Kpz schreef op 26 januari 2004 @ 01:42:
Kan iemand die wat meer ervaring heeft met het programma Download Accelerator Plus (DAP) een beetje info geven of dit programma ook écht werkt, en zo ja: hoe.
Ik heb het zelf nu wel draaien, en ik merk dat mijn browse-snelheid drastisch daalt als ik een bestand binnentrek met DAP..
Maar ik blijft toch echt op een 120kb/s steady dl'en en dat doe ik met de standaard download manager van IE ook..
duss... iemand ervaringen?
Ik gebruik het al een jaar of 5 denk ik het verschilt niet zoveel met andere download managers, nu gebruik ik Dap versie 7.0.0.13.
Voordeel is dat er meerdere connecties naar de bron gemaakt kunnen worden. Wel handig als er per threat een download limiet is. Natuurlijk is het zo wanneer jij met een willekeurige download manager je bandbreedte volledig gebruikt hebt, het browsen trager gaat.
Ook het gebruik van mirrors, resume optie, schedule, automatisch afsluiten, etc. etc. zijn erg handig.
Heeft de bron een limiet zitten per IP connectie dan zal geen enkele manager sneller gaan, tenzij je je IP kunt veranderen. Dap haalt het maximale uit jouw connectie en meer niet.
De standaard download van IE kent géén resume optie behoorlijk but als jij je film bijna binnen hebt en de connectie wegvalt. Indien de bron met de standaard IE download het maximale van jouw connectie toelaat zal Dap niet hoger komen.
Maar dan zijn er andere handige functies die het gebruik van Dap toch aantrekkelijk maken (resume).