graag eerst hele TS lezen (sommigen hier kunnen dat schijnbaar nog steeds niet)
nadat een oude/brakke voeding alles in de pc van m'n vriendin opgeblazen heeft en garantie dus ook (schijnbaar) niet gaat lukken, wil ik proberen of ik het mobo kan repareren.
Heb zoiets al eens eerder succesvol gedaan
Alleen zijn op het mobo geen zichtbare (brandt)sporen, geen doorgeknalde chips en geen geplofte condensatoren te zien.
Ik sluit het mobo aan (met en zonder allerlei geheugen/cpu etc.)
en zodra je de powerknop indrukt krijgt het systeem heel even stroom maar zet zichzelf weer uit (staat mischien een seconde aan).
Ook heb ik gehad (als er niks inzit) dat hij blijft draaien...tot je de resetknop indrukt
dan gaat het mobo uit (i.p.v. resetten) en blijft uit.
Dan moet de voeding los en dan wil ie weer even.
Het komt er dus op neer dat, zodra er iets stroom trekt via het mobo hij niet wil.
Dan denk ik toch in eerste instantie dat toch iets van de stroom regeling stuk is (en hopelijk de chips zelf nog heel zijn).
Mijn vraag dus aan de electronica goeroe's hier:
Waar begin ik te zoeken met meten
SMD solderen etc. is geen probleem, multimeter is aanwezig
een scope heb ik helaas niet (waar ik sowieso niet mee kan omgaan
)
Het gaat trouwens om een AS-Rock K7-VT2
P.S. alleen serieuze reacties graag, dus geen "gooi toch weg..." etc. (ook dat moet maar weer eens gezegd worden)
nadat een oude/brakke voeding alles in de pc van m'n vriendin opgeblazen heeft en garantie dus ook (schijnbaar) niet gaat lukken, wil ik proberen of ik het mobo kan repareren.
Heb zoiets al eens eerder succesvol gedaan
Alleen zijn op het mobo geen zichtbare (brandt)sporen, geen doorgeknalde chips en geen geplofte condensatoren te zien.
Ik sluit het mobo aan (met en zonder allerlei geheugen/cpu etc.)
en zodra je de powerknop indrukt krijgt het systeem heel even stroom maar zet zichzelf weer uit (staat mischien een seconde aan).
Ook heb ik gehad (als er niks inzit) dat hij blijft draaien...tot je de resetknop indrukt
dan gaat het mobo uit (i.p.v. resetten) en blijft uit.
Dan moet de voeding los en dan wil ie weer even.
Het komt er dus op neer dat, zodra er iets stroom trekt via het mobo hij niet wil.
Dan denk ik toch in eerste instantie dat toch iets van de stroom regeling stuk is (en hopelijk de chips zelf nog heel zijn).
Mijn vraag dus aan de electronica goeroe's hier:
Waar begin ik te zoeken met meten
SMD solderen etc. is geen probleem, multimeter is aanwezig
een scope heb ik helaas niet (waar ik sowieso niet mee kan omgaan
Het gaat trouwens om een AS-Rock K7-VT2
P.S. alleen serieuze reacties graag, dus geen "gooi toch weg..." etc. (ook dat moet maar weer eens gezegd worden)