Toon posts:

[Firedaemon] Service stopt na random time

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds een jaar heb ik in firedaemon een leuk scriptje lopen, in perl geschreven dat de datatraffic van een pc meet en plot in een grafiek.
Dit heeft altijd goed gewerkt behalve laatste week, er is totaal niets veranderd.
Na een random time houdt het script er ineens mee op, dit kan 7 uur zijn, 6, 5, maar ook een 20 min, of zelfs 10!
De service blijft gewoon doorlopen, maar blijft 0% van de cpu gebruiken, terwijl hij echt om de 5 sec een 1 a 2 % moet gebruiken.
Op GoT kon ik geen gelijksoortig probleem vinden, en met google ook niet, en op de originele site van firedaemon vond ik een ding maar.
Dit ene ding was dat als je execution time te kort stond, en hij het script niet binnen de ingestelde tijd af kon krijgen, hij kon stoppen.
Om dit uit te sluiten heb ik in plaats van elke 5 sec het op 30 sec gezet.
Toch blijft het probleem zich voordoen, en ook steeds vlugger lijkt wel.
Het script gaat ook niet weer opnieuw draaien totdat ik handmatig ingrijp.
Voorbeeld van het scrip zodat je ook kan zien dat hij telkens ophoudt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/traffic.gif

De hardware die gebruikt wordt is een P4 3.0Ghz HT en een een stevige Antec 430 Watt Truepower voeding, met Corsair 512 mb ram erin.
Alle hardware werkt naar behoren.
Een nieuwe verse install van windows helpt ook niet en ik ben ten einde raad, omdat ik het toch wel graag werkend heb.
Ik heb in de afgelopen tijd niks geinstalleerd op deze pc en omdat een verse install niet helpt vermoed ik dat het probleem bij firedaemon ligt, aangezien het script bugvrij is.
Wie heeft er enig idee wat er mis kan zijn?

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

kan je in de service ergens opgeven "indiend fout optreed dan " met evt "herstart service"?
waarschijnlijk staat tie op "doe nix"
kijken naar nieuwe versie van firedeamon een optie ?

[ Voor 27% gewijzigd door geintje op 26-01-2004 15:03 ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Verwijderd

Topicstarter
Yups, dat staat aan.
En de nieuwe beta versie van Firedaemon werkt hier helaas niet, dan doet ie helemaal niets meer...

Verwijderd

Topicstarter
Op zich heb ik hem nu werkend (denk ik) nu ik de service aan CPU0 heb gekoppeld, zodat hij zeg maar maar een CPU gebruikt.
Het komt er dus op neer dat firedaemon onstabiel is op systemen met een HT-enabled cpu's zoals de P4's...
Als iemand nog een andere goede daemon weet of een definitieve oplossing weet dan laat het graag weten.