Toon posts:

Het prestige 650H verhaal met emule,etc,...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben de trotse eigenaar van een zyxel prestige 650H-11 router/modem.(maar niet heus)
Ik heb sinds een paar dagen ADSL 2048/1024 en had een paar problemen.
Ik draai een webserver die moest bereikbaar gemaakt worden, geen probleem.
Ik wilde emule draaien(wanadoo cable connections 350/3500), geen probleem.
Ik wilde daarbij natuurlijk ook nog internetten,....wat krijgen we nou dat werkt niet, en daarnet nog wel??
Affijn emule uit en joepie browsen maar. Dus alles gelezen wat er maar te lezen viel over emule met ADSL en zoeken maar.

Wat blijkt nu uiteindelijk het geval, de router maakt gebruik van NAT, en daarbij komt natuurlijk een NAT-table. Deze is maar 256 regels groot(grootte van het geheugen), wat dus inhoudt dat ik maar 256 in en uit verbindingen kan maken.
Is dat een wapen tegen P2P of wat?

De slimmerikken onder jullie zullen nu zeggen ja maar je kan de router toch ombouwen naar een bridge? Dat klopt zij het niet dat mijn IP-adres gekoppelt zit aan mijn router MAC-adres. Dat betekent dus bij de bridge configuratie ik geen IP krijg op het MAC-adres van mijn netwerkkaart.
ISP verandert het MAC-adres niet.

Ik vond een artikel(http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=29215) waarin uitgelegd werd hoe de NAT connecties werken en hoe het zit met de timeouts elke verbinding word een bepaalde tijd vastgehouden hij zegt daarbij dat het dus mogelijk is om die timeout te verlagen maar helaas ook dit commando werkt niet.
Ik heb emule nu dus werken op (connecties 50/50 en 4 files open).

Als er een genie hier is die iets kan doen aan die NAT-table dan hou ik mij warm aanbevolen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ISP verander MAC niet is natuurlijk gelul :P

Ten eerste kun je gewoon ff bellen dat je NIC kapot is gegaan, of dat je een andere compu gekocht hebt.
Ten tweede kun je gewoon je MAC adres overriden op de PC.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ISP verandert NIC niet? Dan heb je geen goede ISP (lijkt me) Bij demon (ook zeiksel) totaal geen problemen, wel 5 verschillende NICS aangemeld.

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
euhuu, Ik heb het over het MAC-adres van de router/modem. :+

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je Demon? Hier kun je je MAC-adres wijzigen/koppelen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf mijn ISP niet te noemen vanwege de vele flames.
Overigens is de verbinding super, alles werkt en ERG snel en ben ik dus nu alleen beperkt in het gebruik P2P software.

Maar ik hoop dus op een tweakertje met verstand van CI command reference.

Verwijderd

Wanneer P2P applicaties veel sessies moeten kunnen gebruiken kan met "ip nat session <getal>" het aantal worden opgewaardeerd. (Zie http://www.zyxel.nl/support/langzaam.html) Het is alleen nog niet duidelijk bij welke firmwares dit precies gedaan kan worden en of het bij oudere modellen ook met "ip sua session <getal>" kan worden gedaan.

De 650H11 behoort tot de oudere modellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 20:23 ]

Verwijderd

je kan via een telnet sessie in de 650 komen.. en daar kan je t mac adres van de router vinden. schrijf dit ff op, ga naar je netwerk verbindingen, properties en dan de properties van de netwerkkaart.. met een beetje mazzel kan je daar je mac adres handmatig instellen... vul t adres van de router in, en je provider ziet geen verschil.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
En wat als je router kapot gaat? Dan koop/krijg je een nieuwe maar het MAC adres willen ze niet wijzigen. Nou ik durf te wedden als je de telefoon pakt en jouw provider belt dat ze binnen no-time je MAC adres aangepast hebben. Dan kan je de router in bridge mode zetten en dan een softwarematige router (freesco?) of een andere hardwarematige router kopen.
Pagina: 1