Hey,
de pc van men ouders heeft spontane "uitvalkuren". Terwijl hij gewoon niets staat te doen, valt de pc ineens uit. Of soms reboot hij terwijl windows aan het opstarten is (net voordat het welcome screen er is). Ik denk persoonlijk dat de voeding niet zwaar genoeg is... Het is een Aopen case met 300 Watt ingebouwde voeding.
De case bevat:
- Een AMD Ahtlon 2500+ Barton (voor te testen heb ik hem underclocked op 10*133 in plaats van 11 * 166, haalt niets uit, reboot nog steeds spontaan)
- Een MSI Delta FISR mobo'tje
- Men oude afgedankte GeForce3 Ti200 met 64 megs
- 512 MB DDR Ram van Twinmoss
- Een Plextor black 52 speed CD-RW
- Maxtor 7200 rpm 8 megs 80 gieg schijfje
- 1 Case cooler en standard CPU cooler
=> Met windows XP Pro erop
De temps zijn ok, cpu is ongeveer 50-55° (stressed) en case 35° (kamertemp is redelijk hoog).
Ik denk dat de voeding de oorzaak van de problemen is, de 5 volt en 3.3 volt lijnen zijn goed, maar de 12 volt lijn is 11.50.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Zo nee, wat is het dan?
PS: de PC is ongeveer 3-4 maanden oud.
de pc van men ouders heeft spontane "uitvalkuren". Terwijl hij gewoon niets staat te doen, valt de pc ineens uit. Of soms reboot hij terwijl windows aan het opstarten is (net voordat het welcome screen er is). Ik denk persoonlijk dat de voeding niet zwaar genoeg is... Het is een Aopen case met 300 Watt ingebouwde voeding.
De case bevat:
- Een AMD Ahtlon 2500+ Barton (voor te testen heb ik hem underclocked op 10*133 in plaats van 11 * 166, haalt niets uit, reboot nog steeds spontaan)
- Een MSI Delta FISR mobo'tje
- Men oude afgedankte GeForce3 Ti200 met 64 megs
- 512 MB DDR Ram van Twinmoss
- Een Plextor black 52 speed CD-RW
- Maxtor 7200 rpm 8 megs 80 gieg schijfje
- 1 Case cooler en standard CPU cooler
=> Met windows XP Pro erop
De temps zijn ok, cpu is ongeveer 50-55° (stressed) en case 35° (kamertemp is redelijk hoog).
Ik denk dat de voeding de oorzaak van de problemen is, de 5 volt en 3.3 volt lijnen zijn goed, maar de 12 volt lijn is 11.50.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Zo nee, wat is het dan?
PS: de PC is ongeveer 3-4 maanden oud.