Toon posts:

[HowTo]CS Movie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[table border=1]
[tr][td bgcolor=#4C5844][HowTo]CS Movie[/][/]
[tr][td bgcolor=#A0AA95]Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/omfg123/faq/logo.jpg[/][/]
[tr][td bgcolor=#4C5844]Een demo maken[/][/]
[tr][td bgcolor=#A0AA95]Eerst moeten we een demobestand (*.dem) hebben die we dan kunnen "omzetten" naar een filmbestand (*.avi)

Hoe maak ik een demo? :?

Ga naar je console door op ~ te drukken. Typ dan: "record demonaam" (zonder de haakjes). Waarbij "demonaam" de naam van je demo wordt. Om hem te laten stoppen met recorden typ je "stop". De demo is nu klaar en opgeslagen in Steam\SteamApps\jouw@email.adress\counter-strike\cstrike.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/omfg123/faq/demo.jpg[/]

[tr][td bgcolor=#4C5844]Omzetten naar BMP[/][/]
[tr][td bgcolor=#A0AA95]Ok, nu hebben we een demo (*.dem). Nu gaan we hem omzetten naar plaatjes (*.bmp). Zoals je misschien weet, nemen BMP bestanden veel ruimte in dus zorg ervoor dat je een paar gigabytes vrij hebt! Het is dan ook verstandig om je resolutie op 640*480 te zetten, dit scheelt veel ruimte.

Ga naar je console en typ "viewdemo".

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/omfg123/faq/demoplayer.jpg

De Demo Player verschijnt. Hiermee is het erg makkelijk om een demo te laden, te bekijken, terug te spoelen en hem te versnellen of te vertragen.

Druk op het Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/omfg123/faq/load.jpg load knopje om je demo te openen. Je krijgt een lijst te zien van alle demo's die in je cstrike map staan. Kies je demo en klik op "Load".

Het voordeel van de Demo Player is dat je naar een mooie actie van jezelf kunt "spoelen". Zo hoef je niet de héle demo op te nemen.

Dus, spoel naar je mooie actie en zet hem op pause. Ga naar je console (~) en typ: "startmovie demonaam 30" waarbij "demonaam" de naam is die je BMP files krijgen en "30" het aantal Frames Per Seconde (FPS). Start nu je demo. Als je wilt stoppen met het omzetten naar BMP's typ je in je console "endmovie".
De BMP files staan nu in je cstrike map. [/][/]

[tr][td bgcolor=#4C5844]Omzetten naar AVI[/][/]
[tr][td bgcolor=#A0AA95]Nu gaan we al die BMP'tjes omzetten naar een AVI bestand. Hiervoor gebruiken we pjBMP2AVI.

Pak de .zip uit en start pjBMP2AVI. Klik op "..." en laad je cstrike map in. Als het goed is zie je nu al je BMP'tjes staan bij "Files:". Vul bij "Avi File:" de naam in die je je movie wilt geven (bv: mycsmovie.avi).
Klik nu op "Create".

Kies nu een codec. Je kan het beste DivX of XviD gebruiken omdat deze het best comprimeren zonder al te veel kwaliteitsverlies. Als je op "Configureren" klikt kan je de quality en de preformance instellen als je dat wilt.

Klik op "OK" en je avi file wordt gebakken :).
[/][/]

[tr][td bgcolor=#4C5844]Je AVI bewerken[/][/]
[tr][td bgcolor=#A0AA95]Ik ga hier niet te diep op in. Het is natuurlijk leuk om wat mooie effectjes toevoegen met bewerkingsprogramma's (Adobe Premier, Windows Movie Maker, Paint Shop, Vegas Video etc.).
[/][/]

[tr][td bgcolor=#4C5844]Tot slot[/][/]
[tr][td bgcolor=#A0AA95]Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft, ik had niets te doen en ik vind dat er veel te weinig over CS gesproken wordt op GoT. Als je vragen of opmerkingen kan je ze hier stellen. Natuurlijk kan je hier ook je cs movies posten :D !

Succes :Y)
[/][/]

[tr][td bgcolor=#4C5844]Movies[/][/]
[tr][td bgcolor=#A0AA95]Hier wat links naar movies. Solle.cfg is IMHO de beste movie die ik ooit heb gezien _/-\o_

Solle.cfg (318MB)
Hard Clan - Die Hard (198MB)
Adrenaline (220MB)
Adrenaline2 (234MB)

Mr_UnAnimouS' Movie (13,8MB)
[/][/]

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyz dude,

netjes hoor :)! Ik speel zelf al behoorlijk lang cs ( 1ste betas ofso al ;) )
en ik record bijna nooit demos wel stom opzich! Kheb 1 keer een demo opgenomen en daar een movie van gemaakt ik heb daar videomach voor gebruikt.. dan kan je ook wat leuke effectjes erin gooien...

mjah verder ben ik het ook met je eens dat er te weinig over cs wordt gelult hier :P

ach jah komt wel goed als er ook wat meer topics over geopend worden goeie start dit iig!

keep up the good work! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie startpost!!

Ik ga cker een movie maken. Maar ik had een vraagje: Hoe zit het met de performance als je een demo draait? Ik heb een keer fraps gebruikt, maar ik kon niet fatsoenlijk cs'en, zo sloom als alles ging.

P.S.
Er bestaat volgens mij ook een manier om je demo naar avi om te zetten m.b.v. video match

b.t.w. Het bimap2avi progje kan ik niet downloaden, ander links?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx :)

Idd, er moet meer over CS gepraat worden. Het is #1 gespeelde online game! :P

Geen preformance verlies volges mij, probeer het maar eens. Volges mij moet het niet veel uitmaken.

Het kan inderdaad ook met Video Match maar dit is wat makkelijker vind ik :P.

[google=bitmap2avi]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:35:
Mooie startpost!!

Ik ga cker een movie maken. Maar ik had een vraagje: Hoe zit het met de performance als je een demo draait? Ik heb een keer fraps gebruikt, maar ik kon niet fatsoenlijk cs'en, zo sloom als alles ging.

P.S.
Er bestaat volgens mij ook een manier om je demo naar avi om te zetten m.b.v. video match

b.t.w. Het bimap2avi progje kan ik niet downloaden, ander links?
fraps neemt toch direct een avi file op? dan kun je idd niet spelen, de bedoeling is ook dat je eerst een demo maakt (is geen filmpje, maar een opname van het spel, je kunt hem ook alleen in hl draaien), en vervolgens dan die demo omzet naar een filmpje.. dit kan (hoogstwaarschijnljk) niet realtime, dus je demo zal wat langzamer afspelen, maar dit geeft niet, want de uiteindelijke .avi is wel goede snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Nog een tip ;).

Gebruik FSAA wanneer je een .dem omzet naar .bmps hierdoor ziet het er toch nog goed uit op 640x480. En het maakt niet uit dat het op 5fps draait, want je speelt het toch af ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb trouwens een movie maar dies veelste groot weet iemand toevallig hoe ik een avi kleiner krijg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 23:11:
ik heb trouwens een movie maar dies veelste groot weet iemand toevallig hoe ik een avi kleiner krijg??
Inpakken of 'm bijvoorbeeld in DivX of XviD maken :)

Met RAD Video Tools kan je filmpjes comprimeren met codecs ala DivX. Op die site vindt je ook enkele handige FAQ's, daarmee zou het wel moeten lukken.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 25-01-2004 23:16 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is al als divx iig.... misschien maar eens opnieuw doen heb dat ding te lang geleden gemaakt =] is iets like 35mb ofso en met een upload van uh... 12kb/s wil da tniet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
ik gebruik gewoon fraps 2, die record meteen het geluid ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig topic. Ik ben niet zo zeer geinteresseerd in het maken van CS filmpjes, maar ik vind het een heel mooi initiatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Misshien een goed idee om een GoT filmpje te maken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ik heb hier nog een filmpje die ik een jaar geleden gemaakt heb :) (12.5MB incl. muziek).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 23:32:
Hij is al als divx iig.... misschien maar eens opnieuw doen heb dat ding te lang geleden gemaakt =] is iets like 35mb ofso en met een upload van uh... 12kb/s wil da tniet echt ;)
Je kunt bij het maken van de bmp's de resolutie en de frames per seconde instellen d8 ik. Moet je die ff lager zetten.

Als ik een demo opgenomen heb en dan viewdemo typ in de console komt de demoplayer in beeld te staan. Dan laad ik de demo die ik heb gemaakt (selecteren uit lijst), vervolgens druk ik op play (driehoek wijzend naar rechts) in de demoviewer en er gebeurt niets. Hij zou de demo dan toch moeten afspelen?

als ik viewdemo demonaam.dem doe speeld hij hem wel af. b'je raar.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 13:09

aKra

Intentionally left blank.

Heel netjes hoor... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit helemaal goed kreeg met de FPS settings maar dat kwam omdat ik gewoon niet oplet (achteraf gezien).

Misschien is het leuk om hier meteen een opsomming te maken van zelf gemaakte CS Movies?

offtopic:
Doe de topictitel even fixen Terr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
Nice :) Zal het eens proberen met een demo van echt een Uber hs die ik gisteren maakte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga denk ik movie maken van netgamez ;)

nog wat tips:

net_graph 0 en hud_saytext 0, zo zie je geen tekst onderin of radio commands, en als je net graph uit hebt ziet het er ook wat beter verzorgd uit ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aKra schreef op 26 januari 2004 @ 13:39:
Heel netjes hoor... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit helemaal goed kreeg met de FPS settings maar dat kwam omdat ik gewoon niet oplet (achteraf gezien).

Misschien is het leuk om hier meteen een opsomming te maken van zelf gemaakte CS Movies?

offtopic:
Doe de topictitel even fixen Terr ;)

Als iedereen nou massaal movies gaat maken kunnen we idd een lijstje neerzetten ;)

offtopic:
Waarom topictitel fix alsk vrage mag? :P
Mr_UnAnimouS schreef op 26 januari 2004 @ 12:17:
Ik heb hier nog een filmpje die ik een jaar geleden gemaakt heb :) (12.5MB incl. muziek).
Nice :)
Wanneer komt het vervolg?
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 23:32:
Ze worden zoieso best groot hoor, check maar eens sogamed.com.

Adrenaline 1 - 200MB
Adrenaline 2 - 230MB
solle.cfg - 320MB
HardClan - 200MB

Ze duren ongeveer 15-20 minuten.

TS geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 17:01:
Nice :)
Wanneer komt het vervolg?
Er komt geen vervolg, ik ben gestopt met cs :X. Misschien dat ik cs 2 weer ga spelen wanneer hl2 uit is gekomen.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_UnAnimouS schreef op 26 januari 2004 @ 17:08:
[...]

Er komt geen vervolg, ik ben gestopt met cs :X. Misschien dat ik cs 2 weer ga spelen wanneer hl2 uit is gekomen.
Jammer joh :/

Vind je het btw erg dat ik je filmpje in de TS heb gezet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem. Ik heb vanmiddag steam opnieuw geinstalleerd, en heb de demo's van de oude installatie in de cstrike map van de nieuwe installatie geplakt. Ik kan de demo's alleen niet zien in de load lijst van de demoplayer. Een andere demo die met de nieuwe versie heb opgenomen wel, deze demo staat in dezelfde map als de oude demo's.
Wat moet ik doen om de oude demo's ook te kunnen bekijken?

Ook werkt het bitmap2avi programma bij mij niet. Bitmaps staan in cstrike map. Ik heb vanmiddag windows xpopnieuw geinstalleerd. Op de oude windows xp werkte het niet. Op de nieuwe ook niet. De eerste keer dat ik hem start, start hij het programma op, maar als ik de dir waar de bmp's instaan laad, loopt hij vast. Programma reageert niet meer, dus ik sluit het af. Als ik het programma daarna weer start gebeurt er helemaal niets, ook niet als ik windows herstart. Op de site van het bmp2avi progje staat: Das Programm wurde unter Windows 98, NT/2000 getestet. Ik draai xp. Weet iemand toevallig een ander programma die het zelfde kan? Ik ga ff op zoek.

edit: ik heb iets leukst gevonden http://willsoft.free.fr/bmp2avi/bmp2avi.zip

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 17:29:
[...]

Jammer joh :/

Vind je het btw erg dat ik je filmpje in de TS heb gezet? :)
Mja, ik was er een beetje op uitgekeken.
Geen probleem dat je hem in je TS heb gezet, maar als ie teveel traffic genereerd gooi ik hem er weer af ;).
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 18:22:
Ik heb een probleem. Ik heb vanmiddag steam opnieuw geinstalleerd, en heb de demo's van de oude installatie in de cstrike map van de nieuwe installatie geplakt. Ik kan de demo's alleen niet zien in de load lijst van de demoplayer. Een andere demo die met de nieuwe versie heb opgenomen wel, deze demo staat in dezelfde map als de oude demo's.
Wat moet ik doen om de oude demo's ook te kunnen bekijken?

Ook werkt het bitmap2avi programma bij mij niet. Bitmaps staan in cstrike map. Ik heb vanmiddag windows xpopnieuw geinstalleerd. Op de oude windows xp werkte het niet. Op de nieuwe ook niet. De eerste keer dat ik hem start, start hij het programma op, maar als ik de dir waar de bmp's instaan laad, loopt hij vast. Programma reageert niet meer, dus ik sluit het af. Als ik het programma daarna weer start gebeurt er helemaal niets, ook niet als ik windows herstart. Op de site van het bmp2avi progje staat: Das Programm wurde unter Windows 98, NT/2000 getestet. Ik draai xp. Weet iemand toevallig een ander programma die het zelfde kan? Ik ga ff op zoek.
Het programma: VideoMach doet hetzelfde en is simpel te bedienen :).
Download: http://www.gromada.com/VideoMach_dl.html

[ Voor 66% gewijzigd door Jerry op 26-01-2004 18:42 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 11:36

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wat ik dus zei een paar posts hierboven :p

Zou het geen goed idee zijn om een GoT filmpje te maken? met een leuk verhaal, en stemmen en free-look camera mensen ;)

Nee? Ja? :p

Iets zoals de filmpjes van Family God bijvoorbeeld :)

[ Voor 14% gewijzigd door ETzPliskin op 26-01-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik pjBMP2AVI, deze is gebaseerd op bmp2avi alleen met een GUI en werkt op XP.

link: http://www.divx-digest.tv/software/encode/pjBmp2Avi.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Hmm, vet :)

Ik ga binnenkort ook een movie in elkaar klussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een filmje gemaakt van 1minuut 18. Ik heb een half uurtje demo gedraait en 2.5 uur bezig gewees met filmje maken. Nu moet ik mijn movie uploaden, maar waar? Weet iemand een goede site om movies te uploaden?

google geeft alleen maar spam. filefront heb ik geprobeerd, maar ik kom er geestelijk niet helemaal uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:59:
Ik heb gisteren een filmje gemaakt van 1minuut 18. Ik heb een half uurtje demo gedraait en 2.5 uur bezig gewees met filmje maken. Nu moet ik mijn movie uploaden, maar waar? Weet iemand een goede site om movies te uploaden?

google geeft alleen maar spam. filefront heb ik geprobeerd, maar ik kom er geestelijk niet helemaal uit.
webspace van je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 14:59:
[...]

webspace van je provider?
Ik moet eerst de webpage directory open laten zetten bij solcon, omdat niet iedereen van de service gebruikt maakt. Ik heb gisteren een mail gestuurd om de directory vrij te geven, ik denk dat dat nog wel ff gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:38:
[...]

Ik moet eerst de webpage directory open laten zetten bij solcon, omdat niet iedereen van de service gebruikt maakt. Ik heb gisteren een mail gestuurd om de directory vrij te geven, ik denk dat dat nog wel ff gaat duren.
Tripod?

http://members.lycos.nl/ IIRC :)

http://www.tripod.lycos.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn cs movie reeds geupload naar een lycos tripod ftp server. Ik heb een half uurtje demo gedraaid gisteren avond en 1 fragment komt uit een demo die ik eergisteren heb gemaakt. Ik heb de hoogtepunten er een beetje uitgezocht. Het filmje bestaat uit 5 fragmenten. De laatste vind ik zelf het mooist.

http://members.lycos.nl/tiempie85/1st_tiempie85.zip

Dit is mijn eerste filmpje en niet de laatste. Ik ga ff een weekje demo's maken en dan komt er een nieuw filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hye dankje dit is erg handig, ik ga ook wat klooien voor mijn clannetje :)

hardstikke bedankt nog maals !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Tiempie85: Link werkt niet
En zoek een betere hosting ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 13:09

aKra

Ik kan gratis CS movies hosten, je kan m'n e-mailadres vinden in me profiel!

(Nee, ik host geen andere dingen gratis!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 14:57
Moooie startpost _/-\o_
Dit wou ik ook heel lang terug doen :) alleen is me niet gelukt ik had al allemaal bmps maar kwist niet hoe je dat aan elkaar kon maken :P
Maar met deze How-To weet ik het wel :) ben alleen die bmp's en .dem kwijt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade_V schreef op 08 februari 2004 @ 17:39:
Tiempie85: Link werkt niet
En zoek een betere hosting ;)
als je rechtermuisknop opslaan als doet doet hij het wel.

Hier nog een filmje van mijn. Het oude hoef je niet te downloaden. Er zitten fragmenten van het eerste filmje bij en wat nieuwe fragmenten. Na sommige kills lijkt het of hij ff stil staat. Ik heb van de laatse bmp er wat bij geplakt, zodat de overgang wat beter is.

Nieuwe filmje:
www.solcon.nl/huitslag/tha_tiempie.avi

(rechter muisknop opslaan als) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Laatst online: 10-09 13:41
Iemand nog beste instellingen voor xvid in videomach? Had eerst de perfecte instellingen alleen nu krijg ik het niet meer voor elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, ik wil dat BMp2avi gebruiken, maar dat werkt niet, en die pjBmp2Avi kan ik niet vinden. Heeft iemand een link van zo'n program?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Laatst online: 10-09 13:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ben ook bezig geweest met een eigen "demo" filmpje te maken
En het is gelukt, na veel puzzelen.
Want ik vondt de resolutie niet zo best.
Nu is tie wel redelijk vindt.
De CS Demo heb ik opgenomen met Condition zero.
Ik start eigen game server en dan speel ik tegen bots. (CZ maakt automatisch Waypoints voor de bots)

Toen heb ik in de console startmovie test1 30 ingetypt en werdt de demo naar bmp geconverteerd.
Daarna met Videomach 3.0 audio toegevoegd en gesaved in xvid codecs.
Ik had verschillende codecs geprobeert en bij mij was xvid de beste keus kwa kwaliteit en groote.

Alleen ik ben niet te vreden met resultaat want ik heb een test film gemaakt van 28 seconden ! en de film is 23mb groot.
De resolutie is 640x480
framesnelheid is 30
Er zit een 5 mb muziek bestand bij.
Kan ik die video niet kleiner maken ?

En met welk programmatje zou ik de film kunne versnellen en vertragen ? ,zodat je een paar frames in slowmotion ziet ?

Hier zijn 2 filmpjes die ik vandaag gemaakt hebt
http://neo.deho.nl/cs/ice.avi
http://neo.deho.nl/cs/rock.avi

[ Voor 9% gewijzigd door Revocx op 06-06-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klasgenoot van me heeft deze gemaakt.
http://pandora.team-fonzie.net/?page=download_high
Pagina: 1