Nikon Coolpix 5400 of een Canon Powershot G5?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:51
Ey, ik wil over anderhalve maand een nieuwe digitale camera kopen twv ongeveer 500-600 euro (het euroteken doet t ff niet :+)

Ik zat te denken aan een Nikon Coolpix 5400 of een Canon Powershot G5. Ik ben er nog niet helemaal uit. De Canon is ietsje goedkoper (590 +/-), tegen de Nikon van 630 +/-. De Nikon ziet er mooier uit, maar kan je in tegenstelling met de Canon geen filmpjes en geen geluidsopnames mee maken. Ook is de kleurdiepte een stuk beter, Canon: 36 bits, en de Nikon 24 Bits maar..
De Canon is 400g en de Nikon 300 (beide +/-).
Ze hebben beide 5mp.

Nou is mijn vraag: heeft er iemand ervaring met 1 of allebei deze camera's, en wat zijn zijn ervaring, en eventueel een paar tips? (bv: die Canon moet je echt niet doen want.. etc).

Omdat het toch veel geld is, vraag ik jullie hulp :P

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

(alt 0128)

Filmpjes en geluidsopnames is niet waarvoor je een cam koopt IMHO, ik vind het overbodige shit iig.

Ik zou zelf niet zo snel voor de Nikon gaan omdat die wat minder goed met hogere ISO-waarden om kan dan de Canon, maar verder heb ik niet echt een gefundeerde reden om tegen (of voor) de Nikon te zijn. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

5400 heeft wel weer een 28 mm objectiefje, dus je hebt meer groothoek! Kleuren van de Nikon neigen wel naar magenta (als ik mij niet vergis).

edit: En die kleurendiepte gebruik je alleen als je in RAW fotografeert, JPEG maakt er geloof ik 8 bits van, maar dat kan iemand anders je wel precies vertellen. Als je alleen fotografeert in JPEG zou dat volgens mij dus niet uit moeten maken.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 09:23 ]

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die 28mm die hierboven wordt genoemd is belangrijker dan je denkt!
Kheb zelf de G3 en vaak is de 35mm die die heeft net te hoog.
Rest van de spec's moet je zelf maar even goed bekijken.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Ik neem aan dat TS de sidebyside op DPReview wel kan vinden?

Bericht hierboven

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de tip van Floris over side-by-side, en ook www.photosig.com voor voorbeeldfoto's van de beide cams. Verder zie ik weinig van je eisen of wensen aan de cams, of wat je er precies mee wil doen, zorg dat je dat eerst op orde hebt. Een dergelijke vraag past bovendien prima in Welke dig. camera de 500 en 1000 euro? maar zorg eerst dat je je in de kwaliteiten van beide cams verdiept en de resultaten ervan, dan kom je heus tot de juiste keuze. Succes.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.