aanmelden van je site bij google.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 09:31
Hoi,

Mijn moeder heeft 2 websites gemaakt voor de winkel die ze hebben.
Op aanraden van mij heeft ze zich aangemeld bij google.

Toch lijkt het er op dat deze websites nooit inn de index worden opgenomen, indertussen heeft mijn moeder (en ik ook) de sites al minstend 5 keer aangemeld in de laatste paar maanden.

Weet iemand wat we fout doen? Of moet je soms betalen als je als winkel in de index wilt komen te staan?

Had geen idee dat dit nou zo moeilijk kon zijn.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heb je al in je logfiles gekeken of een googlebotje is langs geweest?

En dat je je aanmeldt, wil niet zeggen dat je hoog in een ranking komt. Misschien sta je op pagina 213.

[ Voor 46% gewijzigd door gorgi_19 op 25-01-2004 20:01 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

nou, als je op specifieke termen neemt van de site (ik zeg maar, de naam van de winkel) dan moet je altijd uitkomen bij jouw site.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En wellicht handig om je te verdiepen in de werking van een zoekmachine (zoals google). :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:16

André

Analytics dude

Welke site is dat dan? Werkt die met een redirect ofzo?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 01:23
Als de site vaak gelinkt word op andere sites kom je sneller (en hoger) in de zoekresultaten te staan :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

BtM909 schreef op 25 januari 2004 @ 20:07:
En wellicht handig om je te verdiepen in de werking van een zoekmachine (zoals google). :)
(oh, en geloof niet in dat verhaal van de getrainde duiven, als je dat tegenkomt)

lees: met alle respect, maar er zijn hier al genoeg topics over...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22
Zorg ervoor dat andere sites naar jou linken...

Duidelijke meta tag.

Als je dat heb loopt het snel, mijn clansite bestaan een maandje ofzo, sta in 1e @ google als je zoekt op bijv. vc-team clan, of vct clan of icey strategy.

Komt omdat ik een goede stratigy guide geschreven heb, die zijn opgenomen in de 7 grootste VC faqs, op dat moment volgt google gewoon de links naar mijn site, en herkend dat ik blijkbaar belangrijk ben ofzo :P

• Sir_Killalot
Icey schreef op 25 januari 2004 @ 20:12:
<knip>

Duidelijke meta tag.

<knip>
Google werkt niet met meta tags :)

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deze informatie staat gewoon allemaal op Google: http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/1.html#A2

• Icey
  • Laatst online: 16:22
Sir_Killalot schreef op 25 januari 2004 @ 20:15:
[...]

Google werkt niet met meta tags :)
Ooh, nouja, het zal wel ergens anders goed voor zijn, in ieder geval is in 5 woorden gelijk duidelijk wie wat hoe en waar ;)

Verwijderd

Zet dit eens in je HTML:

code:
1
2
<meta name="robots" content="index, follow">
<meta name="googlebot" content="snippet">

en zet in je robots.txt:
code:
1
2
User-Agent: *
Disallow:

Maak wat steekhoudende trefwoorden waarop je gevonden wil worden en zet die in je HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
<meta name="description" 
 content="Gooi hier je omschrijving zoals 
 je die bij de zoekmachine's wilt zien">
<meta name="keywords" 
 content="bedenk, hier, je, trefwoorden, 
 gescheiden, door, een, komma">

Google kijkt naar meerdere dingen van een site naast het feit dat ze het trefwoord bevatten. Ik weet niet hoe het precies in elkaar steekt in geval van Google, maar er zijn zoekmachine's die het belangrijk vinden dat er ook veel site's naar jou linken, dat je ook bij andere zoekmachine's hoog scoort, dat je geen zoekvervalsing doet ter vervuiling/spamming van de database, wat de positie in het document van het trefwoord is etc.

Tja, en voor de rest: er kan er maar één op 1 staan ;)
Google werkt niet met meta tags
:? http://www.google.nl/intl/nl/remove.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 20:24 ]

• procyon
goed, google's crawler heeft de websites niet kunnen vinden.

Ik ga ze maar even aanmelden via andere zoekmachine's.
De pagina's zelf zijn totaal niet boeiend en gewoon gemaakt met Word geloof ik.
tnx voor de reply's ;)

[ Voor 7% gewijzigd door procyon op 25-01-2004 21:29 ]

Verwijderd

Ik herinner me het niet meer helemaal, maar volgens mij is de kans dat je geindexeerd wordt érg klein als er helemaal geen sites naar je linken, ookal meld je je aan. Even zorgen dat je iig op een of andere .pagina.nl komt dus. :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 20:04
Er moet inderdaad naar je gelinkt worden. Je kan je site beter laten linken op een populaire website dan dat je je site zelf aanmeld.

Verwijderd

Ik had ooit een site voor alleen een kleine community, dus 3 mensen per dag :(
Maar ik had hem wel aangemeld bij google en ik stond gewoon in de lijst en als je een stuk of 3 specifieke zoektermen intypte kwam ik ook nog wel in de eerste pagina (hele specifieke ;)).
En ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand naar mij linkte toendertijd.....
Dus ik denk dat de winkel van je ma er eigenlijk gewoon moet instaan...

• Not Pingu
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik heb een aantal websites op gratis webspaces die indirect allemaal naar elkaar linken (mijn ouwe en nieuwe homepages linken naar mijn forum, mijn forum linkt naar diverse andere sites).

mijn forum of homepage zet ik dan bijv. op Tweakers e.d. in mijn profiel. als je dat doet komt google geheid een keer ergens langs en doordat er op meerdere plaatsen naar bepaalde pagina's wordt gelinkt is dat goed voor de rating. Dus als je webspace hebt: gebruik die!

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Sir_Killalot

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
heb je niet te enthousiast geprobeerd hoog te komen? Door bijvoorbeeld tekst te verstoppen en daar 100x hetzelfde woord in te zetten? Als ik me vergis krijg je daar minpunten voor, of erger nog, wordt je site als spam behandeld.

btw, meta tags werken niet voor Google. De LEESBARE tekst in je site + links van en naar je site, die wel.

• procyon
zneek schreef op 28 januari 2004 @ 00:14:
heb je niet te enthousiast geprobeerd hoog te komen? Door bijvoorbeeld tekst te verstoppen en daar 100x hetzelfde woord in te zetten? Als ik me vergis krijg je daar minpunten voor, of erger nog, wordt je site als spam behandeld.

btw, meta tags werken niet voor Google. De LEESBARE tekst in je site + links van en naar je site, die wel.
nee, de website is gemaakt door mijn moeder, die weet niet eens wat spam is :+

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Procyon for life schreef op 01 februari 2004 @ 14:04:
[...]

nee, de website is gemaakt door mijn moeder, die weet niet eens wat spam is :+
Dat bedoel ik niet. Als je 100x hetzelfde keyword gebruikt heeft dat eerder een negatief effect dan een positief.

• procyon
zneek schreef op 01 februari 2004 @ 14:45:
Dat bedoel ik niet. Als je 100x hetzelfde keyword gebruikt heeft dat eerder een negatief effect dan een positief.
Nou hij is gemaakt door mijn moeder, denk je nou echt dat mijn moeder onzichtare tekst in de pagina gaat zetten?
Of 100x hetzelfde keyword gebruikt?

niet dus.

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

http://www.google.com/addurl.html

For alle google's.... .com/de/nl whatever.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Trucje van mij is om op van die druk bezochte sites bijv. die nu op een staat bij kinderlines.nl ofzo.
Of van die *******.linkje.nl dan kom je erg snel in de lijst of met je link van die die je in je lijst heeft gezet dus dat is cker een aanrader. ;) Kunt ook je eige startpaginas maken maar dan moet je ze wel eerst bekend maken dus dat is weer meer werk dan de bedoeling is..

PS als je je niet percee bij google.nl wil aanmelden, bij msn search is veel makkelijker en pikken ze je site sneller op. Dat komt omdat google al zo veel sites binnen krijgt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 12:45 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
of neem een google adword abo. Kosten zijn laag en je staat gelijk op google. Echt indexeren volgt meestal snel daarna :)

• Not Pingu
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:40:
Trucje van mij is om op van die druk bezochte sites bijv. die nu op een staat bij kinderlines.nl ofzo.
Of van die *******.linkje.nl dan kom je erg snel in de lijst of met je link van die die je in je lijst heeft gezet dus dat is cker een aanrader. ;) Kunt ook je eige startpaginas maken maar dan moet je ze wel eerst bekend maken dus dat is weer meer werk dan de bedoeling is..

PS als je je niet percee bij google.nl wil aanmelden, bij msn search is veel makkelijker en pikken ze je site sneller op. Dat komt omdat google al zo veel sites binnen krijgt
MSN Search pikt je site ook meteen op, heb ik gemerkt. Ik zie zoekmachines in mijn logs waarvan ik nog niet eens wist dat ze bestonden.
Een site wordt opzich snel opgepikt als een zoekmachine er een verwijzing naar kan vinden, dus zorg dat je ergens gelinkt staat. Linkfarms zoals linkje.nl kunnen echter averechts werken zodra google merkt dat daar wel verdacht veel links opstaan.

offtopic:
'Leuke' clansite in je profiel trouwens, na 3 pagina's te hebben doorgelezen weet ik nog niet welk spel jullie spelen :P

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Pagina: 1