Nieuwe logitech speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik weet dat hier een centraal logitech topic is, maar toch zou ik het handig vinden om dit topic open te laten, omdat ik veel vragen heb :P

Ok, mijn huidige speakerset setup voeldoet niet meer aan mijn steeds hoger wordende eisen op audio-gebied. Ik gebruik het bij de computer voor intensief gamen/muziek luisteren/dvd's kijken. Mijn huidige situatie is als volgt:
- Cambridge digital 2.1 set voor (18 watt sub +2x8watt satelitte)
- Losse versterker achter met 2x 55 watt Jamo boxen.
- Audigy 5.1 geluidskaart

Ik ben toe aan een upgrade omdat ik het kwaliteits verschil tussen de gewone jamo boxen en de computer boxen erg groot vind, en ik probeer dat dus op te lossen door de Cambridge speakers te vervangen door Logitech's. Doordat mijn budget rond de 150 euro ligt, vielen mij twee speakersets op: de 2.1 set Z-2200 en de 4.1 z-560, ze zijn precies even duur...Wat ik trouwens ook wel eens zou willen weten, is of die 2200 sattelieten echt 40 watt zijn, want die 53 watt van de 560 is ook eigenlijk 15 watt ofzo. (zie je als je ze open maakt)

Nu is gelijk mijn eerste vraag hoe het komt dat die sets even duur zijn, en waarom je zou kiezen in dit geval voor die 2.1 set? Het is zelfs zo dat de oudere 560 per satteliet meer vermogen heeft en een sterkere sub! (120 watt en 2x40 tegenover 188 watt en 4x53)

Nu de rest : wat zouden jullie in mijn geval doen. Ik heb een aantal mogelijkheden:
1. de 560 kopen en de versterker+boxen weg
2. de 560 kopen en de achterste boxen vervangen door mijn jamo's (zijn namelijk precies hetzelfde vermogen, en het is gewoon aangesloten met speaker kabel, dus het zal toch moeten lukken.) Bijkomend voordeel is dat ik dan de overige rear speakers kan aansluiten op mijn camebridge set, voor een andere computer...
3. De Z-2200 kopen, en de cambridge vervangen.

Ik zit zelfs met de gedachte te spelen om als ik die cambridge speakers, die ik zowiezo over heb, op de center aan te sluiten van mijn geluidskaart.
Ow ja, om het lekker ziek te maken: Dit is allemaal voor een studentenkamer van 12 m2. Ik hou gewoon van veel geluid :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet zo, een vriend van me heeft ook zo'n bij elkaar gegraaid zootje maar daar is echt elke harmonie zoek.

Ik heb ook een tijdlang een Inspire 5300 5.1 set gehad, en het frontsignaal gesplitst en naar twee zuilen laten gaan. Uiteindelijk heb ik een hifi center en een paar redelijke rears gekocht en nu doe ik alles via een 5.1 versterker.

Je eis is "veel geluid", dat zal je ook wel krijgen. Maar als je een mooi geluid wilt, moet je kiezen tussen OF een goede 5.1 PC-set, of doorsparen en er valueformoney hifi spulletjes voor halen (een receiver als occasion voor 250 euro ofzo, heb ik ook, kan prima) met twee Tannoy zuilen en achter twee bookshelfjes en een centertje. Of Mission spulletjes, dat is ook goed spul voor niet teveel geld.
Ik ben toe aan een upgrade omdat ik het kwaliteits verschil tussen de gewone jamo boxen en de computer boxen erg groot vind
Dus je hoorde het zelf ook al ;)

Je kijkt dus films op je PC, dan heeft een centerspeaker echt wel meerwaarde. Bij 4.1 worden de stemmen verdeeld over de fronts, maar ik vind de dialoog dan vaak minder goed te verstaan. Ik zie het bestaansrecht van 4.1 niet zo, eerlijk gezegd.

De Z-2200 en Z-560 zijn inderdaad even duur, nu je het zegt. Ik heb ze beide beluisterd bij de Mediamarkt en ze klinken ongeveer hetzelfde, maar de Z-2200 is een iets modernere uitvoering en het volumeding is anders. Ik heb het idee dat de oude 560/640/680 serie eruit gaat, want die zijn al een tijdje op de markt. Maar of de Z-5300 dan ook voor de Z-680 in de plaats komt weet ik niet, want die is wel minder qua vermogen. Maar de prijs is ook 100 euro lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, snap dat harmonie belangrijk is, maar kan iemand zeggen wat hij denkt dat het beste geluid zal geven: de jamo boxen als rear, of de logitech sattelieten als rear???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 15:26

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nu is gelijk mijn eerste vraag hoe het komt dat die sets even duur zijn
Het voornamelijkste verschil is dat de sub van de 4.1 versie Iets kleiner is en de 2.1 versie ronduit nieuwer is.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GreenFury schreef op 26 januari 2004 @ 20:52:
[...]

Het voornamelijkste verschil is dat de sub van de 4.1 versie Iets kleiner is en de 2.1 versie ronduit nieuwer is.
Ja kan, maar het vermogen van de 4.1 versie is 188 watt tegenover 120 watt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 18:49

Hironshy

Orooo!!!

Volgens mij is dat een typo. De prijs van Z-560 (149,95 E) zou 100 euro duurder moeten zijn. (249,95) Alle prijzen (althans de speakers) op de site van Dynabyte zijn adviesprijzen. Dus kan ik me niet voorstellen dat de Z-560 verkocht wordt voor 150 euro, 150 is ver onder de adviesprijs. Dus mensen kopen nu het nog kan anders staat de Z-560 morgen voor 250 euro :P

Ontopic:
Dit zijn pc-speakers, geen high-end speakers. Pc-speakers zijn op elkaar afgestemd. Dus met Z-2200 (als voor speakers) en Jamo' (achter speakers) zullen ze niet harmonisch klinken zeg maar. Alhoewel dit voor de meeste mensen niet boeien, als er maar geluid van alle kanten uitkomen. :P Het beste kun je voor een 5.1 setje gaan aangezien je DVD's kijkt. De Z-5300 komt hiervoor in de aanmerking. Maar vanwege je beperkte budget zou ik voor de Z-560 gaan. Zelf heb ik de Z-2200 en ik kan je zeggen het is je 150 euro waard.

[ Voor 23% gewijzigd door Hironshy op 26-01-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb toevallig vandaag die 560 gekocht. Dat wat je zegt dat ze even duur zijn klopt niet helemaal, want de z560 kostte altijd zo'n €250. Hij is alleen wat ouder (wordt niet meer gemaakt) en daarom (sinds dit weekend ofzo) afgeprijsd naar 150 (vandaar dat ik hem ook nu pas heb gekocht :P). Zn opvolger is volgens mij de Z5300 (wel 5.1).

Voorheen had ik mn pc (met sb live 5.1) aangesloten op mn sony stereo (2 x 100 watt RMS). Komt prima geluid uit, maar geen 5.1. Ik had toen zelf een 4.0 setje in elkaar geknutseld door als rear speakers zo'n setje standaard '100000 watt computerboxjes' neer te zetten. Dat klonk best aardig, mooi surround effect etc., maar je hoorde toch duidelijk verschil tussen fronts en rears (vrij logisch :P).
Omdat ik dat surround geluid toch wel mooi vind heb ik nu dus de z560 als een compleet, op elkaar afgestemd, setje gekocht. Ik ben er vrij tevreden over, je moet alleen wel de boxjes zeer goed positioneren, want in het begin klonk het bij mij nergens naar (fronts stonden iets te hoog). Hij geeft ook erg veel bass, ook als je de bass compleet uit draait.

Dat ie geen 5.1 heeft vind ik niet zo'n ramp. Misschien dat ik er ff een extra speaker bij zet (uit dat setje standaard '100000 watt computerboxjes' :+) en kijk of dat wat klinkt.
Hironshy schreef op 26 januari 2004 @ 21:30:
Volgens mij is dat een typo. De prijs van Z-560 (149,95 E) zou 100 euro duurder moeten zijn. (249,95) Alle prijzen (althans de speakers) op de site van Dynabyte zijn adviesprijzen. Dus kan ik me niet voorstellen dat de Z-560 verkocht wordt voor 150 euro, 150 is ver onder de adviesprijs. Dus mensen kopen nu het nog kan anders staat de Z-560 morgen voor 250 euro :P
hehe, dat dacht ik dus ook (typo), maar ze bleken écht 149,95 te zijn bij dynabyte :) Denk dat ze gewoon van hun laatste voorraad af willen. De verpakking van die van mij was ook al aardig vergeeld :P

[ Voor 23% gewijzigd door Palomar op 26-01-2004 21:44 ]

Pagina: 1