Toon posts:

vastloper bij spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morge allemaal,

Ik heb er al een tijdje problemen mee, en heb er nou genoeg van dus dacht, mischien weet een van de tweaker expers toevallig wat het is.

Het zit namelijk zo, Ik heb een MSI Turbo 2 moederboardje met AMD 2000+
Daarnaast heb ik een ATI Radeon 3D Prophet FDX 8500 LE 64MB

Nou loop het systeem in eerste instantie goed, maar op het moment dat ik need for speed - hot parasuit draai (niet het menu, maar op het moment dat de race begint)... krijg ik allemaal strepen over het beeldscherm en loop hij vast. Dit gebeurt ook bij max payne2. Het rare is dat je wel een stukje kan spelen (en bij need for speed soms de hele race kan uitrijden).

Ik heb de videokaart al terug gebracht naar de winkel, en heb vervolgens een "nieuwe" (dat hoop ik dan maar) terug gehad, met nog steeds het zelfde probleem.

Mischien heeft iemand anders hier ook problemen mee gehad, of weet iemand wat het zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe zien de condensatoren op het mobo eruit :?

Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter uit de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Heb je de kaart misschien overclocked? of staat de agp bus te hoog?

verder zou ik even aan je heatsink voelen of deze wel warm is, of TE warm, ook al lijkt me dit onwaarschijnlijk omdat je al een "nieuwe" hebt gekregen met zelfde probleem.

offtopic:
Bauke, waarom heb je tijdelijk geen dual Xeon meer :/ ?

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het plaatje van het moederboard
[img]"http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6330V5.0.jpg"[/img]

mischien dat je het zo kan zien, zit nou op me stage, dus kan zelf niet ff de comp open schroeven om te kijken.

Groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem niet overgeclocked, en AGP draait op 4x (hoogste wat het moederboard en video kaart aan kunnen)

Ik heb alles onder win2K draaien met DirectX 9

Groetjes

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 09:53:
Dit is het plaatje van het moederboard
[img]"http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6330V5.0.jpg"[/img]

mischien dat je het zo kan zien, zit nou op me stage, dus kan zelf niet ff de comp open schroeven om te kijken.

Groetjes
ik denk dat BalusC bedoelt of de condensatoren op jou moederbord nog wel in orde zijn, niet doorgebrand ofzow. niet op welke plaats ze zitten oid :)

www.google.nl

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
heb je ook al eens andere video drivers uitgeprobeerd?

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
offtopic:
Zou anders wel grappig zijn als MSI op hun website een mb-afbeelding zet waarop condensatoren aan het lekken zijn. :)

Kan meerdere oorzaken hebben, softwarematig (vb :Een probleem met de drivers) of hardwarematig (vb: te zwakke voeding.)

Wat heb je zoal geprobeerd ( want anders kunnen we hier nog zwaar gaan gokken én voordat je het weet heb je elk onderdeel van je pc vervangen ;) )

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 19:10

Devion

Space for rent ;-)

Of bijv.

ATI Drivers (Smartgart, Fastwrites uit. etc)
Chipset drivers (AGP)
Bios instellingen.. etc

Wat je zou kunnen proberen is dus om te kijken wat hij doet op AGP2x ipv 4x.

Strepen op je scherm kunnen namelijk door verkeerd 'bus' gebruik komen en/of fastwrites als die aan staat (uitzetten dus, heeft geen performance winst anyway)

Verwijderd

Topicstarter
Ohw okeey, sorry... als ik thuis kom zal ik kijken of alles nog in orde is!

Ik weet niet wat fastwrites zijn, maar neem aan dat dat een softwarematig hardware versneller is, en daarvan heb ik nix geinstalleerd. Als het in de bios staat, zou je me dan kunnen vertellen hoe je het uitzet?

Ik heb de AGP bus snelheid al op alle standen gehad, en dat geeft geen veranderingen.

Ik heb de nieuwste drivers en bios updates van de websites van de fabrikanten zelf afgehaald: Videokaart bij Hercules, en moederboard bij MSI

Ik heb er een 400W voeding in zitten, dus dat zou voldoende moeten zijn voor het volgende systeem toch?
-MSI Turbo 2 moederboardje met AMD 2000+
-ATI Radeon 3D Prophet FDX 8500 LE 64MB (AGP)
-2x Netwerkkaart (PCI)
-56.6K modem (PCI)
-DVDROM
-CD RW
-Maxtor 60 en 80Gig
-en nog diskettedrive natuurlijk

Er zit een 512 en 256 DIMM in SDRAM

Wat is hier de minimale W persentage dat de voeding moet hebben?want heb nog een 300 wat liggen, dan kan ik dat nog proberen.

Ik heb in het bios ook al verschillende instellingen geprobeerd, maar mischien ben ik iets vergeten, zou je iets specifieker kunnen zijn met wat er in het bios mischien anders ingesteld moet worden? Heb namelijk bijna alles uitgezet of op het laagste niveau gezet, en dan heb ik nog steeds het probleem.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik denk toch echt dat je gewoon de fastwrites uit moet zetten in je moederbord. Mijn radeon 8500 begint ook als een gek te "flikkeren" als fastwrites aanstaan in bios, ookal geeft de software aan dat het uitstaat.

De radeon 8500 is _niet_ compatible met fastwrites.

Staat meestal onder "advanced chipset features" in je BIOS.

Update:
Ik heb even de manual gedownload en kan idd de fastwrite optie niet vinden. Wellicht kun je sowieso de "AGP 1 wait state" optie op enabled zetten. Verder zul je misschien nog wat vinden op google.

[ Voor 40% gewijzigd door AaroN op 26-01-2004 12:01 . Reden: niet gevonden.. ]

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
okeey, bedankt...

Ik ga het vanavond proberen, hoop dat het dan opgelost is!
in iedergeval harstikke bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 14:18 ]

Pagina: 1