toen ik vergeefs trachtte een doodgemodde troll naar -1 te krijgen bleek het niet meer mogelijk. Ik verwachtte een reuze-penalty, maar dat viel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik verwachtte een reuze-penalty, maar dat viel mee.
het is ook een ratio, daarom hebben mensen met LM-rechten en mensen die gewoon veel modden er ook weinig tot nooit mee te maken. iemand die echter sporadisch een modpuntje uitdeelt en lukraak trolls gaat strooien ondervind er wel last van.

ik denk dat het slimmer is om die teller nog wel te houden, maar dan niet zichtbaar. zodat mensen die weinig modden wel ineens geen flames en trolls meer kunnen uitdelen zonder dat het een PM werk kost, en mensen die er bang voor zijn zien hem toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

G33rt schreef op 26 januari 2004 @ 10:42:
zodat mensen die weinig modden wel ineens geen flames en trolls meer kunnen uitdelen zonder dat het een PM werk kost, en mensen die er bang voor zijn zien hem toch niet :)
Dan geven ze een post een -1 overgewaardeerd, je houd ongewenst gedrag niet tegen met de meta-mod omdat die makkelijk te omzeilen is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Als je tien trolls rondstrooit stijgt je penaltyratio misschien met een cijfertje achter de komma, maar voor een PM die het ontdekt is het al reden je modrechten te ontnemen.
Elke powermod of frontpage admin kan zowieso bij elke user in de dsp het penalty ratio bekijken en als je ziet dat die wat hoog is kun je ff een kijkje nemen bij de moderaties van diegene. Dat is al gelijk een reden om het wel te behouden. Bovendien is een overbodige feature waar je verder geen last van hebt niet gelijk een feature waar je zo snel mogelijk vanaf moet zien te komen ;).
Ik ben het met je eens dat het penalty ratio niet bijzonder veel nut heeft, maar dat heeft het nooit gehad (KeX heeft hier wel leuke theorieën over) en ik zie ook niet in waarom we het zouden moeten lozen :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik denk dat de metamodbot geen nut heeft als tellertje onder het mod-overzicht en dat het ding niet gevoelig genoeg is om op te treden bij kwaadwillende modders, maar misschien is er op andere plekken nog een taak weggelegd. Een soort top-50 van penaltyratio's zou misschien bruikbaar zijn voor PM's e.d.. Misschien dat er ook een omgedraaide metamodbot kan komen, die telt of je overmatig veel omhoog moderereert op 1 persoon, om mod-kloontjes te ontdekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Beaves schreef op 26 januari 2004 @ 10:44:
[...]

Dan geven ze een post een -1 overgewaardeerd, je houd ongewenst gedrag niet tegen met de meta-mod omdat die makkelijk te omzeilen is.
ik bedoel dat mensen die de troll en flame functies (waar die bot nu ook voor is) misbruiken, toch automatisch geweerd worden van die tags, en dat mensen die bang zijn voor een ratio hem toch niet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik geloof dat het de bedoeling is om de metamodbot eruit te kicken zodra de PM af is? :)

Admins en PM's kunnen op dit moment wel moderaties bekijken via een omweg, maar dat moet nog netjes geïntegreerd worden in de PM-console, samen met de mogelijkheid om penalties uit te delen en mensen te up/downgraden in de ladder van modmogelijkheden :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik ben het met je eens dat het penalty ratio niet bijzonder veel nut heeft, maar dat heeft het nooit gehad (KeX heeft hier wel leuke theorieën over) en ik zie ook niet in waarom we het zouden moeten lozen .
Voordat de PM er was, was het het enige controlemiddel. Beter een slecht middel dan helemaal geen. Maar de controle door de PM is veel beter en dan kun je het slechte middel beter dumpen. En het leidt er toe dat reacties de verkeerde tags krijgen. Ook First Post is al populair om reacties onder nul te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind de Metamodbot prima. Hij werkt net voor ons, boejuh. Het werkt wel tegen users die een nieuw account aanmaken en gelijk gaan kloten... die liggen er dan gelijk uit. Die functie vind ik prima, dat soort automatiseren kan ik me prima in vinden.

Ei'k maak ik me sterk voor een upgrade, maar qua proggen doe ik liever geen verzoeknummers meer
Pagina: 1