Toon posts:

Dali Blue 3003

Pagina: 1
Acties:
  • 4.661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort op zoek naar een paar nieuwe luidsprekers (budget: max. 150 euro p/stuk). Omdat ik al een 5.1 setje heb staan en niet tevreden ben met de muziekkwaliteit hiervan hoef ik de nieuwe speakers alleen voor muziek te gebruiken.
Ik heb al zowat alle zaken in Rdam gehad en was positief verrast door de JBL LX2003's voor 99 p/stuk. Ik miste alleen wat mid-laag.
Nu kwam ik in Spijkenisse in een speciaalzaak en daar hadden ze een B-partij Dali speakers type Blue 3003 voor 129 p/stuk met gewoon nog 5 jaar garantie. Ik kon helaas alleen de gewone partij luisteren maar was aangenaam verrast.
Heeft iemand ervaring met deze speakers of weet iemand nog betere speakers voor max. 150 p/stuk? De Blue 3003 kosten normaal 229 p/stuk.

Verwijderd

Jaa die dali's ownen echt hard, khad gister een beschadigd paar gezien (winkel had ze laten vallen)

Wat houd die B partij precies in?

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Wat betekent een "B-partij"? Dat ze niet door de Quality Control heen zijn gekomen ofzo?
Het feit dat je niet de B-partij mocht luisteren zegt al aardig wat trouwens.

Verder moet je gewoon zelf gaan luisteren (wat overigens ook in de FAQ's duidelijk staat). Daaruit kan je het beste concluderen wat jij wilt. (wat wil je trouwens, boekenplank speakers of zuilen?)

Maar om toch een leuk advies te geven: ga ook naar de Mordaunt-Short 904's (of voor boekenplank de 902's) luisteren. Die zijn ruim binnen je budget en worden over het algemeen erg mooi gevonden. (ik zelf vind de bass iets te boemerig, maarja voor dat geld kan je weinig verwachten).

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem. Ze zeggen dat er bij Dali een overproductie is geweest en ze dus niet alles voor de gewone prijs hadden kunnen verkopen. Ik heb gewoon 5 jr garantie dus ik ben niet bang dat ze stuk zijn, maar wel dat ze bijvoorbeeld niet helder klinken. Ook had die winkel maar 5 paar uit de B-partij.
Ik denk dat ik morgen gewoon even vraag of ik ze even mag horen voordat ik ze koop. Ze waren de vorige keer erg vriendelijk en behulpzaam dus ik denk dat ze dat wel goed vinden.
Ze zullen in ieder geval wel beter klinken dan die speakers voor max. 150 bij correct, aangezien ze zoveel beter klinken en er wel iets erg verkeerd gegaan moet zijn willen ze opeens zoveel slechter klinken.
Anyway, ik heb 5 jaar garantie dus ik denk dat ik ze gewoon ga kopen.
Ik wacht wel even n paar dagen om nog een paar reacties af te wachten.

Het is trouwens niet dat ik ze niet mocht luisteren, maar ze stonden in een ander deel van die winkel en niet aangesloten. Ik heb trouwens liever zuilluidsprekers omdat ik daar over het algemeen beter over te spreken ben, maar ik sta open voor suggesties.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 20:57 ]

Verwijderd

Als je ze koopt, laat dan wel even weten of die b partij anders was etc... Ik ben namelijk errrruugg geinterreseerd voor die prijs..

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat morgen wel even weten of ze anders waren.
Voor degenen die geinteresseerd zijn, de winkel is te vinden op het winkelcentrum De Akkerhof in Spijkenisse. De naam van de winkel ben ik even kwijt maar het is een speciaalzaak met alleen maar merken als Yamaha, NAD, Onkyo, KEF, etc.
Ik post morgen wel even de naam.

Verwijderd

De volgende winkels zitten in Spijkenisse:

Linear Audio Spijkenisse
Stuurtechniek Spijkenisse
Winners & Winners Spijkenisse

:)

Verwijderd

Topicstarter
Het was Winners&Winners bedenk ik me net.

Lenteakker 128
3206 TB
Spijkenisse (ZH)

P.S. Het deel met de "B-partijen" gaat deze week donderdag weer open dus ik zou toch wel deze week donderdag of vrijdag even langsgaan als je geinteresseerd ben aangezien ze redelijk snel verkopen.
(logisch voor die prijs ;) )

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 21:19 ]

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:03:
De volgende winkels zitten in Spijkenisse:

Linear Audio Spijkenisse
Stuurtechniek Spijkenisse
Winners & Winners Spijkenisse

:)
Linear Audio kun je volgens mij schrappen trouwens, en Stuur Techniek had vrijdag nog opheffingsuitverkoop..
Gaat slecht hier in Spijkenisse :(

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 15:53
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 21:05:
Het was Winners&Winners bedenk ik me net.

Lenteakker 128
3206 TB
Spijkenisse (ZH)

P.S. Het deel met de "B-partijen" gaat deze week donderdag weer open dus ik zou toch wel deze week donderdag of vrijdag even langsgaan als je geinteresseerd ben aangezien ze redelijk snel verkopen.
(logisch voor die prijs ;) )
Waren het alleen de 3003 of hadden ze bv ook de 5005 6006 of andere series van dali staan ?

mvg,

Rene

Verwijderd

Topicstarter
Ze hadden voor 179 euro de 5005 en iets van 299 de 6006

Ga vandaag nog even in het showroom gedeelte langs om te luisteren.
Ik post vanavond wel even wat ze allemaal hadden en hoe het klonk. Ik vraag dan wel meteen even wat de B-partij precies inhoudt.

• MNTN
dan zou ik zeker voor de 5005 gaan tov 3003 ... maar goed zelf luisteren is gewoon het beste... zelf heb ik vier keer de 6006. ps als ze de dali subs ook goedkoop hebben geef even een gil

mvg,

Rene

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12 14:25

SolidD

MNTN schreef op 26 januari 2004 @ 15:51:
dan zou ik zeker voor de 5005 gaan tov 3003 ... maar goed zelf luisteren is gewoon het beste... zelf heb ik vier keer de 6006. ps als ze de dali subs ook goedkoop hebben geef even een gil
Ik heb hier ook 2x de 6006 staan, maar wil je die sub ook met de 6006's gaan gebruiken?

Verder heeft de blue serie imo inderdaad een heel mooi klankbeeld, heb alleen de 3003 niet echt lang gehoord. Maar als ze ergens in de buurt komen van de 6006, kan ik ze zéker aanbevelen.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:52 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Verwijderd

Hoe doet Dali het met marantz? Ik ga zeker wel luisteren maar ik wil gewoon even wat meningen horen, waar sturen jullie je Dali's mee aan?

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 08:09
Dali en Marantz is een erg warme combinatie, met NAD is het heel erg mooi. Dali heeft van nature vrij veel bas (te veel voor sommigen, waaronder ikzelf), maar met een neutraal (Arcam, Rotel) of zelfs kil (NAD) klinkende amp is het m.i. erg mooi en heel veel waar voor je geld, meer dan b.v. MS of B&W naar mijn mening.

De DM303 is trouwens voor 150 p.s. ook erg mooi, maar ik ken de 3003 niet zo goed dus...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Na lang denken heb ik toch besloten om de 3003 te kopen. Ik krijg ze gedeeltelijk voor mijn verjaardag dus vandaar het ietwat lage budget. Ze staan nu thuis in te spelen maar ik kan zeggen dat ze nu al heel behoorlijk klinken. Ze klinken ongeveer hetzelfde als de 5005 alleen minder vol (logisch, ze zijn 15cm. lager).
Helaas hadden ze geen subwoofers in de aanbieding.

• Focus
  • Laatst online: 23-12 08:42
Heb er ook al naar geluisterd in een winkel in Deventer en was ook aangenaam verrast, de 2002 klonken ook leuk.
Ben wel benieuwd hoe ze in combi met mijn Yamaha 640 klinken, ik mocht van de verkoper met mijn versterker langskomen maar dat is erg lastig ivm montage aan me Vogel set....
Iemand een idee hoe de combi Yamaha/dali zou klinken?

Verwijderd

Topicstarter
Focus schreef op 26 januari 2004 @ 19:59:
Heb er ook al naar geluisterd in een winkel in Deventer en was ook aangenaam verrast, de 2002 klonken ook leuk.
Ben wel benieuwd hoe ze in combi met mijn Yamaha 640 klinken, ik mocht van de verkoper met mijn versterker langskomen maar dat is erg lastig ivm montage aan me Vogel set....
Iemand een idee hoe de combi Yamaha/dali zou klinken?
Ik denk dat dat een uitstekende combinatie is om de volgende reden:
De Dali's zijn redelijk bonkerig met warme versterkers maar hebben goeie midden en hoge tonen. De Yamaha versterkers zijn erg neutraal en helder. Dit in combinatie met de wat warmere Dali speakers zal volgens mij erg goed klinken. Met de ook erg neutrale en zelfs bijna 'kille' NAD versterker klonken ze in ieder geval erg goed. Ik zou wel even luisteren naar een andere Yamaha versterker i.c.m. de Dali's omdat het vooral om de klankkleur gaat.

Veel succes!

• MNTN
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 17:57:
Hoe doet Dali het met marantz? Ik ga zeker wel luisteren maar ik wil gewoon even wat meningen horen, waar sturen jullie je Dali's mee aan?
Ik stuur ze zelf aan met een marantz sr 7200

greetz,

René

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12 14:25

SolidD

Hier worden de 6006's ook aangestuurd door een NAD versterker. Dit geeft een heel heldere sound. Destijds heb ik deze alleen vergeleken met een Denon versteker, maar dat klonk voor mij beduidend minder goed.

• Focus
  • Laatst online: 23-12 08:42
Had iemand aan de lijn en de B-lijn betekende dat er idd kleine beschadigingen aanzitten.

Trouwens de center (c3003 geloof ik) was ook netjes van 320 naar 179 gegaan :)

Donderdag denk ik even kijken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Dali`s nu 2 dagen en ze beginnen steeds beter te klinken. Ze staan nog tijdelijk op mijn oude JVC microset met de bedrading die daarbij zat, hetgeen natuurlijk een verre van ideale opstelling is, maar ik verbaas me erover hoe goed het nu al klinkt. Ik hoor nu geluiden en onvolkomenheden (krasje op cd) die ik hiervoor niet of nauwelijks hoorde. Ik heb even mijn vaders Audiolab Forto speakers verwisselt met de Dali`s en ik kan zeggen dat ze met die versterker (oude Denon) en bedrading al een stuk beter klinkt. Ik kan deze speakers dus van harte aanbevelen.
Ik heb alleen nog wat vraagjes:
1. Hoe kan ik de speakers het beste inspelen ?
2. Hoeveel zal nieuwe bedrading met deze speakers uitmaken ?

Ik hoop dat iemand me met deze vragen kan helpen.

m.v.g.

Marcel

• MNTN
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 20:35:
Ik heb de Dali`s nu 2 dagen en ze beginnen steeds beter te klinken. Ze staan nog tijdelijk op mijn oude JVC microset met de bedrading die daarbij zat, hetgeen natuurlijk een verre van ideale opstelling is, maar ik verbaas me erover hoe goed het nu al klinkt. Ik hoor nu geluiden en onvolkomenheden (krasje op cd) die ik hiervoor niet of nauwelijks hoorde. Ik heb even mijn vaders Audiolab Forto speakers verwisselt met de Dali`s en ik kan zeggen dat ze met die versterker (oude Denon) en bedrading al een stuk beter klinkt. Ik kan deze speakers dus van harte aanbevelen.
Ik heb alleen nog wat vraagjes:
1. Hoe kan ik de speakers het beste inspelen ?
2. Hoeveel zal nieuwe bedrading met deze speakers uitmaken ?

Ik hoop dat iemand me met deze vragen kan helpen.

m.v.g.

Marcel
Marcel,

Inspelen is denk ik niet een bepaalde manier voor.. Het enige wat ik kan bedenken is de speaker langzaam zwaarder te belasten, maar vooral niet teveel in het begin. Zelf heb ik mijn dali´s gewoon zoveel mogelijk aan laten staan (ook als ik niet thuis was of ging slapen).. Kabels is iets waar je denk ik aan moet gaan denken als je de stap hebt genomen om naar een andere versterker te gaan. Je kan altijd in de tussentijd simpel koper luidsprekerdraad gebruiken (als dat past op de microset). Maar ik denk dat je pas echt verschil gaat merken als je de speakers op een anderee manier gaat aansturen. ik zou tot dan wachten met de aanschaf van kabels die je anders misschien weer opnieuw moet vervangen. Daarnaast zijn de speakers nog niet ingespeeld en kunnen er dus nog klankverchillen komen door het inspelen.

greetz,

René

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies.
Gelukkig duurt het niet zo lang meer tot ik die Denon versterker krijg.
Waarschijnlijk gaat mijn vader deze binnen een paar weken vervangen, ik wilde dus nu al even weten of het vervangen van de speakerdraad de moeite waard is.

Thnx voor het advies.

Marcel

• MNTN
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:26:
Bedankt voor het advies.
Gelukkig duurt het niet zo lang meer tot ik die Denon versterker krijg.
Waarschijnlijk gaat mijn vader deze binnen een paar weken vervangen, ik wilde dus nu al even weten of het vervangen van de speakerdraad de moeite waard is.

Thnx voor het advies.

Marcel
Graag gedaan,

Speakerdraad zijn de meningen nogal verschillend over... Je hoort mensen die tegen elke prijs een procentje winst denken te halen en je hoort mensen die vinden dat het allemaal gel*l is. Goed... wat is nu waarheid.. Ik denk dat niemand je dat exact kan vertellen. Ik denk dat je eigen gehoor en gevoel waarheid is. Wel denk ik dat je op een gegeven moment ook moet gaan kijken naar wat "normaal" is.. Je gaat (in ieder geval mijn gevoel) aan een speaker van 140 euro geen kabel hangen die 60-70 euro per meter kost. Begin desnoods met een standaardkabel of misschien mag je de kabels van de denon blijven gebruiken. Ga dan op je gemak je orienteren op wat je wilt bereiken met je set... Probeer hierbij altijd uit te gaan van je eigen gehoor en niet van wat je bij een test leest. Wel kan je natuurlijk aan mensen raad vragen maar blijf op je eigen gehoor vertrouwen. JIJ moet er naar luisteren en JIJ moet het ook betalen.

greetz,

René
Pagina: 1