Every morning is the dawn of a new error.
Er zijn zeker modules die voor jou van tekst plaatjes maken. Je kan in princiepe php hele plaatjes laten tekenen met tekst er bij.
Zoek hier www.php.net eens. Ik weet dat ik deze module mee kon compileren toen ik php installerde.. zal nog ff verder zoeken of ik ook een naam van de module voor je kan vinden
Zoo http://www.php.net/manual/en/ref.image.php is wat jij zoekt.. als ik het zo snel goed gezien hebt. Halverwege die page staat een voorbeeld van tekst->plaatje.. maar ik zou de rest ook maar ff lezen
Nogmaals let op je moet wat modules(GD library) in je php hebben zitten.. staat in de eerste alinea van die documentatie...
K negeer dit dan maar
Zoek hier www.php.net eens. Ik weet dat ik deze module mee kon compileren toen ik php installerde.. zal nog ff verder zoeken of ik ook een naam van de module voor je kan vinden
Zoo http://www.php.net/manual/en/ref.image.php is wat jij zoekt.. als ik het zo snel goed gezien hebt. Halverwege die page staat een voorbeeld van tekst->plaatje.. maar ik zou de rest ook maar ff lezen
Nogmaals let op je moet wat modules(GD library) in je php hebben zitten.. staat in de eerste alinea van die documentatie...
K negeer dit dan maar
[ Voor 46% gewijzigd door Viva Vince op 26-01-2004 05:38 ]
Dat het mogelijk is met GD dat wist ik al hoorViva Vince schreef op 26 januari 2004 @ 05:33:
Er zijn zeker modules die voor jou van tekst plaatjes maken. Je kan in princiepe php hele plaatjes laten tekenen met tekst er bij.
Zoo http://www.php.net/manual/en/ref.image.php is wat jij zoekt.. als ik het zo snel goed gezien hebt..
Maar aangezien zoveel sites email adressen als plaatjes weergeven leek het mij het opnieuw uitvinden van het wiel om zelf te gaan prutsen.
Lijkt me stug als niet iemand een functie heeft liggen ergens.
Hmm, uiteindelijk was het makkelijker dan ik dacht.
Voor toekomstige search-ers:
Voor toekomstige search-ers:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function outputtextasimage ($string) {
header("Content-type: image/jpeg");
$im = imagecreate(strlen($string)*6, 14);
$bg = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0);
$textcolor = imagecolorallocate($im, 255, 255, 255);
imagestring($im, 2, 0, 1, $string, $textcolor);
imagejpeg($im);
imagedestroy($im);
}
$string = $_GET['email'];
outputtextasimage($string);
exit(); |
[ Voor 4% gewijzigd door raphidae op 26-01-2004 06:04 ]
Scriptrequest dus?raphidae schreef op 26 januari 2004 @ 05:37:
[...]
Lijkt me stug als niet iemand een functie heeft liggen ergens.
Daar doen we in P&W niet aan. Het is zelf zoeken, of zelf maken.
Als je het zelf wilt maken ben je hier van harte welkom met je vragen, wil je alleen de kant en klare programma's raad ik je aan om google goed te gebruiken.
Als je wilt weten welke vragen je hier wel kunt stellen kan je een keertje onze faq (Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 27-10*) doorlezen.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Dit topic is gesloten.
![]()