Toon posts:

[WLAN] bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerk aangelegd tussen 2 computers met behulp van 2 E-tech Wireless PCI kaarten (Model: WLPI03 link: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1117/N) en een E-tech Wireless Router (Model: WLRT03 link: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1118/N).
De router is gekoppeld aan een Alcatel Speedtouch ADSL modem.
Als alles in dezelfde kamer staat werkt het, echter als ik de ene pc in een andere kamer (ongeveer 35 meter verderop) dan krijg ik geen verbinding meer. De software geeft dan aan: "lost card".De oorzaak is dus de afstand. Wat kan ik doen om het bereik te vergroten. Is een extra AP (bijvoorbeeld de E-tech Model: WLAP03 link: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1116/N ) een oplossing hiervoor? Dat deze bijvoorbeeld tussen de twee pc's in komt te staan?

Ik wil het bereik liever niet vergroten met "zelf-knutsel werk" >:) ,

Alvast bedankt!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:03:
Ik wil het bereik liever niet vergroten met "zelf-knutsel werk" >:) ,

Alvast bedankt!
kom op zit je nu op tweakers of niet }) :+

[ Voor 27% gewijzigd door cold op 25-01-2004 21:07 ]

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

Topicstarter
cold schreef op 25 januari 2004 @ 21:07:
[...]

kom op zit je nu op tweakers of niet }) :+
Haha, dat was idd ook geen probleem geweest als ik dit voor mezelf deed :P
(het is dus voor iemand anders)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 21:11 . Reden: typo ]

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:10:
[...]

Haha, dat was idd ook geen probleem geweest als ik dit voor mezelf deed :P
(het is dus voor iemand anders)
jep :Y)
maar is het geen idee om er gewoon een betere antenne aan te plaatsen die pci kaarten hebben toch al een losse antenne en die zijn dus zonder "knutselen" te vervangen tot iets met een hoger rendement 8)

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
als je weet wat er voor aansluitingen zit voor de antenne op je router dan kun je eigenlijk bij een willekeurige wifi shop een andere antenne kopen.
Een beetje leuke omni- antenne moet denk ik wel genoeg zijn voor jou probleem.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lode.stevens/schotel.gif

:P

[ontopic]
kun je de zender naar I-net niet met een kabel tussen de 2 kamers zetten? Dus ergens halverwege?

==
hoi

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Er zijn ook gewoon bridges te koop toch:
http://www.tweakers.net/p...B=Pricewatch&Query=bridge

Verwijderd

Topicstarter
Eusebius schreef op 25 januari 2004 @ 21:19:
kun je de zender naar I-net niet met een kabel tussen de 2 kamers zetten? Dus ergens halverwege?
Geprobeerd, maar toen kon slechts 1 computer verbinding krijgen, het bereik was dus nog te klein.

@krekel, aan welke winkel denk jij aan met "wifi shop", gewoon elke pc winkel :P

De router die ik nu dus heb heeft een ingebouwde AP, weet iemand of de losse (extra) AP die ik in mijn 1e post noemde een groter bereik zal hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 22:34 . Reden: verheldering ]

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb een keer gelezen dat je een pringles koker om de antenne kon doen en dat dan het bereik beter zou worden... Probeer eens zou ik zo zeggen....

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ha! Pringles (die zit ik net te eten :) ) !!!

Da's toch een truc als je gaat wardriven? Maar ja, misschien in deze situatie wel het meest geschikt (zo'n schotel kost een beetje veel). Aan de andere kant, mooi is het minder ... gaan je gasten aan je antenne zitten omdat ze chips willen.

BTW, TS, wat is de precieze situatie? Muren enzo? Hoe dik, hoe zit plattegrond eruit? (mogen we een keer langskomen? ;) )

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~aj.macdonald/situatie.GIF
De verhoudingen zijn niet helemaal perfect, maar je kunt iig een beeld krijgen van de situatie ;)

De overige streepjes / vierkantjes zijn andere muren / kamers.
Het signaal gaat dus door een aantal muren/kamers, maar blijft op dezelfde verdieping.

De muren zijn niet van kluisdeur-formaat, maar van 'normale' dikte :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 17:27 ]

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
wlan accesspoint centraal opstellen en de PC's als Client ipv ad-hoc mode. AP aansluiten op het ADSL modem en voila. Kies dan wel een AP met een beetje reputatie. De D-Links hebben een stabiel en goed bereik (eigen ervaring)

Verwijderd

Sitecom heeft Wlan repeaters om het bereik mee te vergroten.... de WL-013 is een Wlan router en heeft een ingebouwde repeater, maar ik meen dat Sitecom ook alleen een losse repeater had...

Verwijderd

Topicstarter
..Een extra kenmerk van dit Access Point is de zgn. ‘repeater’ functie tussen identieke Access Points onderling, waardoor het Wireless Access Point ook gebruikt kan worden als versterker om het bereik van het draadloze signaal te vergroten ..
Hmm, dus niet met de e-touch router/AP die ik al heb :|

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand of e-tech ook een acces point heeft met z'n repeater functie?

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 14:59:
weet iemand of e-tech ook een acces point heeft met z'n repeater functie?
Ja, de standaard E-Tech Wap heeft de mogelijkheid om als repeater te draaien. Ik weet niet wat dit in de praktijk doet. Dat ding doet het als standalone WAP in iedergeval kut. ik ben dus opzoek naar een manier om dat ding wat beter te laten zenden.

In times of war the law falls silent

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:01

netblade

Sunrise

Skimmer schreef op 30 januari 2004 @ 10:07:
[...]

Ja, de standaard E-Tech Wap heeft de mogelijkheid om als repeater te draaien. Ik weet niet wat dit in de praktijk doet. Dat ding doet het als standalone WAP in iedergeval kut. ik ben dus opzoek naar een manier om dat ding wat beter te laten zenden.
Hier @ work tussen 2 gebouwen toch nog in het 2e gebouw bereik @ 5,5 MBit grappig :)
Helaas heb ik thuis nog geen draadloos netwerk

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Ik weet, dat er van E-Tech ook versterkte antennes zijn. Dan moet je je huidige antenne eraf halen en via wat knutselwerk kun je dan een andere grotere antenne eraan vastmaken;

Dus je krijgt de volgende situatie:

GROTERE ANTENNE --- kabeltje --- PCI WLAN adapter

Om alles aan elkaar te knutselen, krijg je bij de antenne alles meegeleverd. Het beste werk je met een antenne van 12 dbi ofzo.
Vraag maar aan je plaatselijke computerboer of hij aan zoiets kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel procent qua ontvangst zal dat schelen met een "extended antenne".
Pagina: 1