In dit draadje heb ik een reactie getikt die in mijn ogen op dit moment te laag staat. Op mijn reply wordt een andere reactie gegeven die mijn post misnterpreteert en daardoor voornamelijk een off-topic strekking heeft.
Ik heb even getwijfeld of ik je post een +3 waard vond, maar opzich is 't een net verhaal en je hebt absoluut een punt. Helaas is 't ding zo ver heen dat ik zes keer of meer zou moeten modereren om je daar te krijgen, wat ik nou niet bepaald gepast vind. Als een PM zich hier nog op wil uitleven heeft 'ie mijn zegen. 
De reactie op jouw reactie is idd offtopic en overbodig, die heeft van mij een minpuntje gekregen.
De reactie op jouw reactie is idd offtopic en overbodig, die heeft van mij een minpuntje gekregen.
Verwijderd
Deze is denk ik ook iets meer waard. Of is een redenering die een andere kijk geeft op het succes dat AMD momenteel kent niet meer toegelaten?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 18:36 . Reden: typo ]
Ik persoonlijk vind dit nogal een boud stukje. Dit suggereert dat intel bewust achterover heeft gehangen en AMD de markt heeft laten verkennen en de kosten daarvoor heeft laten dragen. Enkel en alleen omdat intel dat niet wilde en het zich kon permiteren doordat ze marktleider in een bijna monopoly zijn. Uit je intonatie ljkt het alsof je je daar behoorlijk druk om maakt.geheim wapen noemen ze dat dan.....
Even de underdog speler de kastanjes uit het vuur laten halen en dan mee op de kar springen.
Dat zijn van die dingen die de grote jongens wel kunnen en de kleintjes niet. AMD heeft veel geld in de lancering van x86-64 gestoken en het is gelukt. Intel kan over enkele maanden zeggen : "oh maar wij hebben dat ook".
Vervolgens ga je op meer genuanceerde toon juist intels kant verdedigen zonder meetbaar bewijs maar vanuit je eigen, overigens interessante, theorie. Dit is echter slechts gebaseerd op eigen inzicht.En wanneer komt XP 64-bit voor x86-64 uit? Juist ja. 2de helft van 2004.
Het is ook absurd te denken dat Yamhill ontwikkeld is omdat de 64-bit cpu's van AMD blijken aan te slaan. Het was gewoon een kwestie wel of niet aanzetten....
Voor de rest kan je zeggen : Intel is te laat. Nee hoor. Bedrijven die nieuwe servers en vooral desktop/notebook/workstation kopen doen dat samen met software. En hoe je het ook draait of keert : Software is in veel gevallen windows. En zonder die Windows 64-bit heeft AMD als beste argument : games draaien sneller. Want daar zit op dit moment de kracht van de Athlon 64. Voor servers is het verhaal iets anders. Maar nog steeds niet dramatisch voor Intel. Er zijn verschillende linuxdistributeurs die een geschikt OS leveren en die weten met een Opteron + Linux server erg mooie resultaten te boeken. Windows XP of 2003 (64-bit) geeft diezelfde mogelijkheden ook aan de Opteron/Athlon64. Maar tegen dat deze die kans krijgt staat Intel er ook weer.
Dat bleek ook uit je eerste alinea. Interessant, niet geheel te staven en behoorlijk speculatief. Voldoende in ieder geval om er van mij een puntje bij te doen.Niet dat ik persoonlijk voor of tegen 1 van beide ben, in mijn geval is de P4 de best presterende maar dat terzijde, maar ik denk dat Intel op dit moment toch in een luxepositie zit.