HDD gedraagd zich vreemd... kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 15:16

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Hallo daar.

Een uurtje geleden wilde ik Windows XP rebooten, maar hij kwam in een reboot-loop terecht. Safe mode wilde ook niet meer. Toen ging ik mbv de Windows XP setup cd kijken wat ik eraan kon veranderen, maar toen bleek dat de c-parttitie Unknown was, ipv NTFS.

Daarna heb ik geprobeerd om te zien wat PQMagic8 eraan kon doen, maar bij het checken van de schijf gaf hij een critical error 745. Toen heb ik maar besloten om die partitie te gaan formatteren, omdat er toch niks kritieks op stond. Dus, ik reboot met de XP setup cd erin, en kies ervoor om XP te installeren. Vervolgens verwijder ik de oorspronkelijke partitie, en maak ik een nieuwe aan. Daarna wil ik gaan formatteren als NTFS partitie, maar blijft de teller steken op 0%.... de LED van de HDD blijft constant branden, en de pc hangt..

Op de schijf staan nog 2 andere partities, die ik morgen (maandag) dus maar moet gaan kopieren op een andere pc.

Mijn grote vraag is dus: wat kan hier aan de hand zijn?

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11
Ik heb dit ook eens gehad met een bakke Windows XP CD. Andere CD erbij gepakt (met een andere versie; zonder SP1 geloo fik) en toen was het opeens opgelost. Slaat natuurlijk nergens op, maar misschien heb je er wat aan.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt inderdaad niet goed. Heb je ook nog tikken van de harde schijf gehoord, of andere vreemde geluiden? Heb je het tooltje van de fabrikant van de harde schijf al gedraaid, wat controleerd op fouten?

Als het om de harde schijf uit je signature gaat, heb je PowerMax nodig :).

• gday
  • Laatst online: 04-03 15:16

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Topicstarter
Soultaker schreef op 26 januari 2004 @ 04:01:
Ik heb dit ook eens gehad met een bakke Windows XP CD. Andere CD erbij gepakt (met een andere versie; zonder SP1 geloo fik) en toen was het opeens opgelost. Slaat natuurlijk nergens op, maar misschien heb je er wat aan.
Nou ja, hij deed in PQMagic eigenlijk net zo raar, dus het lijkt me sterk dat het aan de XP CD ligt?
Genghis Khan schreef op 26 januari 2004 @ 04:02:
Klinkt inderdaad niet goed. Heb je ook nog tikken van de harde schijf gehoord, of andere vreemde geluiden? Heb je het tooltje van de fabrikant van de harde schijf al gedraaid, wat controleerd op fouten?

Als het om de harde schijf uit je signature gaat, heb je PowerMax nodig :).
Nee, de HDD maakt helemaal geen vreemde geluiden. De andere partities lijken verder ook prima in orde...

Ik zal dat programmaatje even downloaden, en kijken wat ik ermee kan bereiken! Laat die de andere partities wel met rust?

edit:

Hmm, PowerMax geeft Error Code Y2SS57.

After running the PowerMax diagnostic utility you may receive a six (6) digit error code. This code indicates that the drive is failing, and should be replaced. The error code is only used as a validation code for the return authorization of the drive.

Grrrrr, de HDD is als ik het me goed herinner gekocht op 25 januari 2003.. dus 1 jaar en 1 dag geleden. :( :( :'(.. nu maar hopen dat de winkel niet moeilijk zal doen (Computerland of MyCom.. zal morgenvroeg de bon opzoeken).

[ Voor 21% gewijzigd door gday op 26-01-2004 04:33 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Ik heb hetzelfde, deze week. Met een Maxtor 80GB, 3 maanden geleden gekocht.

Partities aanmaken kan wel, maar formateren gaat voor geen meter.
Onder Windows en DOS geprobeerd - het duurde uuuuren voordat 'ie op 1% stond.

Daarna PowerMax test-tooltje gedownload en gedraaid, en kreeg idd ook een error-code.

Dus, ook deze Maxtor HD gaat terug!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:29

DataGhost

iPL dev

hmm... mijn 40-gig kreeg een 3-digit error code.. = kapot :)
ik ging alleen niet via de leverancier te werk, gewoon direct naar maxtor.. lijkt me dat ze dat toch doen bij die winkel
naar maxtor = rma aanvragen over inet, formuliertje uitprinten en met tpg naar ierland sturen, komt na een weekje een nieuwe naar jou toe :)
wel zo snel

btw ik deed het via maxtor omdat mycom me maar 1 jaar garantie gaf (gekocht op de beurs) en ik bij maxtor toch echt mijn 3 jaar kreeg... en het trein retourtje naar mycom kost meer dan een pakketje sturen naar maxtor ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DataGhost op 26-01-2004 06:38 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je de volgende keer aub eerst o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde wil doornemen eer je er een topic opent .. OM FAQ - Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.