Site's onbereikbaar via @home

Pagina: 1
Acties:

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb sindskort een reseller paket genomen en hierbij een domeinnaam geregistreerd.

maar de afgelopen dagen heb ik problemen met het bereiken van de site de ene keer werkt deze wel de andere keer weer niet terwijl ik de site op alle momenten gewoon via het ip adres kan bereiken.

het vreemde is dat deze bij anderen gewoon werkt zelfs op andere pc's in mijn netwerk terwijl deze (pc's in netwerk) weer niet op andere site's kunnen komen gehost op dezelfde server (dit verschilt ook perkeer).

op sommige momenten als de site niet werkt is deze zonder www ervoor gewoon bereikbaar.

ik heb dit probleem al besproken met de hoster maar bij hem werkte alles goed en hij kon ook geen fouten vinden die dit probleem konden veroorzaken

via megaproxy.com kan ik de site's ook wel bereiken

ik draai windows xp en zit achter een router op het internet (dell truemobile)

is er iemand die mij kan helpen ? ik heb al geprobeerd de site te pingen dit lukt ook niet en als ik ipconfig -flushdns gebruik merk ik ook geen verschil

(domain's/ip heb ik niet bij verteld weet niet zeker of dit wel of niet mag)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Verwijderd

Heb je al eens andere DNS servers geprobeerd ?

• Royal
  • Niet online
nee aangezien de site wel bij anderen werkt (en ook via megaproxy.com)

ik denk zelf dat het probleem bij mijn verbinding / netwerk ligt
(of heb je het over de dns servers van mijn internet ?)

[ps: het gaat niet om de site in mn sig]

[ Voor 11% gewijzigd door Royal op 25-01-2004 21:19 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De caching nameservers (resolvers) welke jij aanspreekt hebben blijkbaar een probleempje met dit domein. Welke gebruik je? en om welk domein gaat het?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Royal
  • Niet online
waar kan ik zien welke caching nameserver ik aanspreek ?

[ Voor 68% gewijzigd door Royal op 07-08-2005 23:17 ]

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tip : probeer het eens een / enkele dagen zonder router; dan kan je die evt wegstrepen uit het lijstje met mogelijke fouten

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Peanuts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik denk niet dat het een client-side geval is, want ik heb er zonder router ook last van gehad. Ik had het vaak bij sites met korte namen zoals aiwa.nl e.d. maar misschien is dat een stom toeval. Over het algemeen is mijn ervaring met @home dat het daar vaak fout ging met het, snel, laden van een site.

Ik ben vandaag overgestapt op Demon 2048. Ik ben erg positief (zie zyxel-post in dit forum).

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
:P

proberen kan ieg geen kwaad (en er zijn een heleboel brakke routers te koop en een heleboel mensen die niet weten hoe ze hem moeten configureren)

• Peanuts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05-2024
Maestro.mosjuh schreef op 26 januari 2004 @ 01:35:
[...]

:P

proberen kan ieg geen kwaad (en er zijn een heleboel brakke routers te koop en een heleboel mensen die niet weten hoe ze hem moeten configureren)
Als het de router zou zijn dan heb ik nog wel een gouwe tip: koopt een D-Link DI-604 (Alternate 59 euro's) Te gek ding. Werkt fantastisch en er is vanalles mogelijk. Maar,..zoals ik al schreef, ik denk dat het gewoon aan @home ligt. Ik heb te vaak meegemaakt dat ie dan wel een site wil laden, dan weer helemaal niet of pas na een minuutje klikken. Dat leek mij heel duidelijk een server-kwestie.

Verwijderd

@home is traag maar deze http://www.dnsreport.com/....ch?domain=dnrhosting.com is uptodate.

ziet er goed uit, behalve ik weet niet hoe jij je nameserver beheert, maar zet eve je SOA REFRESH OP jjjjmmddww

jjjj = Jaar
mm = Maand
dd = Dag
ww = Wijzing op deze dag

niet verplicht nodig, maar ze raden het aan. dnsreport is echt aan te raden, had zelf ook veel problemen, maar is allemaal opgelost.

Verwijderd

en je SOA EXPIRE staat wel behoorlijk HOOG.

WARNING: Your SOA EXPIRE time is : 3600000 seconds. This seems a bit high. You should consider decreasing this value to about 1209600 to 2419200 seconds (2 to 4 weeks). RFC1912 recommends 2-4 weeks. This is how long a secondary/slave nameserver will wait before considering its DNS data stale if it can't reach the primary nameserver.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 02:53 ]

• Royal
  • Niet online
ik zit nu op school en hier werkt alles perfect en zeer snel.

ik heb trouwens een dell truemobile router

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb hetzelfde probleem met mijn domeinnaam. Onlangs is mijn ip adres bij @home aangepast. Ik heb mijn zone file 2 dagen geleden aangepast. @home dns servers pakken nog steeds het oude adres. Dat is lastig want veel (of eigenlijk bijna iedereen) die op mijn site komt zit bij @home. Hoe dit aan te passen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Bor_de_Wollef schreef op 26 januari 2004 @ 09:46:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn domeinnaam. Onlangs is mijn ip adres bij @home aangepast. Ik heb mijn zone file 2 dagen geleden aangepast. @home dns servers pakken nog steeds het oude adres. Dat is lastig want veel (of eigenlijk bijna iedereen) die op mijn site komt zit bij @home. Hoe dit aan te passen?
Waarschijnlijk omdat je ttl (time-to-live) van je dns te hoog staat dan, dus de caching nameservers van @home blijven oude gegevens gebruiken totdat de geldigheid (ttl) van die gegevens is verlopen. Pas dan gaan ze het opnieuw vragen natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Royal
  • Niet online
de soa expire is wat lager gezet nu .. waneer kan dit effect hebben ?

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 09:59

Wekkie

Yeah

* Wekkie heeft ook @Home en kan de sites allebei bekijken

I've got a feeling...

• Royal
  • Niet online
waar woon je wekkie ?

ik weet dat ze er in regio enschede en maastricht last van hebben

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Royal schreef op 27 januari 2004 @ 00:07:
waar woon je wekkie ?

ik weet dat ze er in regio enschede en maastricht last van hebben
late reactie :+

bede sites hier @home enschede bereikbaar.

Pagina: 1