Toon posts:

[Win98] PC wil steeds maar inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een buurvrouw belde me op of ik naar d'r computer kon komen kijken, omdat ie steeds in wilde bellen bij d'r provider. Ik ga kijken en inderdaad, super irritant, het venstertje om in te bellen wil maar niet weggaan (pas na ongeveer 30 keer op annuleren klikken).

Norton antivirus eroverheen gehaald. 2 virussen erin (Ranex en Opaserv.G) en norton verwijderd ze perfect, maar helaas venstertje blijft nog.

Ad-aware gedownload, geupdate en eroverheen gegooid totdat na rebooten 0 objects gevonden worden. Ook dit had geen zin.

Ik heb gekeken welke processen er zijn opgestart (bij systeeminfo, taakplanner van XP is toch wel makkelijker :-P), maar niets vreemds. In het register gekeken, niets aparts. Ook nog gekeken of ik ergens iets van Handlers / Extentions of zo tegenkwam, maar ik kan nergens wat vinden.

Na wat bezig te zijn zo op die computer kwam ik erachter dat ie wil inbellen zodra er iets van HTML weergegeven moet worden. Volgens mij gebruikt de interface van norton antivirus ook een onderdeel van IE. Wanneer ik na het opstarten op het inbelvenstertje op annuleren blijf klikken wordt langzaam ondertussen NAV geladen. Wanneer deze geladen is, komt er ook geen inbelvenstertje meer. Dan ga ik naar bijvoorbeeld Deze computer (weergegeven als webpagina) en hoppa, daar is ons inbelvenstertje weer.

Ik kan nergens vinden waar 't aan ligt. Heeft iemand enig idee? Anders gaan we maar formatten, want 100 keer op annuleren klikken in zo'n venstertje is heel erg irri. Alvast bedankt.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:31
Al geprobeerd om de verbinding te verwijderen en opnieuw in te stellen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet, kan ik proberen :)

Hebben anderen nog andere oplossingen? dan kan ik die in 1 keer proberen, hoef ik niet steeds langs (nogal chaotisch figuur... ;))

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Laatst hetzelfde meegemaakt, gewoon een keer laten bellen en liveupdate van nav laten draaien. Daarna was het weg. Blijkbaar was het nav die zijn updates wilde checken en downloaden. Ok jij hebt al een update gedaan van nav neem ik aan, maar was dat via liveupdate of handmatig van de site gedownload ?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
Via live update gedaan. Het is echter niet alleen bij het starten/gebruiken van NAV dat er zo'n inbelvenstertje komt, ook bij het lokaal browsen met de verkenner.

• Force

Force

Ja dat begreep ik al, zoals ik al zei ik had exact hetzelfde (ook bij een kennis). Je openingspost had van mij kunnen zijn (ik vond alleen geen virussen).

Verwijderd

Topicstarter
Dit waren 2 onschuldige virussen, die zo verwijderd konden worden. Patch voor win98 gedownload zodat ze er nie weer in komen en klaar...

Was het bij jou zo dat het inbelvenstertje niet meer kwam nadat je liveupdate had uitgevoerd? want hier heeft dit niet geholpen, helaas...

• Force

Force

Ja bij mij was het toen opgelost. Kreeg hem ook niet weg met annuleren en alt+F4. Dus toen heb ik hem maar eens laten bellen om te kijken of ik kon zien welk prog er dan gebruik zou maken van de verbinding. Gelijk maar liveupdate gedaan, want definities waren al weer 3 maanden oud. 8)7

Daarna geen last meer gehad.

Pagina: 1