Toon posts:

mozilla zeer sloom(1.6)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een pagina oproep in mozilla dan doet hij er wel heel lang over voordat de pagina ook daadwerkelijk word ingeladen.
De startpagina heb ik bijv ingesteld op t-net en daar doet hij, nadat mozilla compleet is opgestart ruim 10 seconden over om in te laden. Hierna worden ook vervolg pagina's (google en got bijvoorbeeld) pas na 5-10 seconden getoont :(

Onder windows (IE) worden de pagina's in een fractie van een seconde weergegeven en dat verwacht ik ook met een verbinding van 8mb/s.

Ik heb onder mozilla geen proxy of iets dergelijks ingesteld en dns loopt via mijn router.
Het os dat ik gebruik is gentoo1.4 vanaf stage 1.

Iemand die dit ook heeft en/of weet waar ik moe zoeken om dit op te lossen?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had eerst ook zoiets ja. Niet zo erg als jou alleen. Toen ik echter HTTP op 1.0 in plaats van 1.1 had gezet, was het allemaal een stuk sneller. Mij een raadsel hoe dat komt, maar ik zit nu lekker te blazen met normale snelheid in plaats van die slome bagger van voorheen :).

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb 1.6 er weer afgehaald dit weekeinde. Ik had regelmatig een 100 % cpu belasting met als gevolg dat alles uiteraard zeer traag ging. Ik zit nu dus weer op 1.5 te browsen en de problemen zijn verdwenen.

Verwijderd

Topicstarter
Van http 1.1 naar 1.0 had jammergenoeg weinig resultaat. Ben nu maar firebird aan het proberen en hoewel dit ook op mozilla gebaseerd is gaat hij (in eerste instantie)
een stuk sneller :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 09:43 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Weird. Was het geen DNS-gerelateerd probleem toevallig? Of proxy ofzo?

Firebird is sowieso een stuk sneller (en IMHO fijner) ja ;)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 09:20
1) check je /etc/resolv.conf
moet er ongeveer zo uitzien:
code:
1
2
search doodspoor.lan
nameserver 192.168.20.25

de "search" lijn is niet verplicht, maar als je hem wel hebt ingevult, dan MOET dat domein bestaan (nouja, moeten, het kan wel, maar dan is alles erg langzaam)
de nameserver is zeker wel verplicht en moet ook naar een nameserver verwijzen die bestaat (en snel werkt)

2) Als je mozilla hebt geupgrade, dan moet je eerst de oude versie compleet hebben weggegooid.

3) probeer eens een van de laatste nightlies, bijvoorbeeld eentje die ik heb gecompiled: http://forums.mozillazine...ac47a2adb0533abc3c434d523

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
1. etc/resolv.conf is ingesteld op de router welke in mijn geval ook als dns functioneert
2. Ik weet niet precies hoe emerge dat doet, maar handmatig unmergen en remergen hielp niet
3. kan ik doen, maar momenteel vind ik firebird best oke.

4 bedankt ;)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 09:20
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 13:54:
1. etc/resolv.conf is ingesteld op de router welke in mijn geval ook als dns functioneert
Dezelfde regels gelden ook voor een router :)
3. kan ik doen, maar momenteel vind ik firebird best oke.
dr zijn ook nightlies beschikbaar van firebird, meestal hebben die extra opties aanstaan, zoals XFT voor fonts die er goed uitzien en verschillende optimalisaties, maar dat laatste heeft voor jou waarschijnlijk niet veel nut, omdat je toch al gentoo gebruikt die alles zelf van source compiled.

maar toch; als jij (of iemand anders) een keer een leuke nightly wil downloaden:
http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=23
4 bedankt ;)
Graag gedaan :D

offtopic:
Heeft Firebird tegenwoordig al dingen zoals de DOM inspector en de java debugger erin zitten?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1