Download Accelerator Plus

Pagina: 1
Acties:

• Kpz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08 15:08
Kan iemand die wat meer ervaring heeft met het programma Download Accelerator Plus (DAP) een beetje info geven of dit programma ook écht werkt, en zo ja: hoe.

Ik heb het zelf nu wel draaien, en ik merk dat mijn browse-snelheid drastisch daalt als ik een bestand binnentrek met DAP..

Maar ik blijft toch echt op een 120kb/s steady dl'en en dat doe ik met de standaard download manager van IE ook..

duss... iemand ervaringen?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:46

Smarron

The bend

En wat voor internetverbinding heb je ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
DAP gebruik ik ook, maar niet omdat dit mogelijk een snelheidverhoging zou opleveren. Het is gewoon een handig programma voor het managen/schedulen en het simpel downloaden van bestanden.

System Specs

• Gatygun
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb het programma hier ook draaien en gebruik het al een tijd.

Het is niet zo dat als je maximaal snelheid van je adsl 120 kb is dat je ineens 130 140 of hoger gaat downloaden daar is het niet voor bedoelt naar mijn mening.

Wat hij wel doet is dat hij de maximaal aantal kb/s van een site ook echt probeerd te halen zoals b.v. van de site ftp.hercules.com.
Hier download ik met internet explorer maar met 5 kb per seconden, maar als ik het programma met dap download krijg ik ineens 10 tot 15 kb per seconden snelheden.

Het zorgt alleen maar dat hij het maximale haalbare snelheid van de site afhaalt.
Niet de snelheid omhoog gooit van je adsl.

(In iedergeval ik neem aan dat ** adsl 1024/320 Lite versie heeft).

Verwijderd

Het werkt echt! Het is geweldig, Mike! ;)

Bij veel FTP servers zijn clients gecapped op een bepaalde bandbreedte. Door verschillende connecties tegelijkertijd te leggen, kan je rapper downloaden. Als de snelheid inzakt, klik je op 'switch site' en hij pakt een andere mirror :)
Het verschilt natuurlijk per bestand wat voor snelheid je haalt. Als het alleen maar op servers in Azie staat, tsja.

En je kan natuurlijk resumen!

Verwijderd

Het valt dacht ik wel onder spyware.

Lees dit maar eens. Een testje van download managers : nieuws: Elf downloadversnellers vergeleken

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb ReGet Deluxe geprobeerd, maar bij mij vertraagd me hele pc gelijk.
Na een uninstall werkt me pc weer goed.

Be Stronger Than Your Excuses

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik heb het zelf nu wel draaien, en ik merk dat mijn browse-snelheid drastisch daalt als ik een bestand binnentrek met DAP..

Maar ik blijft toch echt op een 120kb/s steady dl'en en dat doe ik met de standaard download manager van IE ook..
DAP opent meerdere threads naar een server, om zo, als de server threads capped op 16 kb/s bijvoorbeeld met 32 kb/s te kunnen downloaden* (zoals LeechFTP ook doet). vaak staan tegenwoordig ook max 1 thread per IP achtige dingen ingesteld, en is het enige voordeel dat je kan resumen, en snel van mirror kan wisselen :)

*eigenlijk lam, want er zijn anderen die ook willen downloaden. die cap is er zeer waarschijnlijk niet voor niets. op grotere ftps als download.xs4all.nl oid kan je het wel doen, daar hinder je er geen anderen mee

[ Voor 18% gewijzigd door G33rt op 26-01-2004 10:34 ]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ik ben wel tevreden met Leechget
http://www.leechget.net/en/

Verwijderd

Kpz schreef op 26 januari 2004 @ 01:42:
Kan iemand die wat meer ervaring heeft met het programma Download Accelerator Plus (DAP) een beetje info geven of dit programma ook écht werkt, en zo ja: hoe.

duss... iemand ervaringen?
Ik gebruik het al een jaar of 5 denk ik het verschilt niet zoveel met andere download managers, nu gebruik ik Dap versie 7.0.0.13.
Voordeel is dat er meerdere connecties naar de bron gemaakt kunnen worden. Wel handig als er per threat een download limiet is. Natuurlijk is het zo wanneer jij met een willekeurige download manager je bandbreedte volledig gebruikt hebt, het browsen trager gaat.
Ook het gebruik van mirrors, resume optie, schedule, automatisch afsluiten, etc. etc. zijn erg handig.
Heeft de bron een limiet zitten per IP connectie dan zal geen enkele manager sneller gaan, tenzij je je IP kunt veranderen. Dap haalt het maximale uit jouw connectie en meer niet.
De standaard download van IE kent géén resume optie behoorlijk but als jij je film bijna binnen hebt en de connectie wegvalt. Indien de bron met de standaard IE download het maximale van jouw connectie toelaat zal Dap niet hoger komen.
Maar dan zijn er andere handige functies die het gebruik van Dap toch aantrekkelijk maken (resume).

• Kpz
  • Laatst online: 09-08 15:08
thx voor de replys :)

Het is inderdaad erg handig als je gecapped bent dat je via een andere mirror een deel van hetzelfde bestand kan binnentrekken.
Ik had dit vannacht met de Mandrake Linux ISO's. Ik merkte alleen (en dan meteen een puntje van kritiek) dat als hij naar een bepaalde server in duitsland probeerde te connecten (linux-life.de dacht ik) dat de download stopte. Ik kan dan natuurlijk wel weer gewoon resumen, maar dat had wel beter gekunt.
Ik kan mn download van bijna 1.5gb nu niet zorgeloos 's nachts laten doorratelen, ik moet er nu saai bij blijven zitten en om de 10 minuten weer naar het DAP venster gaan, rechtermuisknop, Nu downloaden.. en dan over 10 minuten weer hetzelfde..

Ik denk zelf dat het beter was geweest als DAP die foutmelding niet gaf en gewoon bleef doorzoeken naar andere mirrors waar de verbinding wel goed is..

[ Voor 24% gewijzigd door Kpz op 26-01-2004 12:28 ]

Pagina: 1