Powershot A70 als webcam gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Canon Powershot A70 digitale camera, en ik wil em graag als webcam gebruiken in MSN Messenger. Als ik de wizard "beeld en geluid afstemmen" draai heb ik gewoon beeld (via composite op Radeon 9800). Wil ik vervolgens in een gespreksvenster de camera gebruiken, dan krijg ik deze melding:
"MSN Messenger kan geen camera vinden. Controleer of de camera is aangesloten en probeer het opnieuw.

Vanwege technische problemen kun je momenteel geen gesprek via webcam voeren. Probeer het later opnieuw."

Bij "instellingen voor de webcam"is alles grayed out :(

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos? Alvast bedankt :)

@mods
Met de search of google kom ik geen klap verder. Als een moderator vindt dat ik het mis heb en het wél daarmee had kunnen vinden hoor ik het graag, maar dan wel met een link naar een topic waar het antwoord op mijn probleem staat.

Koekie?

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-04 20:00

shameblaster

BB4E^Cons

Hazuki schreef op 25 januari 2004 @ 20:52:
Ik heb sinds kort een Canon Powershot A70 digitale camera, en ik wil em graag als webcam gebruiken in MSN Messenger. Als ik de wizard "beeld en geluid afstemmen" draai heb ik gewoon beeld (via composite op Radeon 9800). Wil ik vervolgens in een gespreksvenster de camera gebruiken, dan krijg ik deze melding:
"MSN Messenger kan geen camera vinden. Controleer of de camera is aangesloten en probeer het opnieuw.

Vanwege technische problemen kun je momenteel geen gesprek via webcam voeren. Probeer het later opnieuw."

Bij "instellingen voor de webcam"is alles grayed out :(

Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos? Alvast bedankt :)

@mods
Met de search of google kom ik geen klap verder. Als een moderator vindt dat ik het mis heb en het wél daarmee had kunnen vinden hoor ik het graag, maar dan wel met een link naar een topic waar het antwoord op mijn probleem staat.
Hoi, dit is meer iets voor het fotografie forum : daar stond ook al een topic hierover ;)
Hoe mijn a60/a70 als webcam te gebruiken?
Dat gaat software matig dus dat moet lukken, waarom het met je videokaart niet werkt weet ik nie :7

Cons:::BB4E

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Hmm, waarom dook die niet op met de search? Ben ik soms scheel? Bedank voor je reactie iig :) Ik ga het nu proberen.

Koekie?

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Wat een ontzettend omslachtig gedoe, ik vind het 100x nix :(
Er moet toch een mogelijkheid zijn om mijn Powershot direct als webcam te gebruiken als ik em op de video ingang van m'n radeon aansluit :?

Koekie?

Verwijderd

Ja je hebt gelijk, zo doe ik het ook namelijk.
Werkt het wel met andere programma's? De webcam functionaliteit van msn is namelijk echt poep; als ik een videoconference wil doen met iemand anders moeten we gemiddeld 10x uitnodigen, dan pas werken allebei de webcam's.