[Ervaringen] AudioSonic Televisie

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Aangezien ik op zoek ben naar een simpele, maar kalitatief hoogstaande, televisie en dus let op aanbiedingen viel mijn oog op een aanbieding bij de Scheer en Foppen. Deze aanbieding ging over een AudioSonic type KT 9456MSTX (als ik me niet vergis). Deze TV biedt bijna alles wat ik wens aan de TV die ik op het oog had. Namelijk een beeldbuis van 55cm, scart aansluitingen (voor mijn Gamecube), stereo geluid, afstandsbediening, 16:9 switch, flat-square tube (hoewel ik liever een compleet pure flat scherm had willen hebben) en de kleur valt bij mij in de smaak. Hieronder een foto van de TV.

De TV kost €179,- in de aanbieding (hoewel ik niet zeker ben of die nu nog geldt, maar goed).

Afbeeldingslocatie: http://www.audiosonic.nl/media/KT9256.jpg

Heeft iemand ervaringen met deze TV en raad die persoon mij deze TV aan of juist niet en waarom precies?

Ook heb ik aan de Samsung CW21M63N zitten denken, aangezien die mij alles biedt wat ik wil, inclusief een pure flat scherm. Foto staat hieronder weer. Ook deze vind ik zeer mooi qua stijl. Toch ligt de prijs van die TV een stukje hoger dan de AudioSonic, namelijk €249,- bij de IT's en BCC.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/planotv/images/cw21m63n_m.jpg

Zelf heb ik al enig onderzoeks werk gedaan waardoor ik tot conclusie ben gekomen dat de Samsung sowieso kwaliteit in zal houden en ik daarmee imho geen miskoop kan maken, maar aangezien de AudioSonic toch een stuk goedkoper is wil ik toch weleens ervaringen van mensen met die TV of soortgelijk product van AudioSonic horen.

[ Voor 4% gewijzigd door Godjira op 26-01-2004 22:40 ]

Profile

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

die krengen brommen en zoemen heel irritant... lekker laten staan en doorsparen

¯\_(ツ)_/¯

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op 26 januari 2004 @ 10:10:
die krengen brommen en zoemen heel irritant... lekker laten staan en doorsparen
Welke van de twee bedoel je nu of doel je op beide TV's? Die Samsung valt volgens mij qua herrie wel mee, toch? Ik neem tenminste aan dat Samsung gewoon kwaliteit levert, ben ik tenminste wel gewend van ze.

[edit]
Nou, de keuze was vanmiddag heel erg snel gemaakt toen ik zag dat het model van Samsung bij de S&F voor €239,- werd verkocht in de op=op aktie. Ik kon hem niet laten staan, dus aanstaande donderdag ben ik daar de trotse eigenaar van.

[ Voor 25% gewijzigd door Godjira op 26-01-2004 18:03 ]

Profile

• DMA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

DMA

Ik heb 10 jaar geleden een Audiosonic tv gekocht (klein toestel). Was toen al bizar goedkoop. Tot op de dag van vandaag doet ie het nog prima, nooit problemen mee gehad, terwijl die toch al heel wat uurtjes heeft aangestaan!
Misschien net geluk gehad, maar ik kan niet anders zeggen als dat me dat 100% is meegevallen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Audiosonic is het vroegere Yoko: baggerzooi.

Die Samsung heb ik zelf ongeveer 1,5 jaar (was toen nog 349 euro) en die bevalt echt super. Hij is beter dan de Sony die ik daarvoor had en nog 1100 gulden heeft gekost.

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/Exirion/pics/wnng/DSCN1442_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/Exirion/pics/wnng/DSCN1448_2.jpg

Hij is niet al te groot dus hij zal wel een keer naar de slaapkamer verhuizen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Audiosonic is dus een kutmerk, komt regelmatig terug en veel klachten over piepende geluidjes..

De Samsung 21 A083 is bij Modern Electronics 229,- euries..
Dus dan zou ik echt wel ff doorsparen voor de Samsung...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

4POX

Everybody is wired

Ik wilde vroeger ook en audiosonic televisie bij de scheer en foppen kopen. Ik vroeg aan de verkoper waarom er maar 6 maanden garantie opzat. De verkoper gaf mij aan dat ze niet langer garantie durven te geven en dat de televisie daarom zo goedkoop was...

Ik hoop dat je aan dit antwoord genoeg aan hebt.

AKA Rinkel weblog

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Godjira schreef op 26 januari 2004 @ 12:38:
[...]

[edit]
Nou, de keuze was vanmiddag heel erg snel gemaakt toen ik zag dat het model van Samsung bij de S&F voor €239,- werd verkocht in de op=op aktie. Ik kon hem niet laten staan, dus aanstaande donderdag ben ik daar de trotse eigenaar van.
moeilijk lezen he ;)
hij heeft de samsung dus allang gekocht :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
chucky666 schreef op 26 januari 2004 @ 19:28:
[...]

moeilijk lezen he ;)
hij heeft de samsung dus allang gekocht :)
En zo te lezen hier heb ik geen miskoop gedaan, aangezien er nog steeds mensen zijn die van de TV genieten 1,5 jaar na aankoop. De TV heb ik gewoon gezien in de winkel en hij beviel prima, ook het geluid van de speakers in de TV zelf zijn van behoorlijk goede kwaliteit (hoewel ik hem met mijn surround set ga verbinden, maar goed). Heb er geen spijt van in ieder geval. Helaas moet ik wachten tot donderdag om hem echt aan te sluiten en te gebruiken, maar goed, het is het wachten wel waard.

Profile

Verwijderd

Audiosonic is inderdaad echt budgetspul voor niet-veeleisende mensen. Eigenlijk mensen zonder eisen :)
Samsung is eigenlijk één van mijn favoriete merken, bij veel consumentenelectronica hebben ze binnen iedere prijsklasse goeie shit te koop.

Verwijderd

Exirion schreef op 26 januari 2004 @ 19:04:

Die Samsung heb ik zelf ongeveer 1,5 jaar (was toen nog 349 euro) en die bevalt echt super. Hij is beter dan de Sony die ik daarvoor had en nog 1100 gulden heeft gekost.

Plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij is niet al te groot dus hij zal wel een keer naar de slaapkamer verhuizen ;)
Ieee die witte muur :X
Is een beamer geen leuk idee? ;)

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-02 13:55
Mijn vader heeft een audiosonic (weet het type ff niet) 16:9 tv. En ik vindt tog dat die tv übergoed speeld hoor. Ondertussen al 2jaar aan een stuk dus die tv's zijn ook wel goed ;) . Over dat zoemen van tv's, ELKE tv (met beeldbuis :P ) die ik totnutoe heb gehoord zoemt zo op een zeer hoge toon. De meeste mensen horen dat gewoon niet maar ik hoor dat altijd. Soms is dat wel irri :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:36:
Ieee die witte muur :X
Is een beamer geen leuk idee? ;)
Het ging om de TV ;)

Maar je hebt wel gelijk. Ik ben van plan:
1. de muur een lichte kleur te geven
en/of
2. 2 mooie ingelijste foto's/posters bij Expo ofzo te bestellen

Maar een beamer zou prima kunnen ja :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nou, de Samsung TV voldoet aan mijn eisen, op een klein ding na. Ik dacht in de specs gelezen te hebben dat er 2 Scart aansluitingen op zaten, maar helaas, er zit er maar 1 op. Wel zitten er natuurlijk naast scart ook gewone jack aansluitingen voor audio en video. Helaas hebben die aansluitingen voorang op de scart aansluiting. Ik wil mijn DVD speler en Gamecube eigenlijk beiden op mijn scart aansluiting op de TV hebben. Ik weet niet zeker of het bestaad... ik wil dus een soort van switch die 2 scart kabels op 1 scart aansluiting aan kan sluiten hebben. Is daar toevallig een mogelijkheid voor?

Profile

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00
Godjira schreef op 28 januari 2004 @ 21:11:
ik wil dus een soort van switch die 2 scart kabels op 1 scart aansluiting aan kan sluiten hebben. Is daar toevallig een mogelijkheid voor?
Is overal verkrijgbaar... een switch hoef je geeneens te hebben, je kan ze gewoon samen in zo'n blokkie steken.. Heb er laatst ook nog eentje gekocht voor mijn ouders..

Als je goed rondkijkt zijn ze verkrijgbaar voor 5-15 euro ofzo.. denk aan winkels zoals Expert, BCC, Gamma, Karwei, Praxis...

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Griffin2k schreef op 28 januari 2004 @ 21:56:
[...]

Is overal verkrijgbaar... een switch hoef je geeneens te hebben, je kan ze gewoon samen in zo'n blokkie steken.. Heb er laatst ook nog eentje gekocht voor mijn ouders..

Als je goed rondkijkt zijn ze verkrijgbaar voor 5-15 euro ofzo.. denk aan winkels zoals Expert, BCC, Gamma, Karwei, Praxis...
Ok, geweldig, thanks! Dit wist ik dus nog niet ;)

Profile

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Godjira schreef op 26 januari 2004 @ 07:34:
Aangezien ik op zoek ben naar een simpele, maar kalitatief hoogstaande, televisie en dus let op aanbiedingen viel mijn oog op een aanbieding bij de Scheer en Foppen. Deze aanbieding ging over een AudioSonic....
haha :+ ! de vetgedrukte woorden passen niet echt bij elkaar hoor... niet doen!

Beter is:
AudioSonic en prutzooi
of Ander merk en kwalitatief hoostaand.

Alles kan stuk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Godjira schreef op 28 januari 2004 @ 21:11:
Nou, de Samsung TV voldoet aan mijn eisen, op een klein ding na. Ik dacht in de specs gelezen te hebben dat er 2 Scart aansluitingen op zaten, maar helaas, er zit er maar 1 op.
Zal wel kostenbesparing zijn denk ik. Op mijn versie zitten inderdaad 2 SCART aansluitingen :?

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Exirion schreef op 28 januari 2004 @ 22:39:
[...]

Zal wel kostenbesparing zijn denk ik. Op mijn versie zitten inderdaad 2 SCART aansluitingen :?
Lekker wazig, maar goed. Ik koop gewoon zo'n splitter, dan werkt alles ook prima. Mijn DVD speler en Gamecube ga ik toch niet tegelijk gebruiken, dus dat is ook geen enkel probleem.

[edit]
Ik heb nu zo'n scart blokje gekocht. Daarin kunnen drie scart kabels gestoken worden en gaan dan allemaal dus in 1 aansluiting de TV in. Werkt perfect. --> Dacht ik, niet dus... als ik de RGB kabel van de Gamecube aansluit op hetzelfde blokje komt er tijdens het spelen van een DVD blauwe waas door het beeld, ook wanneer de stekker van de Gamecube niet is aangesloten. Erg wazig, maar goed, heb al een oplossing gevonden, namelijk een scart switchbox. Hierop kan ik behoorlijk wat scart kabels aansluiten en dan met knoppen voorop het kastje selecteren welk kanaal ik wil zien. Dit werkt WEL perfect :).

[ Voor 50% gewijzigd door Godjira op 29-01-2004 14:25 ]

Profile

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

!!!Schopje!!!
Ondanks dat dit draadje nu al een jaar oud is:
Ik heb erg belangstelling in deze samsung tv, de CW21M63N dus. (199,- bij harense smid)
Nu wil ik echter ook een receiver aansluiten op deze tv. (dus dat het geluid van de tv over mijn receiver gaat)
Ook wil ik mijn dvd-speler op de tv aansluiten.
De tv heeft alleen maar één SCART aansluiting, heeft deze scart ook een av-uit functie? En kan ik dus via een scart-switch of misschien zelfs door een scartkabel iets te modificeren geluid uit deze tv naar mijn receiver krijgen?
Ik wil namelijk niet de hoofdtelefoon uitgang gebruiken ivm geluidskwaliteit en afwerking (kabels)

Life is not about specs, it is about joy!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartvl schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:05:
De tv heeft alleen maar één SCART aansluiting, heeft deze scart ook een av-uit functie? En kan ik dus via een scart-switch of misschien zelfs door een scartkabel iets te modificeren geluid uit deze tv naar mijn receiver krijgen?
Ik wil namelijk niet de hoofdtelefoon uitgang gebruiken ivm geluidskwaliteit en afwerking (kabels)
Mijn uitvoering heeft 2 SCART aansluitingen. Op beide aansluitingen krijg ik een audio output, dus ik verwacht dat dat bij het 'nieuwe' model ook zo zal zijn.

• bartvl

bartvl

Exirion schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:15:
[...]

Mijn uitvoering heeft 2 SCART aansluitingen. Op beide aansluitingen krijg ik een audio output, dus ik verwacht dat dat bij het 'nieuwe' model ook zo zal zijn.
Keej, bedankt. Overigens denk ik dat het 'nieuwe' model maar één scart aansluiting heeft, maar op conrad.nl heb ik inmiddels een geschikte adapter gevonden, hopelijk wordt die ook verkocht in een gewone winkel, aangezien bij conrad er nog 7 euro verzendkosten bijkomt en 8 euro omdat het een te lage aankoopwaarde heeft. Ofwel, de adapter van 7 euro kost uiteindelijk 22 euro...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartvl schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:23:
Keej, bedankt. Overigens denk ik dat het 'nieuwe' model maar één scart aansluiting heeft, maar op conrad.nl heb ik inmiddels een geschikte adapter gevonden, hopelijk wordt die ook verkocht in een gewone winkel, aangezien bij conrad er nog 7 euro verzendkosten bijkomt en 8 euro omdat het een te lage aankoopwaarde heeft. Ofwel, de adapter van 7 euro kost uiteindelijk 22 euro...
Ik heb er eentje van de elektroboer om de hoek voor 8 euro. SVHS/Composite en audio in/out schakelbaar en doorlussen van alle aansluitingen naar een SCART kabel.

• bartvl

bartvl

Exirion schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:25:
[...]

Ik heb er eentje van de elektroboer om de hoek voor 8 euro. SVHS/Composite en audio in/out schakelbaar en doorlussen van alle aansluitingen naar een SCART kabel.
Hetgeen ik heb gevonden bij conrad is nog veel mooier:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3502/350238_BB_00_FB.EPS.jpg
Daar kun je dus én je dvdspeler op aansluiten, én het is een cinch-audiouitgang zonder dat je ergens hoeft te schakelen oid (precies wat ik dus zoek)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartvl schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 17:30:
Hetgeen ik heb gevonden bij conrad is nog veel mooier:
[afbeelding]
Daar kun je dus én je dvdspeler op aansluiten, én het is een cinch-audiouitgang zonder dat je ergens hoeft te schakelen oid (precies wat ik dus zoek)
Met degene die ik bedoel kun je meer:

Afbeeldingslocatie: http://www.wiener-elektronika.com/images/uploads/GN---1815.jpg

Je kunt niet alleen audio maar ook svideo/composite video aftappen. De switch kun je gewoon laten staan want dat maakt voor de scart kabel die je erop aansluit niet uit.,

• bartvl

bartvl

Exirion schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:27:
[...]

Met degene die ik bedoel kun je meer:

[afbeelding]

Je kunt niet alleen audio maar ook svideo/composite video aftappen. De switch kun je gewoon laten staan want dat maakt voor de scart kabel die je erop aansluit niet uit.,
Kijk, das nog meer functionaliteit ja, altijd handig "voor het geval dat"
Ik zal eens rond gaan neuzen in de elektronicazaken in en rond wijchen

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
Exirion schreef op maandag 26 januari 2004 @ 19:04:
Correctie:
Exirion schrijft voortaan ;):
Audiosonic is het vroegere Yoko: Ik vind het baggerzooi.
Wat jij vind hoeft een ander niet te vinden, daarbij had een vriend een Yoko autoradio die zeker niet slecht klonk, Ja sommige mensen zijn snel tevreden, maar ik niet....en m'n antieke (volgens sommige mensen baggerzooi) Akai klinkt beter dan m'n Cyrus One.
Pagina: 1