[linux] *.deb naar *.rpm mbv Alien

Pagina: 1
Acties:

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Zo, mijn eigen eerste topic dan maar.

Hetvolgende, ik ben bezig met een script dat ik wil draaien op mijn Redhat9.0 bak, om een soort upgrade te
verrichten van RedHat naar Debian-woody. Om deze upgrade uit te kunnen voeren heb ik "debootstrap" nodig.

Om debootstrap op Redhat draaiende te krijgen heb ik een programmaatje zoals alien nodig om het te converteren
naar een installeerbare RPM. Helaas loop ik hier vast, de verbose output en foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
[root@gidelux alien]# ./alien -rv debootstrap_0.1.17_i386.deb
        ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb control.tar.gz | gzip -dc | (mkdir /tmp/tar_out.3031 && cd /tmp/tar_out.3031 && tar xf - ./control && cat control; 

cd /; rm -rf /tmp/tar_out.3031) 2>/dev/null
        ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb control.tar.gz | gzip -dc | (mkdir /tmp/tar_out.3031 && cd /tmp/tar_out.3031 && tar xf - ./control && cat control; 

ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb control.tar.gz | gzip -dc | (mkdir /tmp/tar_out.3031 && cd /tmp/tar_out.3031 && tar xf - ./conffiles && cat 

conffiles; cd /; rm -rf /tmp/tar_out.3031) 2>/dev/null
        ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb data.tar.gz | gzip -dc | tar tf -
        ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb control.tar.gz | gzip -dc | (mkdir /tmp/tar_out.3031 && cd /tmp/tar_out.3031 && tar xf - ./postinst && cat 

postinst; cd /; rm -rf /tmp/tar_out.3031) 2>/dev/null
        ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb control.tar.gz | gzip -dc | (mkdir /tmp/tar_out.3031 && cd /tmp/tar_out.3031 && tar xf - ./postrm && cat postrm; cd 

/; rm -rf /tmp/tar_out.3031) 2>/dev/null
        ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb control.tar.gz | gzip -dc | (mkdir /tmp/tar_out.3031 && cd /tmp/tar_out.3031 && tar xf - ./preinst && cat preinst; 

ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb control.tar.gz | gzip -dc | (mkdir /tmp/tar_out.3031 && cd /tmp/tar_out.3031 && tar xf - ./prerm && cat prerm; cd 

/; rm -rf /tmp/tar_out.3031) 2>/dev/null
        mkdir debootstrap-0.1.17
        chmod 755 debootstrap-0.1.17
        ar -p debootstrap_0.1.17_i386.deb data.tar.gz | gzip -dc | (cd debootstrap-0.1.17; tar xpf -)
        rpm --showrc
        cd debootstrap-0.1.17; rpmbuild -bb  debootstrap-0.1.17-2.spec 2>&1
Package build failed. Here's the log of the command (cd debootstrap-0.1.17; rpmbuild -bb  debootstrap-0.1.17-2.spec):
Processing files: debootstrap-0.1.17-2
Requires(rpmlib): rpmlib(CompressedFileNames) <= 3.0.4-1 rpmlib(PayloadFilesHavePrefix) <= 4.0-1
Requires: /bin/sh libc.so.6 libc.so.6(GLIBC_2.0) libc.so.6(GLIBC_2.1)
Checking for unpackaged file(s): /usr/lib/rpm/check-files /root/alien_8.43/alien/debootstrap-0.1.17
error: Installed (but unpackaged) file(s) found:
   /debootstrap-0.1.17-2.spec

RPM build errors:
    Installed (but unpackaged) file(s) found:
   /debootstrap-0.1.17-2.spec
        find debootstrap-0.1.17 -type d -exec chmod 755 {} ;
        rm -rf debootstrap-0.1.17
[root@gidelux alien]# whereis libc.so.6
libc.so: /lib/libc.so.6 /usr/lib/libc.so /usr/lib/libc.so.6
[root@gidelux alien]#

Nou kom ik er toch echt niet 123 uit waar het aan ligt en heb ik geen flauw id wat "rpmlib" in houd, hij kan hem iig
niet vinden met whereis en whatis (en zie hem ook niet staan op rpmfind.net)

Ook heb ik al de search van GoT door zitten pluizen zonder succes, meestal word er terug verwezen naar libc.so.6
waar de mijne ook om zit te zeuren maar die wel degelijk aanwezig is :?

Los hiervan zou ik ook graag reacties willen horen van mensen die het "debtakeover" script al hebben uitgeprobeerd.
Ben zeer benieuwd naar meningen.

De reden waarom ik geen clean-install van debian wil doen, is omdat ik hem ASAP weer draaiende wil hebben met alle
huidige services, ik veel meer moet gaan backuppen en omdat hij de vorige keer, 3 keer achter elkaar vastliep bij de
debian installatie.

Wie interesse heeft in het script/de readme ervan, de site waar die eerst stond is down, je kan hem op mijn servertje
vinden (zolang ik nog niet bezig ben aan het upgraden naar debian that is :9)

UPDATE: officiele site is nu ook weer terug waar je de README en script kan vinden. (ik laat mijn link hierboven ook nog
staan voor het geval dat ie het weer af laat weten)

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 27-01-2004 16:23 ]

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43

zeroxcool.net - curity.eu

• LinuX-TUX
Sow, das snel :X mijn topic was nog aan het "versturen" / "je wordt automatisch doorgestuurd naar de pagina" pagina, zie op de achtergrond dat mijn topic er al staat bij tweakers.net en jij hebt al geantwoord. _/-\o_

THNX voor de link, ik ben erg gesteld op remote werken sinds ik het maar niets vind om nu in het koude garagehok te gaan zitten achter een wazig 14" beeldscherm.

Ik ga me er NU even in verdiepen!

• zeroxcool
LinuX-TUX schreef op 25 januari 2004 @ 20:08:
Sow, das snel :X mijn topic was nog aan het "versturen" / "je wordt automatisch doorgestuurd naar de pagina" pagina, zie op de achtergrond dat mijn topic er al staat bij tweakers.net en jij hebt al geantwoord. _/-\o_

THNX voor de link, ik ben erg gesteld op remote werken sinds ik het maar niets vind om nu in het koude garagehok te gaan zitten achter een wazig 14" beeldscherm.

Ik ga me er NU even in verdiepen!
Die HOWTO is goed. Wel is het handig als je al weet je hoe je een kernel compiled en je moet een SWAP partition van zo'n 300MB of meer hebben. Ik heb deze HOWTO gebruikt aangezien een SCSI RAID controller niet goed gedetecteerd werd tijdens de setup (ook niet met modules...)... Werkt prima zo...

[ Voor 7% gewijzigd door zeroxcool op 25-01-2004 20:12 ]

• LinuX-TUX
Here we go again :X
debootstrap, de eerste link naar de folder, staan 3 zipfiletjes in, kan ze geen van 3en openen (w8woord)

De andere links bestaan niet (meer) :(
/me Linux-TUX zoekt nog even verder mbv google naar debootstrap rpm

• zeroxcool
LinuX-TUX schreef op 25 januari 2004 @ 20:27:
Here we go again :X
debootstrap, de eerste link naar de folder, staan 3 zipfiletjes in, kan ze geen van 3en openen (w8woord)

De andere links bestaan niet (meer) :(
/me Linux-TUX zoekt nog even verder mbv google naar debootstrap rpm
Download ze eens gewoon via wget, en unzip gewoon eens onder Linux.

• LinuX-TUX
uhm, been there, done that.

echt waar

die 2 afzonderlijke links krijg ik connection refused en met DAP weer dat ik het niet kan bereiken, dus tja 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-01-2004 00:19 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ZeRoXcOoL schreef op 25 januari 2004 @ 23:43:
Download ze eens gewoon via wget, en unzip gewoon eens onder Linux.
Als je het zelf geprobeerd had, dan had je gezien dat er inderdaad een wachtwoord op zit (achterlijk, maar waar :X ).

Maargoed, als ik de foutmelding in het eerste topic goed interpreteer, dan zie ik dat hij de .spec file niet kan plaatsen. Aangezien dit een bestand is dat je alleen nodig heb om een .deb file te maken, kan ik me voorstellen dat er wel een werkende .rpm wordt afgeleverd ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• zeroxcool
moto-moi schreef op 26 januari 2004 @ 09:47:
[...]

Als je het zelf geprobeerd had, dan had je gezien dat er inderdaad een wachtwoord op zit (achterlijk, maar waar :X ).
Ik wist niet of Linux' unzip zoiets ook kende...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ZeRoXcOoL schreef op 26 januari 2004 @ 23:27:
Ik wist niet of Linux' unzip zoiets ook kende...
Uiteraard kun je ook password protected zipfiles ermee openen, maar dan moet je wel het wachtwoord weten he, of een passwordcracker/generator erop los laten, maar that's besides the point ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• LinuX-TUX
moto-moi schreef op 26 januari 2004 @ 09:47:
[...]
Maargoed, als ik de foutmelding in het eerste topic goed interpreteer, dan zie ik dat hij de .spec file niet kan plaatsen. Aangezien dit een bestand is dat je alleen nodig heb om een .deb file te maken, kan ik me voorstellen dat er wel een werkende .rpm wordt afgeleverd ?
Nope, helemaal niets. Ik heb een uitgebreidere verbose output kunnen onderscheppen met "--veryverbose" en ik snap er nog steeds niets van. (bestand zelf maar even gehost aangezien het er niet uit ziet als ik het in [code ] stop)

rpmbuild heeft een spec file nodig (volgens de manual) dus lijkt het me niet alleen nodig voor .deb bestanden.

Ben nu even ten einde raad/uit alternatieven, dus blijft RH nog even een tijdje draaien totdat ik debootstrap erop heb kunnen krijgen OF er weer een alternatief op duikt ergens.

/me Linux-TUX isn't a quitter. Nieuw schoolsemester vraagt ook om aandacht :'(

Verwijderd

http://people.debian.org/~blade/install/debootstrap/

er staan toch gewoon RPM's op die URL of snap ik nu iets niet??

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:43:
http://people.debian.org/~blade/install/debootstrap/

er staan toch gewoon RPM's op die URL of snap ik nu iets niet??
Wel eens geprobeerd uit te pakken :'( ?
Veel succes ( tenzij jij de maker bent en dus de wachtwoorden weet, dan houd ik me aanbevolen :7 )

Heb al talloze andere dode links gevonden op internet, of ik kom weet terug op die pagina, gewoon niet meer leuk :(

/me LinuX-TUX had gehoopt dat alien nou gewoon eens zonder klagen zijn werk deed

• LinuX-TUX
Beste mensen, debootstrap-0.1.17.3-2.i386.rpm is terecht dankzij iemand die even de tijd nam om nog een extra search te plegen. (zegt wel iets over mijn afnemende search vermogen |:()

Ik ga nog even wat backupjes plegen van bepaalde programma's en zo snel mogelijk beginnen met de upgrade })

/me LinuX-TUX verheugt zich al op een snel systeempje met alle laatste software versies zonder RPM gestuntel :*)
Pagina: 1