Celly2 566 op 2,2 volt?

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Kan mijn Celly 2 op 2,2 volt?
Hij draait nu op 950 op 2,1 volt en draait rete stabiel. Alleen als ik hem nog hoger klok, loopt ie niet vast maar wordt ik telkens uit een Game geflikkerd, bijv HL, of 3DM2k. hij wordt dan ook niet te heet maar 52 graden, met een ORb.
oke ik weet het 2,1 is al erg hoog, maar kan ik het proberen of is het dan in een keer woesh? Is er hier iemand die een celly 2 (let wel: de 2e dus!) op 2,2 volt heeft staan?
Ik had mijn celly1 ook op 2,5 gezet dus aan het lef ontbreekt mij het niet........en die doet het ook nog steeds.

:?:?

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Zeg henri, volgens mij weet niemand dit of ze zitten allen nog op school/werk.....
Tja dat jij nu ff een tussenuur hebt.....

;););)

systeem specs

Verwijderd

Ik heb hem op 1.9 volt op 850 mhz, net stabiel genoeg :(

Een vriend van mij had eentje die heel erg stabiel liep, zet die sukkel hem per ongeluk op 3.5 volt!!! Dat ging stinken!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
oke ik heb hem dus op 950@2,1 volt maar kan dat nog hoger??

2,15 kan ik niet kiezen anders deed ik dat wel.
2,2 volt is de 1-volgende optie

systeem specs

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind 2.1V al rijkelijk hoog, ook al meen ik gelezen te hebben dat je een cco stepping hebt (nominaal 1.7V). Een nog hogere spanning is vragen om problemen. Bovendien draai je nu op al op 8.5 * 112 MHz. Verder verhogen van de bus-frequentie kan problemen geven met PCI kaarten, IDE controllers, AGP kaarten etc, omdat deze ook overgeklokt worden. Je moet een keer ophouden...

CornelisJ (Celeron 566@850, voltage verhoogd van 1.5V naar 1.65V).

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
pci is het probleem niet, dat draait al op 1/4
Nee, perf lijdt daar niet onder!

Maar kan ik het proberen is de vraag?? of verbrandt ie dan?? ik zie vanzellf wel wannneer die errors gaat geven maar dan weet ik in iedre geval dat het niet daar aan ligt.

systeem specs

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

hmm.. gewoon verhogen lijkt mij. WEL de temperatuur goed in de gate houden natuurlijk.
Heb zelf ook het voltage van m'n duron lekker ver opgevoerd (standaard 1.6V en nu op 2,06V:P)

blaat? BLAAAAAAAAT!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik vind 52 toch al wel behoorlijk hoog hoor. voor een duron/thunderbird is et wel normaal want die geve altijd hoger aan. maar een p3?

mijn celly 566@850 op 1.8 volt wordt 25 C idle/ full load 40 C. hoger dan 2.1 volt zou ik echt niet gaan. dan brande die transistoren na verloop van duur door.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft een Celly2 op 2.2v lope loopt stabiel maar word wel erg heet ong. 67. Trouwens die PCI kaarten enz. moeten het goed doen heb mijn systeembus op 120 staan werkt perfect

Verwijderd

Vééééél te hoog! Zo brand ie binnen een paar maanden door! Ik haal 952Mhz op 1,95Volt met een FEP32, MSI 6905 Master converter en een MSI 6163 PRO.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Hij zal het misschien wel doen op 2.2 V, maar dat verschilt weer per processor. Ik heb hier ook al gelezen over Celly 2's die bij 2.1 en zels 2.0 V gefrituurd werden (het niet meer deden, nooit meer...:'().
Bij 2.2V, als ie het al doet zal ie denk ik in ieder geval het einde van de garantieperiode niet halen (zou maar vast oefenen op je onschuldige blik >:)). Bij 2.1 V waarschijnlijk trouwens ook niet.

Al met al, ik weet niet of ie er tegen kan op de korte termijn, maar ik weet zeker dat ie er niet tegen kan op de lange termijn.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Dit is wel erg moelijk voor mij.......
Moet ik het nu doen of niet??
oke Il'l try, kijken of ie veel hoger kan anders gaat ie gewoon op 2,0 volt.

systeem specs

Verwijderd

is die proc niet snel genoeg? man laat staan probeer over een half jaartje weer eens als je in iedergeval geld heb voor een andere!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb nog een Celly400 liggen....
Maar, ik heb hem dus wel ff een poosje op 2,2 gehad.....
Nu wou ie zelfs wel booten op 1003 mhz, alleen geeft ie tijdens het opstarten dan een Bleu screen....Eigenlijk zou ie dus op 2,3 moeten! hahahahaha nou niet dus!
Ik had met 2,2 volt waarschijnlijk wel stabiel de 970 kunnen halen maar ach die paar mhz-jes, en dan maar een maand van mijn proc te kunnen genieten.....
Nee hij draait nu maar gezellig weer op 928@2,0 volt. ik wacht wel totdat ik een peltier of waterkoeling ofzo aanschaf, dan durf ik hem pas hoger te zetten.
O ja, als ik een pelt aan zou schaffen zou ik dan ook op 2,2 moeten draaaien of hoeft dat dan niet meer en kan ie dan op 970@2,0 volt draaien?

Ach zo zit het leven van een tweaker in elkaar.....:(

systeem specs

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Tja, nobody knows...

Is niet te zeggen natuurlijk. De kans is groter dat je met een peltier minder voltage nodig hebt, maar dat hangt van zoveel dingen af dat niemand je dat kan vertellen. Kwestie van proberen.

Verwijderd

Flinke spannings waarde zeg! Dat ding hoort op 1.5V te draaien. Ik heb er zelf ook een (566@894,1.8V)

Ik maar voorzichtig doen en jij zet 'm gewoon op 2.2V :)

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

hahahaha ik vind dit wel lachuh ja!
Ik ha d ook wel aan beetje last van hartkloppingen toen die op 2,2 volt liep.....
ik heb hem er ook maar zo'n 30 min op laten staan, toen begaf mijn hart het ondertussen zo'n beetje!!!!!
Ach in de lente als ik mijn Examen Havo heb gehaald dan ga ik eens iveteren in waterkoeling en een peltier! dan moet ik wel op de 1000 komen!!

systeem specs

Pagina: 1