Toon posts:

ADSL en twee XP pc's op Speedtouch510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik beschik over een desktop en een laptop, beide met XP pro. Deze zijn gekoppeld aan een Speedtouch 510 ADSL modem (4-poorts ethernet).

De laptop staat vaak s'nachts te sponsen van internet. Daardoor loopt de schijf te snel vol.
Normaal pomp ik de gedownloade bestanden even over door via de desktop naar de laptop te gaan. Hier kan ik dan de bestanden selecteren en kopieren naar de desktop.

Tot aan vandaag... ik kan niet meer van de ene naar de andere machine. Ik kan beide machines wel zien in de netwerkomgeving (beide zelfde werkgroep), maar bij openen andere machine krijg ik steevast de melding dat ik geen rechten heb.

Ik heb nu alle firewalls uitgezet en alle schijven volledig toegankelijk gemaakt. Vanaf beide kanten. Nog steeds dezelfde melding.

Ik heb alles geprobeerd, maar geen beweging meer in te krijgen.

Iemand een suggestie ?

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Heb je toevallig misschien de "GUEST" accounts uitgezet/gedeactiveerd op beide machines? Ik neem aan dat beide machines de juiste directories geshared hebben staan ed. Je kan elkaar zien en je kan elkaar benaderen. Het enige dat dan niet juist ingesteld kan zijn zijn gebruikers/share rechten. Misschien kan je hier iets mee ;)

Pascal

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Router met DHCP?...dan misschien je lease verlopen (zou kunnen als het mini-netwerkje "opeens" niet meer werkt) :?

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

onwaarschijnlijk.. network mappings draaien op pc naam. niet op IP wat mischien een simpele oplossing is... zet er eens een paswoord op.. een simpele die op beide machines t zelfde is. oh en nog een ideetje.. zet je 802.xx verificatie eens uit (extra tab bij connection props.) nog maar 1je dan.. (am on a roll here in the early morning) pleur je tcp/ip ff weg, en zet m er op nieuw op. mocht je een defecte tcp/ip stack hebben

Verwijderd

Probeer een drive mapping te maken. ALs dit lukt is er waarschijnlijk iets aan de hand met je account.

net use * \\computernaam\sharenaam /user:computernaam\administrator