[XP] Performanceverschil door herinstallatie*

Pagina: 1
Acties:

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Gisteren heb ik 3 keer mijn pc opnieuw geinstalleerd :'( .
Drie keer op dezelfde manier.
En toch 3 keer een compleet ander resultaat in performance van de pc.
Ik begon voor herinstallatie met een score van 5700 met 3dmark03 met mijn AMD3000+ - K8V Asus Mobo - 1GB mem.
Na herinstallatie had ik nog maar een score van max. 4750. Niet te geloven.
Zou er verschil zijn tussen WindowsXP Uk of NL?
Installatievolgorde:
WindowsXP NL met geintergreerd SP1
Via 4in1 drivers
netwerkkaart - USB2 - audigy2
Toen directX9 en als laatste catalyst 4.1 drivers voor mijn Ati 9800 Pro videokaart.

Scrore 4758 aaaaaaaargggghhh, ik had 5700 :( :(
Vervolgens nog nieuwe driver voor mijn processor geinstalleerd maar dat maakt verder niets uit.
Hoe kan dat nou dat testen die worden uitgevoerd op testsites met verschillende videokaarten of andere hardwarezo dicht bij elkaar liggen met de scores. Hebben zij nooit last van deze verschillen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Harold_S, 3dmark is eigenlijk geen hele goede graadmeter van je systeemperformance omdat je voornamelijk je videoperformance test volgens mij.

verder pas ik je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat :)

• Harold_S
Is prima dat je het onderwerp aanpast. Even niet aan gedacht.
Maar nu nog de manier waarop internet testers die waarden zo nauwkeurig eruit krijgen met verschillende hardware en dus ook verschillende installaties.

Ik wacht nog even op iemand die het weet, het is nog vroeg :Y)

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
elevator schreef op 26 januari 2004 @ 09:14:
Harold_S, 3dmark is eigenlijk geen hele goede graadmeter van je systeemperformance omdat je voornamelijk je videoperformance test volgens mij.
ik meen me te herinneren dat 3dmark01 dat was, maar 03 schijnt daar minder last van te hebben heb ik hier en daar gehoord :)
Maar nu nog de manier waarop internet testers die waarden zo nauwkeurig eruit krijgen met verschillende hardware en dus ook verschillende installaties.
stuur eens een mailtje naar Hielko (hielko at tweakers punt net) of Johan (johan at aceshardware puntje com), die kunnen je ongetwijfeld een antwoord geven :)

uiteraard ook hier met het oog op terugvindbaarheid wat posten dan ;)

[ Voor 36% gewijzigd door G33rt op 26-01-2004 10:53 ]

• Harold_S
Moeten toch meer mensen last van hebben????
Ik heb de mailtjes verstuurd.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09
Als je last hebt van extreme performance verschillen kan daar maar 1 verklaring voor zijn, dan zijn de drivers niet goed geinstalleerd. De testsoftware heeft meestal een foutmarge van 1 procent oid, dus als je grotere verschillen krijgt is er iets mis met de installatie

In dit geval lijkt het me wel een redelijke gok om te veronderstellen dat de AGP drivers niet goed geinstalleerd zijn.

• Harold_S
Voordat ik aan herinstallaties ben begonnen had ik eerst een NVIDIA kaart erin zitten en die omgeruild voor een ATI. Toen een perfecte score van die 5700.
Ik zou natuurlijk NVIDIA drivers kunnen installeren en vervolgens de ATI drivers erover heen, al slaat het helemaal nergens op.

Verwijderd

Het is belangrijk om ten eerste te beseffen dat 3DMark 2003 een pure
videokaart test. Of je nu een A3000+ hebt of een 2000+, Snelle
RAM of niet het maakt niets uit.

Het probleem dat je tegenkomt kan dus enkel met drivers of de
videokaart zelf of de instelling van 3DMark 2003 te maken hebben. Niet met het OS, de HAL / device driver manager van de UK en NL versie zijn dezelfde.

Ben je zeker dat je niet Software T&l, FSAA of iets dergelijks
kiest? Image quality settings? Hopelijk heb je het uitgebreid rapport
van 3DMark 2003 nog anders ben je op spoken aan het jagen. In dat rapport vindt je alle instellingen terug.

Persoonlijk zou ik eerder testen met X², UT2003, Halo of iets
dergelijks.

Kijk ook eens de kloksnelheid van je Radeon na...maar ik gok toch op een instelling in 3Dmark 2003

Verwijderd

Ik heb dit weekend me pc binnen gekregen..

ASUS K8V
AMD64 3200+
2x 512GB
Sapphire ATI 9800 Pro
WinXp + SP1
Met directX9 en de catalyst 4.1 drivers

Na installatie 3dmark 2003 : 4800.. :(

ik zit me ook al suf te zoeken hoe het kan, maar lijkt wel hetzelfde probleem.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laten we wel even bij het originele onderwerp blijven - voor tegenvallende 3dMark Scores zijn volgens mij andere topics :)

• Harold_S
Alfred als je thuis zit, wil jij eens proberen met een andere versie van de videodrivers. Ben erg benieuwd wat dat opleverd.

Het is gewoon erg vreemd dat je gewoon iedere keer een andere score krijgt terwijl de testen op internet altijd zo dicht bij elkaar liggen.
Nemen zij een gemiddelde score door meerdere malen dezelfde benchmark uit te voeren??
Er staat nooit eens bij hoe ze dat testen en hoe ze die sytemen iedere keer opnieuw configureren.

[ Voor 58% gewijzigd door Harold_S op 26-01-2004 15:30 ]

• Harold_S
Nou gisterenavond helemaal door de grond heen gezakt.
In de CPU test is het al moeilijk om de test te laten draaien. Ik denk dat ik in CPUtest 2 niet boven de 5 FPS uit kom. Snap er geen bal meer van.
Via drivers ge herinstalleerd, ati drivers, directX. Het blijft aanmodderen.
En het ergste.... ik moet weer heel de dag werken :-(
Pagina: 1