Toon posts:

er worden mails verstuurd via m'n pc!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie norton AV 2003 een paar keer per minuut een mail scannen en eens in de zoveel messages geeft hij een foutmelding dat een of andere yahoo account z'n quota is overschreden. 't is geen virus, norton is compleet bijgewerkt. Wat kan ik eraan doen? Adaware vind ook nix

gr

Tom

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat staat er in die mailtjes die verstuurd worden?
Daaraan moet je toch kunnen zien wat nu die mailtjes verstuurd?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Da's het probleem, het enige dat ik zie is het schermpje van NAV dat een mail wordt verstuurd. Het heeft nix te maken met de mailserver die ik draai, want ook als deze uit staat worden mail's verstuurd.

hoe kan ik dit stoppen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:31
Misschien kan ZoneAlarm er iets tegen doen?
Zal ongetwijfeld een proces verbinding met het internet moeten maken om die emails te versturen en dan zal ZA 't wel opmerken en om toestemming vragen. Kun je meteen zien welk proces het is en waar deze zich bevindt.
Lijkt mij tenminste :)

Edit: Probeer ook eens een online virusscanner; http://housecall.trendmicro.com/

[ Voor 15% gewijzigd door NitroX infinity op 26-01-2004 08:59 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 12:28
ik denk dat je een virus hebt:
[rml][ VirusAlert]Nieuwe Dumaru variant[/rml]

Ik heb gisteravond hetzelfde gehad bij mijn vader, hij bleef maar email versturen en norton bleef maar scannen. Dit virus heeft zijn eigen smtp server.

Norton 2004 volledig up to date maar hij vindt niks .. (handig hoor). Dus je zult hem handmatig moeten verwijderen.

[ Voor 7% gewijzigd door SiNisTrAD op 26-01-2004 09:16 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Stinger tool ff draaien :)

Alle proemn in n drek

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 08:31: 't is geen virus, norton is compleet bijgewerkt.
Dat zegt natuurlijk he-le-maal niets.
Norton is sowieso een rukpakket, en als je in Software Algemeen gaat zoeken op mensen die virussen hebben, dan is het eerste wat ze roepen 'Jaah, een virus kan het niet zijn, want ik gebruik Norton'.

Sowieso is het altijd verstandig om , als je ook maar de lichtste verdenking hebt van een virus, maar je eigen virusscanner vindt hem niet, een andere virusscanner te gebruiken om het zeker te weten, bijvoorbeeld Fprot, McAffee etc.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Je kan ook bij www.sysinternals.com TCPview downloaden (freeware) dat real-time weergeeft welke processen welke poorten open hebben. Process Explorer is nog zo'n nuttig tooltje dat je ook daar kan downloaden, dat je meer informatie geeft over de draaiende processen, is een mix tussen task manager en TCPview in feite.

Net zoals met bijvoorbeeld hijackthis moet je nog wel de gegevens goed interpreteren: TCPview en ProcXP laten gegevens zien, je zult zelf moeten uitvogelen wat er loos is.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
moto-moi schreef op 26 januari 2004 @ 10:16:
[...]

Dat zegt natuurlijk he-le-maal niets.
Norton is sowieso een rukpakket, en als je in Software Algemeen gaat zoeken op mensen die virussen hebben, dan is het eerste wat ze roepen 'Jaah, een virus kan het niet zijn, want ik gebruik Norton'.

Sowieso is het altijd verstandig om , als je ook maar de lichtste verdenking hebt van een virus, maar je eigen virusscanner vindt hem niet, een andere virusscanner te gebruiken om het zeker te weten, bijvoorbeeld Fprot, McAffee etc.
Ja dat riep ik ook in een andere topic, echter wil men er niet aan geloven (op een paar na) dat Norton helemaal niet zo goed is als men doet geloven. Tis inderdaad een bekend zinnetje: 'Jaah, een virus kan het niet zijn, want ik gebruik Norton'. Vooral de laatste tijd is het heel erg met Norton. De afgelopen tijd is GoT overspoeld met topic's over Norton die heel toevallig niet een virus had ondekt.

@ Topic starter: probeer Norton nu te updaten en daarna een systeem-scan te doen. Het lijkt erop dat Norton er een fix/update voor heeft, zie ook het topic "virusalert Dumaru". Er zijn echter ook alternatieve removals en info van andere anti-virus bedrijven. In iedergeval sterkte ermee!

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 26-01-2004 13:05 ]

Verwijderd

Norton hoeft helemaal niet slecht te zijn. Het is toch logisch dat de meest populaire virusscanner getarget wordt. Als je de virusscanner kan disablen of kan blocken dan het je de basis van een sterk virus. Vele virussen staan ervan bekend om de populaire virusscanners te disablen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 13:12:
Norton hoeft helemaal niet slecht te zijn. Het is toch logisch dat de meest populaire virusscanner getarget wordt. Als je de virusscanner kan disablen of kan blocken dan het je de basis van een sterk virus. Vele virussen staan ervan bekend om de populaire virusscanners te disablen.
Dat is waar, maar dit gaat niet om een virusscanner die uitgezet wordt, maar een virusscanner die gewoon een hele hoop virussen niet detecteerd.
Het eerste kun je weinig aan doen, behalve als adminstrator een antivirusprogramma installeren, en dan instellen dat een user hem nooit of te nimmer mag afschieten, en dan als user gaan spelen. Maar we weten allemaal hoe vaak dat wordt gedaan O-)

Het 2e is wel erg, en gewoon een aanfluiting dat Norton daar nog steeds niets aan heeft gedaan.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1