[w2k3]Dataverkeer monitor tool.

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 19:40
Is er gewoon een goede tool voor w2k3 zodat ik via een grafiekje kan laten zien wat de dataverkeer is van me server.

Ik heb Rrdtool en mrtg al proberen te installeren maar dit wil gewoon weg niet met w2k3. Als ik dit doe op me eigen pc waar windows Xp prof op staat dan werkt het echt super.

Dus als iemand een tooltje voor me heeft die een grafiek maakt van de dataverkeer en deze update per o.a. 5 minuten.
Of als er een oplossing is voor Rrdtool of mrtg om dit te laten werken onder w2k3 wil ik dit graag weten.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04

pistole

Frutter

mbt MRTG: heb je wel een snmp service draaien?
En anders zijn er zaken als ehh DUmeter ofzo?

Ik frut, dus ik epibreer

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

pistole schreef op 25 januari 2004 @ 21:08:
mbt MRTG: heb je wel een snmp service draaien?
En anders zijn er zaken als ehh DUmeter ofzo?
DU-meter heb ik ook draaien op m'n server en werkt gewoon goed hoor :)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 08:11
PRTG gebruik ik, is super programma

• rhodium
Maakt du-meter een grafiekje aan wat ik o.a. op me site kan laten zien?

nee anders had ik die wel gebruikt.. uuhh die draait al weken op die pc :) maar is dus niet wat ik zoek.

[ Voor 44% gewijzigd door rhodium op 25-01-2004 21:11 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:08
Speedener schreef op 25 januari 2004 @ 21:10:
PRTG gebruik ik, is super programma
prtg gebruik ik zelf ook.

snmp op mn win2k bak toegevoegd, en prtg gewoon "localhost" laten monitoren.

MRTG kan idd ook prima, alleen is dat iets meer configwerk

• rhodium
misschiens is er iets gek met w2k3 want ik heb nu prtg geinstalleert en laat localhost scannen maar die zegt van niks gevonden controlleer je config?

SNMP is geinstalleert.. wat kan dit zijn want mss is dit meteen het probleem wat ik heb met rddtool.

• DJSmiley
Rddr schreef op 25 januari 2004 @ 21:19:
misschiens is er iets gek met w2k3 want ik heb nu prtg geinstalleert en laat localhost scannen maar die zegt van niks gevonden controlleer je config?

SNMP is geinstalleert.. wat kan dit zijn want mss is dit meteen het probleem wat ik heb met rddtool.
snmp wel juiste rechten gegeven? (services, SNMP service, beveiliging)

Verwijderd

Ik heb van meerdere mensen al gehoord dat het op win2k3 niet werkt, welke vorm dan ook.
Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat de snmp service op win2k3 niet helemaal lekker draait.
Dus volgens mij moet je ff wachten totdat ze daar een patch voor uitbrengen.

• rhodium
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:25:
Ik heb van meerdere mensen al gehoord dat het op win2k3 niet werkt, welke vorm dan ook.
Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat de snmp service op win2k3 niet helemaal lekker draait.
Dus volgens mij moet je ff wachten totdat ze daar een patch voor uitbrengen.
volgens de search zijn er echter wel voorbeelden met windows server 2003 oa deze: http://snmpboy.msft.net/default.aspx .

Dus het moet gewoon MOGELIJK zijn zal gek zijn als die gewoon weg niet mogelijk is.

Verwijderd

Rddr schreef op 25 januari 2004 @ 21:28:
[...]

volgens de search zijn er echter wel voorbeelden met windows server 2003 oa deze: http://snmpboy.msft.net/default.aspx .

Dus het moet gewoon MOGELIJK zijn zal gek zijn als die gewoon weg niet mogelijk is.
Download het volgende:

http://www.wtcs.org/snmp4tpc/getif.htm

Dat is een mib browser, en kijk of de getallen overeen komen met de config files van mrtg/rrdtool.
Ik heb zo'n gevoel namelijk dat die net 100% hetzelfde zijn als win2k en win xp en dus hij geen data binnenkrijgt en dus ook niet kan weergeven in een grafiek...

• rhodium
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:38:
[...]

Download het volgende:

http://www.wtcs.org/snmp4tpc/getif.htm

Dat is een mib browser, en kijk of de getallen overeen komen met de config files van mrtg/rrdtool.
Ik heb zo'n gevoel namelijk dat die net 100% hetzelfde zijn als win2k en win xp en dus hij geen data binnenkrijgt en dus ook niet kan weergeven in een grafiek...
Dit zal dan wel een gemiste kans zijn voor windows..

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

DJSmiley schreef op 25 januari 2004 @ 21:12:
[...]

prtg gebruik ik zelf ook.

snmp op mn win2k bak toegevoegd, en prtg gewoon "localhost" laten monitoren.

MRTG kan idd ook prima, alleen is dat iets meer configwerk
wat voegt PRTG toe aan MRTG? nadeel van PRTG is dat je maar 1 device kan monitoren(als je de gratis versie gebruikt).

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• DJSmiley
Oezie Woezie schreef op 26 januari 2004 @ 14:02:
[...]

wat voegt PRTG toe aan MRTG? nadeel van PRTG is dat je maar 1 device kan monitoren(als je de gratis versie gebruikt).
Nix, prtg is beperkter dan mrtg. Alleen aangezien ik lui ben, en mrtg geconfigged meot worden en ik cgi moet installen, heb ik dat nog niet gedaan ;)

• rhodium
het is dus gelukt..

Moest dus effe PUBLIC toevoegen en dat was alles.. :)

[ Voor 91% gewijzigd door rhodium op 26-01-2004 15:49 ]

Verwijderd

Na wat ge-irc en vergelijk met win2k zijn we erachter gekomen dat in win2k3 standaard de public rechten uit staan uit veiligheids overwegingen.

Voo de volledigheid, die kun je vinden in systeembeheer - computerbeheer - services en toepassingen - services - SNMP-service en dan tabblad beveiliging.

Hier maak je een comminity public aan met read only rechten.
en dan werkt alles :P

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 15:55:
Na wat ge-irc en vergelijk met win2k zijn we erachter gekomen dat in win2k3 standaard de public rechten uit staan uit veiligheids overwegingen.

Voo de volledigheid, die kun je vinden in systeembeheer - computerbeheer - services en toepassingen - services - SNMP-service en dan tabblad beveiliging.

Hier maak je een comminity public aan met read only rechten.
en dan werkt alles :P
[rml]DJSmiley in "[ w2k3]Dataverkeer monitor tool."[/rml]

Dat vermoeden had ik ook al ;)
Pagina: 1