Toon posts:

SMC Barricade + Chello Terrayon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al 4 dagen (zonder succes) weer verbinding te krijgen met het internet via mijn Barricade router (SMC 7004ABR), maar ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar.

Ik ben nu al ruim 1,5 jaar in het bezit van deze router, maar heb dit probleem echter voor het eerst. Het probleem lijkt hem te zitten in de instellingen van de router maar dat is nu juist mijn probleem, ik kom daar niet bij! Normaal gesproken ga ik gewoon naar http://192.168.2.1 en neem ik daar de instellingen door van de router en werkt het internet weer vlekkeloos maar nu kom ik gewoon niet op die inlogpagina. (ik heb ook http://1.1.1.1 geprobeert wat gesuggereerd werd in een andere topic maar gaf geen resultaat).

Als ik de router er tussen uit haal en direct verbinding maak met mijn terrayon modem dan werkt het internet gewoon. De router lijkt verder ook te werken, alle lichtjes branden. Ik hoop dat iemand die dit probleem ook heeft gehad of iemand die misschien suggesties heeft voor dit probleem mij kan helpen het op te lossen.

Ik maak verder gebruik van WinXp pro (I.E.6) geen firewall o.i.d. en heb drie computers (waaronder een laptop) aangesloten op de router. Het netwerk werkt verder zonder problemen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Bij Terayons werkt het altijd 't beste dat je eerst je IP-adres vrijgeeft voordat je 'm aan de router hangt. Je hebt het MAC-adres van de netwerkkaart wel in de router gezet, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik die router heb geinstalleerd heb ik dat MAC-adres gecloned via die inlogpagina inderdaad en heb daar sindsdien niets aan verandert, maar ik kan er dus niet bij komen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een poortscan gedaan van 1 v/d computers naar 192.168.2.1 en hij geeft aan dat er 0 poorten open zijn..

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Is die router niet gewoon stuk?

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

ik denk dat je router overleden is :(