[win98] <5 mb; iemand al geprobeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 20:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.etek.chalmers.se/~e8gus/nano98/nano98.gif

How to build Nano98

# Download Micro95.zip to get clean win.ini, system.ini and registry.reg.
# Download the filelist 95filelist.txt.
# Install Windows 98 in C:\Windows
# Exit to DOS =)
# Delete SYSTEM.DAT, SYSTEM.DA0, USER.DAT and USER.DA0 from C:\WINDOWS
# Remove every file that is not in the filelist.
# Replace the WIN.INI, SYSTEM.INI, with the ones from Micro95.zip.
# Create a new registry by running REGEDIT /C REGISTRY.REG where registry.reg is from Micro95.zip.
# Extract EXPLORER.EXE, COMDLG32.DLL and SHELL32.DLL from a Win95 cd or copy them from a Win95-installation.
Place EXPLORER.EXE in C:\WINDOWS
Place COMDLG32.DLL and SHELL32.DLL in C:\WINDOWS\SYSTEM
# Remove the files TTFCACHE, IOS.LOG and ShellIconCache (probably called SHELLI~1 in DOS) from C:\WINDOWS
# Create directories called TTFCACHE, IOS.LOG and ShellIconCache.
Since you should work in DOS, I recommend some LFN-util to be able to create a directory with a long name.
# Your shrinked version of Windows should now be able to start.
# To get an even smaller system, upx some files :)

I have only tested this with Windows 98se.
If something goes wrong, don't blame me, I just share my experiences.

Heeft iemand dit al geprobeerd? :P

Gromba.nl

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 15:17
Lijkt erop dat hij alles weggooit, en vervangt door win95 :P

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Heyz, nu ff op een oud pc-tje aan het installeren en over een half uur klaar en zit net ff te surfen en zie dit voorbij flitsen...

met andere woorden, ik ga het zo meteen even proberen, maar ook nog een tentamen om te leren. *zucht*

ik hou deze topic in de gaten als hij nog open blijft. _/-\o_

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 12:38

Nobby

Nuts!

Wat ik me af vraag is wat voor mogelijkheden je allemaal kwijt raakt door win98se zo uit te kleden :?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
DAlchemist schreef op 25 januari 2004 @ 20:22:
Wat ik me af vraag is wat voor mogelijkheden je allemaal kwijt raakt door win98se zo uit te kleden :?
Nou..... alles! :o

Gromba.nl

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
dingen als WordPad en waarschijnlijk andere vernuftige dingen (IE, defrag, etc). Windows zelf blijft echter wel werken :)

• Eichii
Dit is toch Tweakuh punt Net? ;)

zucht, ff weer strax windows 95 installeren om die bestanden eraf te halen.

Voor degene die het al geprobeert heeft, graag nog uw meldingen.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 12:38

Nobby

Nuts!

G33rt schreef op 25 januari 2004 @ 20:30:
[...]

dingen als WordPad en waarschijnlijk andere vernuftige dingen (IE, defrag, etc). Windows zelf blijft echter wel werken :)
Ik doel meer op het niet meer instaat zijn van DirectX te installeren bijvoorbeeld, of geen netwerkmogelijkheden.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DAlchemist schreef op 25 januari 2004 @ 20:32:
[...]

Ik doel meer op het niet meer instaat zijn van DirectX te installeren bijvoorbeeld, of geen netwerkmogelijkheden.
Precies.
Kijk dit heeft potentie als je nog een 30MB hdd hebt liggen en je wil net als mij enkel een dedicated TV bak bouwen (waar enkel wat software voor de TVkaart en VGA kaart nodig is, maar zou ik niet nodig hebben). Maals als het totaal niet meer mogelijk is om dingen te installeren is het natuurlijk nutteloos.

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 25 januari 2004 @ 20:34:
[...]
Nog wat tekst.... Maar als het totaal niet meer mogelijk is om dingen te installeren is het natuurlijk nutteloos.
Daarom hoop ik dat iemand het al geprobeerd heeft, want ik wil graag weten of dat nog kan :)

Gromba.nl

Verwijderd

Whaha als je dat ff goed comprimeerd dan heb je windows op floppy :9

Hoe kom je erbij om zoiets te gaan uitvinde 8)7

Maaaar kga het morge wel ff probere O-)

• Icey
Waar het op neerkomt, je heb beeld... en dat was dan ook wel weer alles 8)7

• Eusebius
  • Niet online
Ja je kan ook nog ipv explorer-shell met een ander prog opstarten ... ben je nog sneller ...

Las net hierboven iets over TV-bak. Je zou dit met Win98 moeten kunnen (dit lijkt me 95 ...) En dan WMP installeren, kun je DivX afspelen (owja, moet je wel de mogelijkheid hebben noodzakkelijke dingen te installeren

==
hoi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, wel dx nodig en dat sloop je er net uit....evenals beetje recente drivers voor VGA die dx vereisen.
En alleen je \windows dir is plm. 5 MB, dus nog geen program files enzo.

Dit valt enigszins in de categorie "het kan maar of het nut heeft...".
Wel leuk voor op CD tho'.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 25-01-2004 21:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Icey
BackSlash32 schreef op 25 januari 2004 @ 21:32:
Mja, wel dx nodig en dat sloop je er net uit....evenals beetje recente drivers voor VGA die dx vereisen.
En alleen je \windows dir is plm. 5 MB, dus nog geen program files enzo.

Dit valt enigszins in de categorie "het kan maar of het nut heeft...".
Wel leuk voor op CD tho'.
Op een cd past 650 ~700 mb... Er is dus nog ruimte zat ;)

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Icey schreef op 25 januari 2004 @ 21:47:
[...]

Op een cd past 650 ~700 mb... Er is dus nog ruimte zat ;)
Natuurlijk zou het perfectste zijn op 2 of 3 diskette's :D

Gromba.nl

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Als het iemand gelukt is, zip het ff en zet het hier ff weg... of is dat dan weer illigaal?

RafEdit: Hoe ver je '98 ook stripped en vervangt met andere systeembestanden van '95, het blijft allemaal copyrighted materiaal. Doe dus maar niet nee. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Rafe op 28-01-2004 17:04 ]

Twitter | Linkedin

Verwijderd

lijkt me ideaal om als mp3 systeem te gebruiken dit systeempie kneem aan dat de systeem vereisten ook lekker laag zijn.

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik denk dat je het beste met VirtualPC/VMware kan testen.
Als je dan windows geinstalleerd hebt op die "virtuele computer", gewoon backupen en proberen! >:)

Mij was het niet gelukt in ieder geval
Explorer.exe verwijderd |:(

[ Voor 66% gewijzigd door Gromba op 24-04-2004 21:25 ]

Gromba.nl

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
sorry verkeerd gelezen

[ Voor 92% gewijzigd door ajouin op 25-01-2004 21:59 ]

• Eusebius
  • Niet online
PeterBroere schreef op 25 januari 2004 @ 21:57:
Mij was het niet gelukt in ieder geval
Explorer.exe verwijderd |:(
Explorer? Is da belangrijk dan?

[ontopic]
TS: kun je zelf ook aangeven wat je wilt houden aan componten enzo? Bv netwerkfunctionaliteit eruit, maar A/V erop? Desnoods met een paar mb meer?

==
hoi

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

het klinkt wel heel stoer; dit wil ik binnenkort eens gaan proberen. Zijn er nog geen batchfiles die al die handelingen voor je uitvoerd? IK ben zo graag lui ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Iemand al wat geprobeerd? O-)

[ Voor 75% gewijzigd door Gromba op 28-01-2004 16:10 ]

Gromba.nl

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
als je de shell aanpast kun je explorer.exe ook nog wel weglaten en vervangen door progman (win 3.1 look and feel :)) of door een dosprompt.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Eichii
Niet mij aub. 8)7

Mja, ik ben idd bezig geweest met dit en heb er voorlopig iets van 40 mb over, maar hier kan je compleet eigenlijk niets mee.

Ik kan na install van bepaalde drivers bijvoorbeeld wel winamp draaien, maar het blijft bagger.

Wel leuk om dit een keer te geprobeerd te hebben en pics, helaas heeft die schijfje de geest gegeven gisteravond. (800 mb seagate-schijfje)

Maar, ik heb een ander klein schijfje gekregen en poging 2 komt er in het weekend aan. 8)

• Eusebius
  • Niet online
@eichii:
Heb je Win95, of is t 98? Er is volgens mij ook een Win98 variant - en 98 is stabieler dan 95!

==
hoi

• Eichii
Het kan zijn dat ze echt gewoon een soort gestripte versie van 3.11 proberen te creeren, want ik ben na mijn tweede poging gisteravond weer op hetzelfde resultaat aangekomen, maar steeds wanneer ik dat doe, heb je geen drivers-support > waaronder geluidskaart, cd-rom, ide-drivers...

Echt veel functionaliteit heeft het niet en ik probeer nu op een andere manier te doen met een engelse versie van 98...

Ik baal er wel een beetje van, maar heb ik dit weekend nog wat te doen. :9

Mijn bevindingen zal ik nog niet posten want ik heb een soort van mega-toets maandag en ik moet ff dat boek van 300 pagina's doornemen/leren :(

Nog even wachten a.u.b. :>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

we wachten vol spanning :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-03 10:25
en toen was het dinsdag :P
Zou wel erg grappig zijn als dit werkte!

• Noork
  • Niet online
Heb het geprobeerd. Mij lukte het alleen niet. Na het verwijderen van allerlei bestanden kon ik niet meer win98 booten. Wel jammer want wilde een bootable cdrom hiervan maken zodat deze op verschillende pc's bruikbaar is.

• Noork
  • Niet online
Noork schreef op 03 februari 2004 @ 14:52:
Heb het geprobeerd. Mij lukte het alleen niet. Na het verwijderen van allerlei bestanden kon ik niet meer win98 booten. Wel jammer want wilde een bootable cdrom hiervan maken zodat deze op verschillende pc's bruikbaar is.
Dit is trouwens ook een leuke site. Hier heb je ook een kleine win 3.1 en 98.
edit:
[link toch maar weggehaald]

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 03-02-2004 15:00 ]

• killercow
  • Laatst online: 13-03 16:52

killercow

eth0

Ik snap ECHT niet waarom jullie zoveel moeite doen om een windows systeem te verbouwen zodat het lekker makkelijk op een klein systeem past om triviale dingen als mp3 player of media player te kunnen doen, terweil je echt VEEEL beter een linux systeempje kunt opzetten met de zelfde functionaliteit en waarschijnlijk in minder ruimte,
daarnaast heb je dan meer keuze, en kun je redelijk veilig dingen weg halen zonder een na-smaak te houden van mocht dat wel weg?

Ook kan je met zo'n gewelidge 5mb windows niet echt veel dingen doen aangezien het gemiddelde programma van MS inc updates dan al ruim over de totale grote van je os heen schiet.

Ik snap het echt niet... (enige reden zou kunnen zijn, dat het leuk is om te klooien enzo, maar dat is het dan met linux toch ook? en dan valt er nog voor de meeste nog veel meer te ontdekken)

openkat.nl al gezien?

• Eusebius
  • Niet online
Is dat geen keuze per persoon verschillend? De een vindt linux leuker, de ander stoeit liever met Windows? Oke, voorkeur verschilt natuurlijk ... linux is dan ook makkelijker daarin. Maarreeh is dat niet juist wat trekt: omdat windows meer moeite kost (lees: ondoorzichtiger is) het daarom meer uitdaging biedt?

==
hoi

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30

bonetone

2B Silver Sonic

En dit is toch ook leuk omdat je laat zien dat windows ook werkt zonder al die meuk die er aan en omheen hangt.

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik weet het, oud topic.
Maar heeft iemand in de tussentijd het toch geprobeerd? _/-\o_

Gromba.nl

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
Waarom zo moeilijk doen, die 5mb versie van win95 is vast wel te downloaden, ff installeeren, en het opstartplaatje met die wolkjes vervangen door die van win98.

Heeft hetzelfde effect zou ik zo zeggen. >:)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik ga ff zoeken of ik erges die win95 floppen en win98 floppen cd heb liggen. Dan klop ik et ff in VMware.

Edit:
:'( me win98 cd is rip... en de floppen helaas onleesbaar door het 5 jaar liggen :'(

[ Voor 41% gewijzigd door Fludizz op 24-04-2004 22:23 ]

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik dacht, ik ga het toch maar eens proberen.
Had al bijna de hele Windows directory leeg
Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/fotoalbum/albums/userpics/10002/9.PNG

Toen ging ik rebooten ->
Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/fotoalbum/albums/userpics/10002/10.PNG

Meer screenshots van m'n "Avontuur" hier

Gromba.nl

• Noork
  • Niet online
Ach, 140 mb, vind ik op zich geen prestatie. Dat moet met 98lite ook makkelijk lukken.

Verwijderd

GE WEL DIG! _/-\o_ Windows op flop strx! :P Naja volgensmij krijg je beeld en verder nix. Maar toch leuk! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:10 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 16:10:
GE WEL DIG! _/-\o_ Windows op flop strx! :P Naja volgensmij krijg je beeld en verder nix. Maar toch leuk! :)
Vind het netjes als je 5 mb op een flop weet te persen. Maar op een kleine usb stick is het dan wel mogelijk.

• Eusebius
  • Niet online
Noork schreef op 28 april 2004 @ 16:16:
[...]

Vind het netjes als je 5 mb op een flop weet te persen. Maar op een kleine usb stick is het dan wel mogelijk.
Nou ja zip bestand maken he ;)

Goed, even serieus = het nut lijkt mij duidelijk van zo een kleine Win98. Je kunt dan nl gaan experimenteren welke applicatie het minste bronnen vreet en een zo snel mogelijke Win 98 configuratie krijgen.

Je blijft tweaker hé

==
hoi

Pagina: 1