Toon posts:

MP3 in winamp....allemaal zelfde geluidsniveau

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem. Ik werk in een kroeg en wij gebruiken ons eigen gebouwde pc om de mp3tjes af te spelen. Nu hebben wij een probleem met sommige nummers. We gebuiken winamp versie 2.7 of zoiets een oudere om dat de functionaliteit beter is. Nu is mijn vraag is er een progje of plugin zodat ALLE mp3 op hetzelfde volume afgespeeld worden? Wij worden af en toe GEK van dat volume gekloot de hele avond!! Please help ons!!

Vriendelijk Bedankt!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoek maar eens op normalizer/normalization... Of zoiets als mp3gain...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik denk dat je hier wel wat aan hebt:
Wel of niet normalizen na CD-rip?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 12:03

Rudedadude

Maybe we were born to run

mp3trim heeft de functie om mp3's te normalisen zonder dat deze gehercodeerd hoeven te worden. Wanneer je de complete versie hebt kun je ook in een keer de complete collectie normaliseren...

http://www.logiccell.com/~mp3trim/

En als je op de winamp site gaat kijken dan vindt je inderdaad ook plug-ins die mp3 kunnen normaliseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Rudedadude op 26-01-2004 09:05 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

mp3gain gebruiken, is naar mijn idee de beste!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
misschien ook een optie is foobar2000, die kan zelf replaygain scannen van elke track. ook is de user interface erg customizable.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mp3trim kan in de freeware versie maar 1 bestand tegelijk aan (onhandig!!!) Naar mijn weten kan MP3gain wel meerdere bestanden tegelijk aan... En is volgens mij ook gratis...

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Dank dank voor u hulp! Ik heb een plugin voor winamp gevonden die voldoet!! Thanks for the help. Topic closed!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 17:41:
Beste Tweakers,

Dank dank voor u hulp! Ik heb een plugin voor winamp gevonden die voldoet!! Thanks for the help. Topic closed!
Kun je de link geven (als die legaal is ;)) dan heeft de rest er ook wat aan :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

http://mp3gain.sourceforge.net/

De mp3s worden hier niet alleen mee geegaliseerd, maar ook nog eens zuiver gehouden, doordat er geen clipping meer optreedt.

Een echte aanrader, ik gebruik het voor al mijn mp3s :).

*edit* zoals caporegime al zei 8)7
Scuse.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 18:48 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist ook met mp3gain (is nog bezig overigens) mijn mp3's op gemiddeld 89dB gezet, dan zijn de meeste mp3's clipvrij en die paar die nog clippen, maximize ik dan, waardoor ze nog iets zachter worden en de piek op 0dB wordt gezet. Ondanks dat die paar mp3's dan iets minder hard klinken, heb ik dat toch liever dan dat ze gaan clippen. Je kunt na het normaliseren van de gemiddelde dB's sorteren op clippende mp3's en die selecteren en maximizen :)

Fantastisch programma, maar hij is wel de hele dag bezig :P

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 27-01-2004 00:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 13:33

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bij mij is hij nu ook begonnen.

Omdat ik in slaap val met muziek, moet ik wel eens m'n bed uit om het geluid zachter te gaan zetten, omdat de rest van het huis niet wakker hoeft te worden van mijn muziek. Dat hoop ik hiermee op te lossen.

Vraag:
• Wat is clipping? (Tot nu toe heeft 80% van m'n aangepast MP3tjes het namelijk...)
• Wat gebeurt er als MP3Gain een MP3tje wil aanpassen dat op dit moment in gebruik is? Ik wil namelijk gaan slapen... maar wel met muziek... :z

edit:
Vraag 2 zelf maar gewoon getest: Dan gebeurt er zo te zien niets...

[ Voor 18% gewijzigd door PromWarMachine op 27-01-2004 00:52 ]

Dividend for Starters

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Wat is clipping?
Bij het decoderen of afspelen van een mp3 bestand kan het zo zijn dat de maximale waarde voor een sample (+-2^15) wordt overschreden. Dit effekt lijkt op een versterker die aan zijn maximale vermogen zit. Hij gaat clippen, oftwel de golfvorm horizontaal afsnijden, wat klinkt als vervorming.
Wat gebeurt er als MP3Gain een MP3tje wil aanpassen dat op dit moment in gebruik is?
Helaas niets, mp3gain kan de GlobalGain waarde niet schrijven, op het moment dat een ander programma dit bestand heeft gelocked.

Voor meer informatie over diverse aspecten van audiocompressie wil ik graag verwijzen naar HydrogenAudio. Bijvoorbeeld deze FAQ

Verwijderd

Ik wil geen pain in the ass zijn, maar ik geloof dat je in het verkeerde forum zit:

Audio, Video & HiFi Forum

Of als je het over software hebt:
Software Algemeen

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou toch zweren dat hij in AVH stond :? Teruggeschopt :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:44
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 18:47:
http://mp3gain.sourceforge.net/

De mp3s worden hier niet alleen mee geegaliseerd, maar ook nog eens zuiver gehouden, doordat er geen clipping meer optreedt.
...
??? Volgens mij kunnen eenmaal geclipte mp3's niet meer 'niet clipping' worden gemaakt, het stuk boven het maximum is toch verdwenen? Dat kan toch niet meer gereconstrueerd worden?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

PhilipsFan schreef op 28 januari 2004 @ 16:33:
[...]

??? Volgens mij kunnen eenmaal geclipte mp3's niet meer 'niet clipping' worden gemaakt, het stuk boven het maximum is toch verdwenen? Dat kan toch niet meer gereconstrueerd worden?
Klopt, maar je kunt het wel zo maken dat het niet meer clipt door er weer een nette golf van te maken. Het klinkt misschien ietsje anders (waarschijnlijk onhoorbaar), maar het clipt niet en is beter voor je speakers.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Henk007
PhilipsFan schreef op 28 januari 2004 @ 16:33:
Onjuist. Mp3Gain verandert de GlobalGain waarde, waardoor de audiostream netjes binnen de grenzen blijft.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:44
Henk007 schreef op 29 januari 2004 @ 02:20:
[...]

Onjuist. Mp3Gain verandert de GlobalGain waarde, waardoor de audiostream netjes binnen de grenzen blijft.
Weet ik, maar als je begint met een mp3 die al geclipt is (en daarvan zijn er genoeg te vinden) en je verlaagt de sterkte, dan blijven de toppen geclipt. Ze komen op een lager nivo, zodat de clip niet meer op de maximale waarde zit, maar de afplatting blijft. Hoe wil je anders dat afgeknipte stuk weer herstellen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

volgens mij wordt dat "afgeknipte stuk" pas afgeknipt bij het afspelen... Anders zou het programma nooit weten dat er uberhaupt clipping zou zijn (zonder dat er ergens een te hoge waarde is...) of vergis ik mij hierin?

• Henk007
Inderdaad treedt clipping pas op bij het afspelen of decoderen. Een mp3 zelf kan niet 'al gecllipt zijn'. Een mpeg layer 3 stream is namelijk simple gezegd niets anders dan een verzameling mdct coëfficiënten, die de golfvorm beschrijven. Dus niet de golfvorm zelf.
Hier wilde ik het eigenlijk bij laten. Wie verder nog twijfelt raad ik aan om de ISO specs te bestuderen of bijvoorbeeld de sourcecode van mp3gain of Lame

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Henk007 schreef op 29 januari 2004 @ 10:31:
Inderdaad treedt clipping pas op bij het afspelen of decoderen. Een mp3 zelf kan niet 'al gecllipt zijn'. Een mpeg layer 3 stream is namelijk simple gezegd niets anders dan een verzameling mdct coëfficiënten, die de golfvorm beschrijven. Dus niet de golfvorm zelf.
Als je er al een geclipt signaal instuurd, dan kan je bedenken wat je wil, maar dan komt het niet meer goed. Een geluidskaart heeft gewoon een beperking in de signaal grootte. Als dat gaat clippen kan je digitaliseren wat je wil.......
Pagina: 1