SMC7004VBR + Kazaa Lite = geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb al (veel) verschillende topics gelezen over mensen die problemen hebben met hun router en filesharingsprogramma's. Ik lees dan vnl. dat het over e-mule gaat, maar ik heb het dus met Kazaa Lite. En bovendien komt niemand eigenlijk met een oplossing ;(

Het probleem is dat de internetverbinding na een tijdje wegvalt als 1 van de clients achter deze router (SMC 7004VBR dus) Kazaa (lite) draait. De dataverkeer-ledjes van de router gaan dan heel actief knipperen, en na een tijdje blijven ze dat doen, maar valt er niet meer te internetten op de clients (of soms heeeeeel traag). De webinterface van de router is nog wel gewoon (snel) opvraagbaar, en ik kan ook gewoon via DHCP het IP adres refreshen etc. (internetverbinding is er dus nog wel voor de router). Reset via de webinterface heeft geen resultaat; hij blijft als een gek knipperen. Pas na een paar minuten de stekker eruit te halen doet internet het weer.

Ik heb verder ook al de nieuwste firmware geinstalleerd en zoveel mogelijk dingen uitgezet (upnp, ntp etc.).

Ik heb nu iedereen verboden om nog kazaa te draaien, en internet is vandaag dan ook nog niet plat gegaan. Ik vind dit alleen geen geschikte oplossing. Ik wil gewoon Kazaa (en welk ander progje dan ook) kunnen gebruiken. Hopelijk kan iemand mij wat meer vertellen wat ik hier aan kan doen ?? (btw ik heb SMC al gemaild).
En als tijdelijke oplossing is het misschien wel handig dat ik weet welke versie of welk onderdeel van Kazaa dit veroorzaakt. Misschien dat iemand hier al ervaringen mee heeft bij welke versie van Kazaa het wel of niet gebeurt? (ik heb de upload btw. al uitstaan, dat is dus niet de oorzaak).

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Oorzaak is dat je nattabellen vollopen. Voor elk adres dat jij via iexplorer / kazaa bezoekt onthoud je router even het adres. Alleen bezoekt kazaa en consorten een beetje veel adressen in een beetje heel korte tijd waardoor je router volzit met adressen en geen nieuwe meer accepteert (c.q. je inet wordt langzaam ) . Je kan zoeken naar een manier om je nattabellen snller te laten flushen. Maar enige manier om het helemaal te voorkomen is router er tussenuit te halen.

• Palomar
  • Niet online
hmz.. en zo'n manier om ze snelelr te laten flushen kan zeker alleen met een firmware-update? Ik zie nl. geen instellingen in de router die daar enigszins op lijken..

Maar wat zou de oorzaak kunnen zijn dat Kazaa zoveel adressen in korte tijd bezoekt? Is het iets in kazaa lite (K++ versie 2.4.1 voor de volledigheid) wat ik uit kan schakelen? Komt het misschien door zo'n functie dat ie automatisch meer sources gaat vinden? (ik probeer al uit te zoeken hoe ik dat uit kan zetten). Of iets anders? Niet dat zoiets een structurele oplossing biedt, maar er wordt hier toch alleen kazaa gebruikt en dan wordt het probleem toch ff tijdelijk omzeilt.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 25-01-2004 22:51 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Heb jij niet gewoon een volle upstream door je kazaa share gedoe?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Palomar
  • Niet online
Nee, upload heb ik uitstaan. Maar dan nog, als de volle 16kb van mn @Home lijntje gebruikt wordt kan ik altijd nog wel een klein beetje surfen. Nu is de verbinding echt compleet weg. Heel soms komt er wel iets door, maar dan ook echt supertraag (bijv. alleen de titel van een website).

Hetgeen wat Gomez12 hierboven omschrijft lijkt me het meest aannemelijk. Het is alleen wel weer opmerkelijk dat het probleem zich pas sinds ong. een maand voordoet. Ik had al boze mailtjes naar @home gestuurd (:X) omdat ik dacht dat het aan hun lag. Ik had nl. niks bijzonders veranderd aan het netwerk, en de router leek het gewoon te doen (gewoon bereikbaar via webinterface etc.). Het enige wat ik kan bedenken is dat @home in die periode wel echt een tijdje down is geweest, en ik daarna een nieuw IP adres heb gekregen. Maar of dat de oorzaak kan zijn :?

[ Voor 50% gewijzigd door Palomar op 26-01-2004 00:38 ]