Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case fan in window maken

Pagina: 1
Acties:

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben van plan om een case fan in me window te maken om zo me temps omlaag te krijgen.maar wil weten wat jullie ervaringen zijn met het omlaag brengen va nde temperatuur.Ik heb op het moment 2 coolermaster case fans onder intake boven outtake en heb een coolermaster areo 7+ als proc cooler. me temps zijn nu met mijn xp2500 op 3200 (1.725v) en mijn lanparty zijn 42 idle en 50 stressed. zou het veel helpen om er een case fan in te maken?Ik zit er aan te denken om hem zo te bevestigen dat hij koude lucht voor mijn areo 7+ blaast zodat me areo de koude lucht naar binnen zuigt.Is dit een goede plaatsing van die fan?
Hoe hebben jullie julie case fans in jullie window gemaakt ? ik zit zelf te denken om er een gat in te boren en het rondje dan uittezagen met een figuurzaag. is dit een goede methode of kennen jullie betere? (heb geen dremel.)
Alle tips zijn welkom

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

tjah, de enigste manier om te weten te komen of het effectief is is proberen. en voor t zagen kun je de dfremel of figuurzaag of gatenzaag gebruiken. Zelf een beetje brainstormen kan daarbij geen kwaad :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53

DataGhost

iPL dev

misschien kan je gaan kijken naar een airduct vanaf je heatsink naar buiten :) wel zo stoer op een windowed case... link komt zo.. sec

http://www.eynstein.nl/a/3199.html
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/67240.jpg

je kan iets vergelijkbaars ook bij de gamma halen maar denk eraan dat dat vanaf 100 mm begint en niet 80 wat je zal hebben

[ Voor 45% gewijzigd door DataGhost op 25-01-2004 23:02 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Toen ik plexi aan het zagen was met een decoupeerzaag, toen was ik eindelijk erdoorheen. Maar door de warmte was het weer aan elkaar gesmolten. Het was toen wel makkelijk af te breken met een tang. Maar of dat bij rondjes ook zo makkelijk is.

Met een gatzaag zou het in feite niet moeten gebeuren. Figuurzaagjes weet ik niet, denk dat dat erg lastig wordt.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Eeen 7gate zaag, perfect rond imo. Toerental niet te snel dan gaat het plexi smelten, maar zet het ook niet te laag anders gaat ie 'hakken'. Om het perfecte toerental te krijgen kan je het beste even testen op een oud stukje plexi.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je kan ook het beste een ander materiaal zoals bv een stukje tripex onder het te zagen stuk plexiglas doen als je een gatenzaag gebruikt. Dan schiet je er niet opeens doorheen (wat scheuren kan geven).

Een decopeerzaag gaat vaak te snel en geeft snel kansen op scheuren.

Senile! Senile Oekaki

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Rac-On vind 50 grades stressed heel netjes.. heb van het weekend ook ff een tijdje mijn cpu 100% laten draaien (seti@home, meteen }:O ff gematst) en zat ook rond de 54.. von'k vrij netjes voor mijn amd 2500+, of ben ik nu gek?

zo'n airduct is trouwens wel heel gaaf, maar je ken ook met 4 mooie boutjes gewoon een fan tegen je window aanplakken... Mooi letje erin, klaar...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Maar zo'n airduct kan je toch niet goed aansluiten op zo'n Aero7+:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Ranzyman/blower1.jpg

Of heb ik het mis?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:41

Stoney3K

Flatsehats!

Ranzy schreef op 26 januari 2004 @ 15:39:
Maar zo'n airduct kan je toch niet goed aansluiten op zo'n Aero7+:

[afbeelding]

Of heb ik het mis?
Als die blower 80x80mm is moet het als het goed is passen. Overigens zonde van de mooie blower.

Edit: BTW, die Sunbeam ductkit is 1337 :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 26-01-2004 16:27 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

ik heb zelf een blowhole on me window gemaakt
en ik ben er best tevrede over
al was het wel ene pokke werk:(
want je hebt van die boren waarmee je in een keer 80 mm gat kan make ofzo... maar die van mij was maar 62 mm |:( dusz heb ik (mijn vader:)) het hele gat uitmoete slijpe met de dremel
maar zie hier resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rooden/reinouds%20pc/Mvc-639x.jpg

qua feectief heid... hmmmz t helpt wel me case temp is nu stressed niet hoger dan 30 graden

*plz geen opmerkinge over me muis en me beeldscherm:|*

• Brimme
Ziet er heel erg netjes uit. zoiets wil ik dus ook. allen ben bang dat ik me plexie verneuk met me decoupeerzaag.
Kan inderdaad geen slurf om me proc heen doen alhoewel dat wer wel vet uitzou zien. ben me case nu aardig aan het modden. Damm wat is dat lanparty mobo mooi :d vooral met die uv lampen erop.(zeker een aanrader)
wat vinden jullie zou ik een fan in me plexie doen of niet of vinden julle me temp zo goed dat het niet hoeft ?

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

is het niet effectiever om de fan precies in verlengde van de fan van de cpu te zetten??
Afbeeldingslocatie: http://www.gakke.demon.nl/tekening.JPG

sry voor de paint :D. als je zo'n koker neemt is dat natuurlijk niet nodig. en met zo'n aero 7 hmmm dan kan het niet lijkt mij . kan je beter extra in en out take nemen.

fan in plexi is wel vet. maar decoupeerzaag beetje lomp lijkt mij

[ Voor 12% gewijzigd door gakkethijs op 26-01-2004 18:00 ]

Verwijderd

ja... ik denk dat je eerlijk gezegd of die boor moet gebruike wara ik tover had ---> check bij je local store ff.... ze zijn wel tamelijk duur:(
of je meot met de dremel aan de slag... wat overigens niet echt een aanrader is tenzij je heel goed met je hande bent tis namelijk best moeilijk om ene perfect rondje te make:P
suc6

• Brimme
ik zit er nu over te denken om dit in me case te doen.met en fan erachter
Afbeeldingslocatie: http://www.wijkhuisen.nl/brimme/40QD0001.jpg
wat zijn jullie ervaringen hiermee ? ziet er wel strak uit. geeft het genoeg koeling denken jullie ?

[ Voor 5% gewijzigd door Brimme op 27-01-2004 19:29 ]

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Poeh, die gaatjes lijken me wel erg klein en de kans dat het gaat fluiten is wel groot. Waarom maak je geen sleuven van 3/4 gaatjes. Dus de ruimte die ertussen zit wegzagen... De luchtstroom is nu veel groter en je hebt geen last van gefluit.
Hier ff pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/mod.jpg

Mooie paint, maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

gakkethijs schreef op 26 januari 2004 @ 17:58:
is het niet effectiever om de fan precies in verlengde van de fan van de cpu te zetten??
ligt eraan of je nog meer case fans in je pc hebt, zoja, dan is het nuttig want dan verstoor je de airfllow niet. zo nee, dan is het niet echt nuttig

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Gaatjes zijn gewoon klote. Sleuven ook. Werkt allemaal slecht. Teken er gewoon een cirkel omheen en zaag dat uit, nog altijd de BESTE oplossing.

• Klaas_V
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 11:42
Ik heb zelf 2 van die gaten in m'n raam zitten. Scheelt wel iets voor de temp, niet veel.
Deze heb ik overigens zo gekocht, nog wel een stuk in gezaagd, ging prima met decoupeerzaag 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thinkert/zooi/pc/IMG_0694_klein.jpg

• Brimme
oke ik heb er toch maar een rondje uitgezaagd en daar een fan achter gedaan.nu zuigt me processor koeler dus koude lucht naar binnen en me temperatuur is gedaald van 50c stressed naar 40c stressed. wel een groot verschil dus. zal morgen even fotos uploaden. bedankt voor de tips
Pagina: 1