Servers in garage plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Topicstarter
Na de search gebruikt te hebben heb ik toch nog niet voldoende antwoord op mijn vragen.

Nog steeds ben ik met een voortdurende oorlog bezig tegen het geluid van mijn servers (HP Netserver LH3 en LH4).
Ik heb al geprobeerd om een geisoleerde kast (met lucht inlaat en 3 120mm fans voor de afvoer van de lucht) op mijn slaapkamer te maken zodat ik minder last van het geluid heb. Dit wil echter niet goed lukken, als de temp in mijn kamer ca. 19 gr is dan wordt de temp in die kast ca. 27 en de temp in de serverbehuizing zelf is dan ca. 28. In dit geval doen de servers dus helemaal niks, ze staan volledig idle. Als de temp in mijn kamer ongeveer 1 gr warmer wordt wordt het hok ca. 2 gr warmer. Dit is dus niet echt haalbaar voor de zomer

Hierna hebben ze ongeveer een halve dag op zolder gestaan, maar het geluid ketste dusdanig tegen alle muren dat je visite (bij binnenkomst) in de hal beneden bijna niet meer kon verstaan. Ook geen goed idee dus.

Gisteren kwam mijn vader met het idee om de servers in de garage te hangen. Dit lijkt me een goed idee maar ik ben een beetje bang voor de vochtigheid in de garage (is normaal trouwens behoorlijk droog in de garage).
In de search heb ik al gevonden dat dit geen probleem moet zijn als de machine 24/7 aan staan (Dit gaan ze natuurlijk doen ;) dus dat moet goedkomen)

Maar ... hoe zit het ermee als mijn pa of ma een zeiknatte auto in de garage zet en mijn server hangen vrolijk boven de auto te zoemen, Kunnen die hier tegen of moet ik wederom opzoek gaan naar een andere locatie of oplossing?

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 09:33
Zolang servers draaien (en dus warm zijn) kan er geen condensvorming op de PC ontstaan :) simpel as that.

Hier staan ze ook in de garage, en zo vochtig word het erbinnen eigenlijk niet. Garage staat tegen het huis aangebouwd dus heeft toch nog een beetje warmte mee van het huis. (maar 's winters schat ik wel dat het er rond het vriespunt word)

Ik zou zeggen, probeer het, in theorie niets mis mee.

PS: Heeft die garage een plat dak? Dan zal het er 's zomers snikheet worden, net als hier :) paar extra fans zouden dan wel handig wezen

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 26 januari 2004 @ 01:01:
Zolang servers draaien (en dus warm zijn) kan er geen condensvorming op de PC ontstaan :) simpel as that.

Hier staan ze ook in de garage, en zo vochtig word het erbinnen eigenlijk niet. Garage staat tegen het huis aangebouwd dus heeft toch nog een beetje warmte mee van het huis. (maar 's winters schat ik wel dat het er rond het vriespunt word)

Ik zou zeggen, probeer het, in theorie niets mis mee.

PS: Heeft die garage een plat dak? Dan zal het er 's zomers snikheet worden, net als hier :) paar extra fans zouden dan wel handig wezen
Staan er bij jou in de garage ook wel eens natte auto's, dat is namelijk vooral waar ik me zorgen over maak.
En de garage heeft geen plat dak, zit nog een slaapkamer boven. hij blijft dus ook redelijk koel zomer's

Verwijderd

Zet een paar vochtvreters in de garage. Dan zou je praktisch geen last moeten hebben van vocht :)

Een low-tech oplossing voor een high-tech probleem :P

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 09:33
nee, geen natte auto's.
Wel (regen)jassen en schoenen. (krappe garage, ken net 1 auto in)

Maar dan nog denk ik dat de vochtigheid eerder zal neerslaan op ramen/buiten muren als je servertje zelf :)
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 01:05:
Zet een paar vochtvreters in de garage. Dan zou je praktisch geen last moeten hebben van vocht :)

Een low-tech oplossing voor een high-tech probleem :P
:D Dat is natuurlijk helemaal de oplossing voor als je het niet vertrouwd. Als je een paar nieuwe schoenen koopt of een harde schijf in zo'n vage folie, zit er altijd zo'n zakje silica-gel bij, hang er daar 2 of 3 van in je kast en je hebt jaren lang geen last van vocht neerslag/condens op je PC zelf.

[ Voor 62% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-01-2004 01:13 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je hebt er nu al een kast omheen zeg je, die zou ik er dan gewoon omheen laten (evt. wat extra fans erin voor koeling). Dan valt het allemaal wel mee denk ik qua vochtigheid.

Denk ook aan ongedierte enzo.. zou me niks verbazen dat er ineens een spinnenweb of nest van een of ander vaag insekt in je kast ontstaat als ie niet goed is afgesloten.

Verwijderd

pc's kunnen rustig in een vochtige omgeving staan, dat is echt geen enkel probleem. Een pc is altijd warmer dan de omgeving, en dus kan er geen condens ontstaan op de pc.

kijk voor de lol maar eens naar al die wasmachines en dergelijken die totaal geen problemen hebben met in de garage staan (ze zijn nooit vochtig, of ze nou aan staan of niet)

trouwens als de omgeving 1 graad in temp stijgt dan zou de pc dat ook moeten doen, volgens alle warmtewisseling wetten dan.

Verwijderd

Denk ook aan ongedierte enzo.. zou me niks verbazen dat er ineens een spinnenweb of nest van een of ander vaag insekt in je kast ontstaat als ie niet goed is afgesloten.
Oh my god, a BUG just crawled in to my computer :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 01:15:
pc's kunnen rustig in een vochtige omgeving staan, dat is echt geen enkel probleem. Een pc is altijd warmer dan de omgeving, en dus kan er geen condens ontstaan op de pc.
Totdat de pc afslaat door bv kortsluiting, stroomstoring etc.
kijk voor de lol maar eens naar al die wasmachines en dergelijken die totaal geen problemen hebben met in de garage staan (ze zijn nooit vochtig, of ze nou aan staan of niet)
Nou zijn wasmachines e.d. er ook op gemaakt in een vochtige ruimte te kunnen staan.

Je kunt opzich wel je servers in je garage zetten, en wellicht gaat het wel goed, maar erg aan te raden is het imo niet. Zeker door de wisselende temperaturen en luchtvochtigheid verkort je de levensduur van je apparatuur.

Als je toch in de garage wilt plaatsen, zorg dan dat je vochtvreters in je kast stopt en deze zeer regelmatig vervangt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 01:26 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

hmms zat ik tijdje geleden ook over te denken
maar hier is de garage echt los van het huis
zoiezo lijkt het me geen slim plan om hem op zelfde stroomgroep als vriezer te doen (die staat daar nml)

en tja dan moet ik nog utp kabels gaan trekken (cat6) vanuit garage naar zolder enzo

en risico van inbraak (simpele deurtjes...)

plan maar laten varen....

(vooral risico van vochtigheid en vrieskou leek me niet bevordelijk voor levensduur servers (met tig hd's erin))
dan maar lawaai op mijn kamer (staat op voorzolder, maar hoor hem door muur heen zoemen (intel sc5200 kast))

https://www.strava.com/athletes/2323035

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 09:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Voor de lokale omroep waar ik werk hebben we een kabelkrant computer in een kopstation staan. De laatste keer dat ik daar was vroor het buiten zo ongeveer, in het hok was het niet veel warmer. In de zomer was het er echter bloedheet. Computer draait wel prima, dus het zal allemaal wel wat meevallen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Topicstarter
Palomar schreef op 26 januari 2004 @ 01:09:
je hebt er nu al een kast omheen zeg je, die zou ik er dan gewoon omheen laten (evt. wat extra fans erin voor koeling). Dan valt het allemaal wel mee denk ik qua vochtigheid.

De kast die ik gemaakt heb is een groot hok in mijn slaapkamer waar ik meerdere pc/servers kan plaatsen.

Met wat jullie zeggen over oa wasmachines heb ik denk ik voldoende input. Ik denk dat ik iets om mijn machines heen bouw voor bugs ed. over het vocht maak ik mij niet zo heel veel zorgen meer

Pagina: 1