Toon posts:

Gotty: The return of the trolls and flamewars

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij dalen af naar deze draad waar melding wordt gemaakt van een recordomzet voor Microsoft. Voor de volledigheid beschouwen wij eerst de omvang van de kwestie, 10 reacties in de hele draad. Gotty loopt reeds in de eerste reactie reeds warm door het over de grootste softwarebouwer ter wereld te hebben met de bewoordingen:
niet van hoeveel de veelvraat uit redmond verdient.
Mijn mening: puur troll

Een volgende reactie vermeldt:
En alleen op microsoft ! Raar he? NOT

Je wordt echt niet anti-ms geboren hoor. Mensen die iets tegen MS hebben zijn vaak veelzijdig ontwikkeld. Meestal zijn ze politiek geinteresseerd en hebben kennis van meerdere besturingssytemen.

Mensen die pro-ms zijn geworden zijn imho vaak relatief simpel, verblijven in een wereldje geschapen en gecontroleerd door de propaganda van microsoft. Als de MS-fan de feitenkennis wel heeft begrijpt hij vaak niet goed de gevoelens die ontstaan bij consumenten door toedoen van acties van machtsmisbruik MS, (denk aan het syndroom van asperger). Een laatste mogelijkheid is vaak dat de ms-fan geen inzicht heeft in marktstrategieen.

Dus ik denk dat je de zaken te eenvoudig bekijkt. De kritiek op MS is niet van de lucht maar komt ook niet uit de lucht vallen.
[Reactie gewijzigd door Gotty]
Deze verzameling generalisaties en beledigingen vormt het begin van een heuse flamewar. Naar mijn mening moet deze reactie zelfs naar de -3, maar ik ben niet diegene die daar over gaat.

Verreweg de meeste van zijn reacties vind ik in die draad pure flamebait en troll, een aantal staat daar ook op, een aantal nog zeker niet. Overigens is deze figuur mij vaker opgevallen door een bijzonder trollerige anti-MS-stijl van posten, hetgeen discussie altijd weer verkeerde richtingen opduwt. Sowieso lijkt dit draadje er mij eentje voor een PM-actie, ik heb het gevoel dat het allemaal behoorlijk scheef staat. En de opmerking over het syndroom van Asperger schiet bij mij volkomen in het verkeerde keelgat, ik hen een neefje dat dat heeft, en vindt het ronduit ongepast hoe meneer het hier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

Ach, het zijn altijd dezelfde die menen dat mensen die niet per definitie :r op MS per definitie dom zijn en niet weten wat er nu echt gebeurd op het wereld toneel. De mensen die zo denken zijn ook altijd overtuigd van hun eigen inteligentiem zoals Gotty maar weer eens aantoond.

Ik zelf heb geen problemen met MS, ze doen gewoon op een bepaalde manier zaken, een manier die niet vreemd is in het bedrijfsleven. Ze doen inderdaad soms de dingen op een manier die niet helemaal door de beugel kunnen, maar welk groot bedrijf doet dat niet?

Ik zou dus dom zijn omdat ik niet loop te :r op MS, ik weet zelf dat ik dat niet ben. Ik mag dan niet op een uni gezeten hebben, ik heb een zeer brede algemene kennis die absoluut niet onder doet voor welke gestuurde dan ook, maar ja, aan mensen zoals Gotty kan ik natuurlijk niet tippen.

Dit soort reacties zijn inderdaad gewoon trollen en zeker door de opmerking over het syndroom van Asperger is genoeg voor een -2.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
Trollen, en dat zijn het.
Daarin heb je wel gelijk.

Maar is de titel van je topic niet een beetje erg op de man gespeeld?
Als een user in de naam van het topic gezet wordt, daag je natuurlijk wel een beetje uit. Als zo'n user (en ik praat nu in 't algemeen en niet speciaal over de user in kwestie) dat ziet staan kan hij/zij zich natuurlijk enorm aangevallen voelen en daar zeer vurig en doorspekt met emotionele uitspattingen op reageren waarna een keiharde flamewar begint.
Die war is dan eigenlijk door de topic-starter begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Titel van het topic is idd op de man gespeeld, maar tevens van voldoende onderbouwing voorzien, als het uitdraaid op een flamewar is dat waarschijnlijk omdat er niet meer naar argumenten gekeken word.
* botoo zou graag Gotty's weerwoord cq verduidelijking hier willen zien :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
* botoo zou graag Gotty's weerwoord cq verduidelijking hier willen zien .
Als dat de bedoeling is -ook die van de topicstarter- dan heb ik niets gezegd.

offtopic:
jeroen_t heeft door schade en schande geleerd dat die tactiek soms ongewenste en onbedoelde neveneffecten heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de nieuwste acties van het topiconderwerp zijn hier te bewonderen. Ik moet zeggen, de creativiteit die hij aan de dag legt met allerlei complottheoriën dwingt groot respect af, de inhoud van zijn reacties niet. Ik ga ze niet allemaal langs, maar wederom moet ik vaststellen dat het weer een grote scheldkanonnade aan het adres van Microsoft is, dit verpakt in zogenaamd logische redeneringen die slechts zijn eigen ideeën weergeven. Inderdaad heb ik een beetje mijn buik vol van wat deze user allemaal neerzet, en inderdaad hoop ik ook wel dat hij zich nader komt verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik wacht ook op de reactie van Gotty. Ben benieuwd wat voor doms ie nu weer gaat verkondigen. Mensen die dit soort trolls herhaaldelijk maken verdienen een ban imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 22:54:
En de nieuwste acties van het topiconderwerp zijn hier te bewonderen. Ik moet zeggen, de creativiteit die hij aan de dag legt met allerlei complottheoriën dwingt groot respect af, de inhoud van zijn reacties niet. Ik ga ze niet allemaal langs, maar wederom moet ik vaststellen dat het weer een grote scheldkanonnade aan het adres van Microsoft is, dit verpakt in zogenaamd logische redeneringen die slechts zijn eigen ideeën weergeven. Inderdaad heb ik een beetje mijn buik vol van wat deze user allemaal neerzet, en inderdaad hoop ik ook wel dat hij zich nader komt verklaren.
Ik kan in die draad helaas niet meer modden, maar aad123 heeft deze draad daar gepost, dus als het goed is moet hij nu van het bestaan af weten. Maar er mag wel wat gemod worden in die draad. Ik krijg een beetje het idee dat Gotty een clone is van een nogal bekend iemand, hij heeft het over dezelfde maatschappelijk fantastische eigenschappen die open-source software heeft als die welbekende andere Linux fanaat iig.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Mnah ik weet niet... de persoon waar jij waarschijnlijk op doelt heeft wel een iets uitgebreidere manier van reageren vaak. Ook gaat hij volgens mij meer op technische aspecten in dan Gotty. :)

[ Voor 188% gewijzigd door Superdeboer op 27-01-2004 02:31 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
He jammer nou heb ik de [onzin] net gemist.. [ff later] Oh 't is al opgelost.

edit:
Om ook even wat zinnigs toe te voegen:
Ik klets nog niet zo heel lang mee en kan me dus nog herinneren dat ik voor het eerst tweakersnet ontdekte :D Ik moet eerlijk zeggen dat vooral het gehak over en weer tussen verstokte Microsoft || Linux addicts de aandacht trok. Maar vooral omdat er in de meeste gevallen het relaas goed onderbouwd wordt, hetzij met keiharde feiten, met vernuftig uitgeplozen theorieën of met treffende humor. Ik weet dus niet of het altijd al zo geweest is, maar op het niveau zoals de laatste maanden de wedstrijd gestreden is, was het leuk om mee te lezen.
Maar goed, humor of gespeelde woede kun je wel over een punt heen tillen zodat het ineens niet aardig meer is (ik denk dat cabaretiers en voetballers die momenten wel kennen). Bij deze dus wil ik degene(n) waarvoor dit topic is bedoeld op het hart drukken om met een eerlijke dosis 8)7, :+ en O-) de :Y) uit te delen...

edit:
... en help de mensen hier 's uit de brand m.b.t. je persoonlijkhe(i)d(en)!

[ Voor 99% gewijzigd door benoni op 27-01-2004 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 27 januari 2004 @ 01:00:
[...]
Ik krijg een beetje het idee dat Gotty een clone is van een nogal bekend iemand, hij heeft het over dezelfde maatschappelijk fantastische eigenschappen die open-source software heeft als die welbekende andere Linux fanaat iig.
Daar hadden wij destijds ook al een idee over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit topic kan nog wel wat moderaties gebruiken: nieuws: Microsoft geeft miljard dollar weg voor computerhulp

Lees iemand uberhaubt wel wat die GoTTy schrijft? Hij krijgt steeds +3 voor de meest grote onzin namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium zal dat draadje eens voorzien van een paar PM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en mijn reacties (TSASDA) worden evenzeer radicaal naar beneden gemod, zelfs in andere items :'( En dat is duidelijk te wijten aan het feit dat ik op Gotty ben ingegaan :/
Elke reactie werd als troll gemod, toegegeven, IRL ben ik best een troll, maar ik heb op de FP toch serieus m'n best gedaan om het te camoufleren :P

Op zich interesseren die modpoints me niet zo hard, maar deze keer vind ik het er gewoon radicaal over :/

Kan iemand er ff naar kijken? (zelfde nieuwspost, zowat alle reacties op Gotty, niet slim, i know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bij dit soort acties krijgt men sterk de neiging om op naam te gaan modden wat zeker niet de bedoeling is. Het kan ook best zijn dat sommige mensen er een paar schaduw accounts op na houden om hun moderaties omhoog te houden en die van hun "tegenstanders" omlaag te schoppen. Ik zal het draadje nog eens doorlopen De Kris en waar nodig aanpassen (indien verdiend natuurlijk).

Het jammere blijft, en dat merk ik steeds weer, dat er op de frontpage en hier op GoT nogal wat pubertjes rondlopen die denken dat linux per definitie stoer is. Dat het not done is om ook Windows te respecteren. Meestal zijn het dezelfde mensen die van beide onderwerpen geen kaas gegeten hebben. Mensen moeten inzien dat beide ossen een eigen plaats in de markt verdienen en dat het ene niet per definitie in alle gevallen beter is dan het andere. Ik vrees (beetje offtopic) dat je dit soort dingen ook snel krijgt door de gemiddelde leeftijd hier op tweakers / GoT. Mensen in hun pubertijd zijn meestal erg goed in het doordrijven van hun eigen mening of zij nou gelijk hebben of niet, zonder goed naar de argumenten van anderen te luisteren.

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 27-01-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Microsoft doet aan ontwikkelingshulp

2 -> -1
2 -> -1
1 -> -1
2 -> -1
1 -> -1
3 -> 0
2 -> -1
2 -> -1
Tot zover Gotty.... ongelooflijk, in ALLE replies zit wel minstens 1 directe flame en alle betogen gaan allemaal over een dominant bedrijf dat corporaterror doet.... :?

0 -> 3
-1 => 2
Ik heb nog andere buitengewoon inzichtvolle dingen zien staan, maar die stonden al op +4. Bedrijfsstrategie afkeuren kan ook zonder geflame over 'Daar kan microsoft met hun zwakschalige windows echt niet tegenop'

[edit]TSada speelt teveel op de man, zijn lage scores horen IMHO dus ook laag. Trollen negeren is nog steeds het beste, of maak ze af op basis van valide argumenten zonder de broeksriem en lager te raken.

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 27-01-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu zijn de reacties van Gotty in deze draad over de recordomzet van Microsoft nog niet aangepakt, daar tref je iets vergelijkbaars aan. Misschien wordt het inderdaad tijd dat een admin een mailtje naar het figuur stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik ben er ook even langs geweest en ik moet zeggen dat ik zelden zo'n heftige draad heb gezien. Tal van trolls, flames, gescheld en op de man spelen. En dat terwijl het eigenlijk maar om één ding gaat: er is twijfel over de motieven van MS. Misschien is het geen goedheid, maar eigenbelang om mensen aan de MS-software te krijgen. En die hele, lange draad komt feitelijk neer op: "Welles! Nietes!".

Overigens scoort Gotty wel beroerd in die draad, maar aangezien hij een karma van >300 heeft zal hij ook nog wel eens goed posten. Een ban lijkt me vooralsnog te ver gaan. Overigens lijkt deze reactie van Gotty me geen troll. Dit lijkt me toch (power)modden op de man.

[ Voor 3% gewijzigd door Polaris op 27-01-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 19:12:
Wij dalen af naar deze draad waar melding wordt gemaakt van een recordomzet voor Microsoft. Voor de volledigheid beschouwen wij eerst de omvang van de kwestie, 10 reacties in de hele draad. Gotty loopt reeds in de eerste reactie reeds warm door het over de grootste softwarebouwer ter wereld te hebben met de bewoordingen:

[...]

Mijn mening: puur troll

Een volgende reactie vermeldt:

[...]

Deze verzameling generalisaties en beledigingen vormt het begin van een heuse flamewar. Naar mijn mening moet deze reactie zelfs naar de -3, maar ik ben niet diegene die daar over gaat.

Verreweg de meeste van zijn reacties vind ik in die draad pure flamebait en troll, een aantal staat daar ook op, een aantal nog zeker niet. Overigens is deze figuur mij vaker opgevallen door een bijzonder trollerige anti-MS-stijl van posten, hetgeen discussie altijd weer verkeerde richtingen opduwt. Sowieso lijkt dit draadje er mij eentje voor een PM-actie, ik heb het gevoel dat het allemaal behoorlijk scheef staat. En de opmerking over het syndroom van Asperger schiet bij mij volkomen in het verkeerde keelgat, ik hen een neefje dat dat heeft, en vindt het ronduit ongepast hoe meneer het hier gebruikt.
Hmmm.... Persoonlijk kan niet eens zeggen dat ik inhoudelijk helemaal oneens met Gotty ben, maargoed.

Hij beweert niet dat het zo is, hij zegt dat het zijn mening is.
De beleving waarmee ik het lees is misschien niet de beste woordkeuze, maar de MS "geile" mensen doen dit net zo hard.

Overigens moet ik zeggen dat ik het gebruik van een naam in de topic bij mij persoonlijk zelden goed valt, omdat het direct persoonlijk is vanaf de eerste regel
Door Bor_de_Wollef - Monday 26 January 2004 23:07

Ik wacht ook op de reactie van Gotty. Ben benieuwd wat voor doms ie nu weer gaat verkondigen. Mensen die dit soort trolls herhaaldelijk maken verdienen een ban imho.
Zolang mensen niet schelden of grof worden, vind ik dat er veel moet kunnen. Ik vind de regelgeving terecht, maar alleen bijzondere gevallen verdienen een ban. Bannen omdat je het ergens niet mee eens bent. Dat vind ik hetzelfde als het grote leger dat het kleine leger terroristen noemt.

offtopic:
Meestal zie ik dat mensen vaak op gevoel reageren en niet op logica of argumenten (doe ik zelf ook welles) Er is een pro MS lobby en een anti MS lobby, dat is altijd zo en dat zal ook altijd zo blijven. De discussie is kip en ei. Maar mensen die "blind" in MS geloven lijken voor mijn gevoel ook wat kortzichtig, al is het alleen maar omdat MS niet voor de gebruiker, maar voor meer winst gaat.
OS-en als Linux en andere 3 party werken iets anders... Het is maar net wat je ervan vind

Kortgezegd, WAT hij zegt vind ik wel kunnen. Misschien dat ik het me zou aantrekken als ik wat langere tenen had en wat gevoeliger zou zijn ;)

En iemand nazoeken op allerlei posts vind ik ook altijd nogal "zo-zo" gewoon omdat op iedereen wel iets aan te merken valt...
Door kareldestoute - Tuesday 27 January 2004 11:00

Nu zijn de reacties van Gotty in deze draad over de recordomzet van Microsoft nog niet aangepakt, daar tref je iets vergelijkbaars aan. Misschien wordt het inderdaad tijd dat een admin een mailtje naar het figuur stuurt.
Deze moet je me even uitleggen, ik zie helemaal niets raars aan deze postings en vind het zelfs prima reacties. Het enige wat opvalt is dat hij niet pro MS is.... so ??
Door Ecteinascidin (T.net PowerMod) - Tuesday 27 January 2004 10:42

Microsoft doet aan ontwikkelingshulp

2 -> -1
2 -> -1
1 -> -1
2 -> -1
1 -> -1
3 -> 0
2 -> -1
2 -> -1
Tot zover Gotty.... ongelooflijk, in ALLE replies zit wel minstens 1 directe flame en alle betogen gaan allemaal over een dominant bedrijf dat corporaterror doet....
Hoezo, is dat niet waar dan?? Dat het misschien niet 100% tactisch is, is wat anders dan dat het niet waar kan zijn?

Na mate wat ik lees, zou ik hooguit vriendelijk aan deze poster vragen een beetje op te letten over HOE hij iets neerzet (als je het uberhaubt al een probleem vind)
Maar een kritische mond snoeren met bans en officieele waarschuwingen vind ik eerder een zwaktebod...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

polaris schreef op 27 januari 2004 @ 11:13:
Overigens scoort Gotty wel beroerd in die draad, maar aangezien hij een karma van >300 heeft zal hij ook nog wel eens goed posten. Een ban lijkt me vooralsnog te ver gaan. Overigens lijkt deze reactie van Gotty me geen troll. Dit lijkt me toch (power)modden op de man.
Nou?
Gotty vindt het dus een kwalijke zaak dat MS haar gewraakte strategie op derde-wereld landen richt
Tuurlijk zou je met de hand over je hart kunnen stellen dat je er geen troll inziet, zonder koffie net 6 andere trollen in hetzelfde draadje plaatsen... maakt mij meer ongenuanceerd dan coulant. Ik vind deze zin een flame, hij is als flame bedoeld en maakt gewoon het flamerige propagandastandpunt van Gotty hard. Op basis van deze zin -> -1, niet persoonlijke dingen, geen modden op de man maar gewoon een zin hard beoordelen.

[edit]
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=946527
Goed nieuws: meer centjes verdienen betekent groter budget voor security issues

Dit is sowieso slecht nieuws.

Hoe evenwichtiger de markt, hoe meer innovatie, dus hoe beter zaken als security aan bod komen. Deze recordomzet die microsoft nu boekt is een zwarte bladzijde voor de IT-industrie en consumenten.

Lichtpunt is dat de winst van microsoft gedaald is!

De inkomsten zijn dus gestegen voor microsoft, maar de kosten zijn nog meer gestegen. Dat betekent dat microsoft nog inefficienter is geworden dan het al was, en alternatieven dus wat dat betreft een sterkere positie kunnen innemen.

* Gotty hoopt dat het monopolie van ms spoedig ten einde is
Je kunt een mening hebben, je kunt pro-Linux zijn, je kunt anti-MS zijn, maar dan nog.
Deze reply maakt gewoon gehakt van MS zonder argumentatie, doet alsof MS een voorportaal naar de hel is en er nooit iets goeds verwacht kan worden, no matter what.
Je kan ook een post bouwen waarin je getallen laat zien waarin MS-geldstromen gaan en zo een conclusie trekken, je kan populatieschema;s aanhalen en een verband leggen tussen veiligheidsproblemen van Windows en gebruikers die aande onderkant van de IQ-gausscurve liggen, je kan stellen dat MS vooralsnog niet veel richting veiligheid is gaan uitgeven, dus waarom nu opeens wel.... maar in deze post staat 'microsoft nog inefficienter is geworden dan het al was'
Nuance? me reet ook, gewoon troll, niets meer niets minder,

Ander perspectief, op welk niveau zou een FP-bezoeker deze reply willen lezen qua informatie? Volgens mij wilt niemand hier mee geconfronteerd worden bij een zoektocht naar nieuws, want wat voegt een ongenuanceerde, ononderbouwde complotpost nou toe aan de FP? niets... 0 of -1 dus.
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:22:
Na mate wat ik lees, zou ik hooguit vriendelijk aan deze poster vragen een beetje op te letten over HOE hij iets neerzet (als je het uberhaubt al een probleem vind)
Maar een kritische mond snoeren met bans en officieele waarschuwingen vind ik eerder een zwaktebod...
Ik mod alleen replies, ik neem hier geen waarschuwingen of banwoorden bij in de mond.
En ik ga niemand wijzen op taalgebruik, iemand die het niet snapt hoef ik niet te leren hoe het wel moet. Dat je kritiek op MS geeft kan ook op een heel andere manier, zoals Deze +4 die ik nog op +4 zou willen vastzetten ook, dat soort kanttekeningen heeft de FP veel meer aan dan 'Daarom ben ik absoluut tegen een dergelijke "gift" van microsoft. Dit brengt arme landen veel schade toe' (-1).

[ Voor 65% gewijzigd door Delerium op 27-01-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:22:
[...]

Zolang mensen niet schelden of grof worden, vind ik dat er veel moet kunnen. Ik vind de regelgeving terecht, maar alleen bijzondere gevallen verdienen een ban. Bannen omdat je het ergens niet mee eens bent. Dat vind ik hetzelfde als het grote leger dat het kleine leger terroristen noemt.
Als mensen vaak topic verstoren / verpesten door op een manier te gaan posten zoals GoTTy dat doet (zonder steekhoudende argumenten en 9 van de 10 x gewoon bullshit) mag iemand daar best op aangesproken worden imho. Een ban gaat mischien inderdaad te ver. Feit blijft dat de meeste replies van GoTTy gewoon kolder zijn. Verder kan ik het mij niet voorstellen dat deze reacties op een eerlijke manier naar +3 en soms +4 worden gemod en de reacties van veel mensen die tegen de persoon in kwestie ingaan keihard omlaag geschopt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 27-01-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 27 januari 2004 @ 12:00:
[...]

Als mensen vaak topic verstoren / verpesten door op een manier te gaan posten zoals GoTTy dat doet (zonder steekhoudende argumenten en 9 van de 10 x gewoon bullshit) mag iemand daar best op aangesproken worden imho. Een ban gaat mischien inderdaad te ver. Feit blijft dat de meeste replies van GoTTy gewoon kolder zijn. Verder kan ik het mij niet voorstellen dat deze reacties op een eerlijke manier naar +3 en soms +4 worden gemod en de reacties van veel mensen die tegen de persoon in kwestie ingaan keihard omlaag geschopt worden.
En wat ik dus zeg is dat wat jij vind een "mening" is, die niet iedereen deelt. Dus is het moeilijk oordelen... Ik stoor me er totaal niet aan. Dat de mensen die het lezen + of - modereren.... ach...... wat zal ik daar es van zeggen.... Het modereren gebeurd meestal met hetzelfde niveau als het reageren, dus ik modeer zelden...
Sowieso als je daarop gaat oordelen, dan moet je mij laten modden, dan blijven er weinig replies meer over hoor, dat kan ik je verzekeren.

Wolvie soliciteert als "moralistische moderator from hell" :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:20:
[...]

En wat ik dus zeg is dat wat jij vind een "mening" is, die niet iedereen deelt.
Zonder argumenten maar wat gaan roepen als een kip zonder kop wat duidelijk trolls en flamebaits zijn lijkt me een heel duidelijk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:20:
[...]
En wat ik dus zeg is dat wat jij vind een "mening" is, die niet iedereen deelt. Dus is het moeilijk oordelen... Ik stoor me er totaal niet aan. Dat de mensen die het lezen + of - modereren.... ach...... wat zal ik daar es van zeggen.... Het modereren gebeurd meestal met hetzelfde niveau als het reageren, dus ik modeer zelden...
Dat is geen compliment en dat moeten de veelmodders zoals ik zich denk ik aantrekken. Overigens ben ik niet met je eens dat een troll niet tot op zekere hoogte objectiveerbaar als zodanig te bestempelen is. Een mening zonder onderbouwing heeft twee negatieve kanten. Hij voegt niets toe, want ieder heeft een andere mening en er zijn er duizenden, dus dat is zonde van de databaseruimte. Bovendien kan de reactie in die vorm aanleiding zijn voor anderen om hun eigen tegengestelde mening te poneren, wat weer vrij snel een flamewar tot gevolg kan hebben. Daarom is het het beste om zulke reacties uit het zicht van de doorsnee user te brengen door 'm naar 0 of zelfs -1 te modereren.

Als je nu je mening onderbouwt met argumenten, dan heeft deze ineens wel een toegevoegde waarde. Dan kan hij namelijk mensen met een andere mening tot nieuwe inzichten brengen en daarnaast bestaat minder snel het gevaar van het uitlokken van een flamewar. In díe staat, moet een mening dan ook naar waarde gemodereerd worden. Ook al ben je het ondanks de goede onderbouwing nog steeds niet helemaal eens met iemand, dan nog zul je zo'n reactie naar waarde moeten schatten en dus minstens een 1 of een 2 score moeten nastreven. Ook een mening kan informatief zijn, maar niet wanneer hij zonder onderbouwing wordt neergezet. De informatie dat UserX Ati goed vindt en UserY niet zal mij aan mijn spreekwoordelijke derrière oxideren. :)

Uit het bovenstaande kun je dus afleiden dat er nooit op mening gemod moet worden, maar dat voor de waardering slechts telt wat de toegevoegde waarde van de totale inhoud voor het nieuwsitem als zodanig is.
Sowieso als je daarop gaat oordelen, dan moet je mij laten modden, dan blijven er weinig replies meer over hoor, dat kan ik je verzekeren.

Wolvie soliciteert als "moralistische moderator from hell" :D
Dat is dus eigenlijk geen juiste insteek. Een moralistisch uitgangspunt veronderstelt een referentiekader met waardeoordelen. Als dat kader de maat is voor de waardering van de reactie, dan ben je eigenlijk alleen bezig met: ben ik het eens met 'm of niet? De enige manier waarop je 'moderator from hell' ten volle kunt spelen, is wanneer je zo ruimdenkend bent om de reactie van iemand waar je het compleet mee oneens bent toch omhoog te modden, als die reactie een voldoende onderbouwing bevat en een voldoende informatiewaarde heeft. Een zaak van twee kanten belichten is altijd goed, het is *nooit*, in het hele leven niet zo, dat er maar één visie volledig waar is.

Terughoudendheid, eerlijkheid, bedachtzaamheid en objectiviteit zijn belangrijke deugden als je als moderator recht wilt doen aan de moeite die veel gebruikers in hun reacties steken. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik trof nog deze reactie van G indie draad aan met de zinsnede:
Je kunt het beter de kracht van het communisme of dictatuur noemen, daar lijkt het huidige marktbeeld meer op gezien de terreur van microsoft.
Met name "de terreur van Microsoft" maakt vind ik ook deze reactie een regelrechte troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdeboer schreef op 27 januari 2004 @ 16:02:
[...]

Dat is geen compliment en dat moeten de veelmodders zoals ik zich denk ik aantrekken. Overigens ben ik niet met je eens dat een troll niet tot op zekere hoogte objectiveerbaar als zodanig te bestempelen is. Een mening zonder onderbouwing heeft twee negatieve kanten. Hij voegt niets toe, want ieder heeft een andere mening en er zijn er duizenden, dus dat is zonde van de databaseruimte. Bovendien kan de reactie in die vorm aanleiding zijn voor anderen om hun eigen tegengestelde mening te poneren, wat weer vrij snel een flamewar tot gevolg kan hebben. Daarom is het het beste om zulke reacties uit het zicht van de doorsnee user te brengen door 'm naar 0 of zelfs -1 te modereren.
Ik denk ook dat je het zo mag opvatten. Laat ik bijzonder duidelijk zijn, dat ik hierin duidelijk onderscheid wil maken tussen got en tweakers. Het niveau op tweakers qua reageren en modden is naar mijn mening sowieso onder het mom "ik brul wat" en het modden gaat voor mijn gevoel op dezelfde manier. Opzich werkt het ondanks dat nog redelijk, maar als je op kwaliteit gaat beoordelen, dan is het laag... HEEL laag...
Voor GOT vind ik dat alweer anders. Het modden gaat volgens mij vrij goed (ik kan alleen oordelen over wat ik zelf zie), al ben ik het persoonlijk niet altijd met alles eens (dat hoeft ook niet hoor) Het reageren loopt heel erg uiteen, van stomme, gemene, domme opmerkingen naar "mierenneukerig" gedrag over regeltjes, tot zeer goede, correct geschreven en beargumenteerde reacties.

Als je de gemene deler neemt dat gaat het meestal wel als je over de
"gevoels" reacties heen leest.
Als je nu je mening onderbouwt met argumenten, dan heeft deze ineens wel een toegevoegde waarde. Dan kan hij namelijk mensen met een andere mening tot nieuwe inzichten brengen en daarnaast bestaat minder snel het gevaar van het uitlokken van een flamewar. In díe staat, moet een mening dan ook naar waarde gemodereerd worden. Ook al ben je het ondanks de goede onderbouwing nog steeds niet helemaal eens met iemand, dan nog zul je zo'n reactie naar waarde moeten schatten en dus minstens een 1 of een 2 score moeten nastreven. Ook een mening kan informatief zijn, maar niet wanneer hij zonder onderbouwing wordt neergezet. De informatie dat UserX Ati goed vindt en UserY niet zal mij aan mijn spreekwoordelijke derrière oxideren. :)

Uit het bovenstaande kun je dus afleiden dat er nooit op mening gemod moet worden, maar dat voor de waardering slechts telt wat de toegevoegde waarde van de totale inhoud voor het nieuwsitem als zodanig is.
Ik snap dat er nooit op mening gemod zou moeten worden, maar we kunnen denk ik met z'n allen wel concluderen dat op tweakers daar niet veel van terecht komt. Althans als ik kijk waar er + en - punten voor gegeven worden.....
[...]

Dat is dus eigenlijk geen juiste insteek. Een moralistisch uitgangspunt veronderstelt een referentiekader met waardeoordelen. Als dat kader de maat is voor de waardering van de reactie, dan ben je eigenlijk alleen bezig met: ben ik het eens met 'm of niet? De enige manier waarop je 'moderator from hell' ten volle kunt spelen, is wanneer je zo ruimdenkend bent om de reactie van iemand waar je het compleet mee oneens bent toch omhoog te modden, als die reactie een voldoende onderbouwing bevat en een voldoende informatiewaarde heeft. Een zaak van twee kanten belichten is altijd goed, het is *nooit*, in het hele leven niet zo, dat er maar één visie volledig waar is.

Terughoudendheid, eerlijkheid, bedachtzaamheid en objectiviteit zijn belangrijke deugden als je als moderator recht wilt doen aan de moeite die veel gebruikers in hun reacties steken. :)
Gelukkig begreep je mijn grapje ;)
Ik waardeer elk "min of meer" steekhoudend argument en zal altijd met argumenten reageren. Maargoed, het gaat niet over mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 22:36:
Ik trof nog deze reactie van G indie draad aan met de zinsnede:

[...]

Met name "de terreur van Microsoft" maakt vind ik ook deze reactie een regelrechte troll.
Mag ik de opmerking plaatsen dat een "regel" quoten niet de context van de post weergeeft? Dat vind ik dan ook geen objectieve beoordeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kan zijn, maar dat noemen ze de kracht van de vrije markt, kapitalisme

Het monopolie van microsoft is markt-falen. De markt is niet vrij - althans niet de desktop-PC-markt - maar gemonopoliseerd door microsoft.

Je kunt het beter de kracht van het communisme of dictatuur noemen, daar lijkt het huidige marktbeeld meer op gezien de terreur van microsoft.

Vrije markt is er pas als deze bestaat ui minstens een tiental verschillende aanbieders zijn met uitwisselbare producten.

Dank trouwens voor het compliment
Hoezo, de hele reactie bestaat uit 5 zinnen, zin 2 en 3 zijn ononderbouwde, flamende trollzinnen, de laatste zin is niets en dan blijft open deur zin 1 en 4 over. Je mag een op zichzelf staande zin niet als dusdanig beoordelen IMHO, maar in dit geval vormt de troll zelf de basis van de reactie, niet dat er een betoog staat waaruit een troll-conclusie volgt (die dan overigens geen troll zou mogen zijn).
Blijft voor mij slechts 1 opmerking over: zullen we hier geen heksenjacht van maken en alleen maar replies van Gotty opdiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je wou wat meer zien?
Het monopolie van microsoft is markt-falen. De markt is niet vrij - althans niet de desktop-PC-markt - maar gemonopoliseerd door microsoft.
Ten eerste is wat daar staat zeer discutabel. Dat markt falen kan ik nog enigszins volgen, waarom heeft bijvoorbeeld IBM toentertijd niet veel meer werk gemaakt van OS2, dat ook een zeer goed systeem was, één voordeel was bijvoorbeeld dat het razendsnel opstartte. "De markt is niet vrij" is aperte onzin, iedereen is vrij om zijn eigen desktop-besturingssysteem op de markt te brengen en iedereen is vrij om het besturingssysteem van zijn keuze te gebruiken. Het geval doet zich voor dat dat in grote meerderheid het systeem van Microsoft blijkt te zijn. Dan komt het eerste trollerige, "maar gemonopoliseerd door microsoft", ook aperte onzin, Microsoft heeft zeer effectief het grote publiek weten te overtuigen dat men hun OS moest hebben, dat noemt men ook wel marketing. Dit is gewoon een regelrechte insinuatie dat Microsoft gemeen bezig is.
Ik snap niet eens dat je niet ziet dat dit inderdaad een regelrechte troll is, wat meneer hier neerzet is het vergelijken van Microsoft met misdadige systemen. Een ieder tegen wie dit gezegd wordt slaat degene die het stelt vermoedelijk een reisje naar de tandarts, het is gewoon zeer grof.
Vrije markt is er pas als deze bestaat ui minstens een tiental verschillende aanbieders zijn met uitwisselbare producten.
Dit is een eigen bedenksel, nergens op gebaseerd. Ik ben geen econoom, maar uit de tijd dat ik nog met economie had te maken weet ik wel dat ook dit gewoon onzin is. Het moet wederom meneer zijn rechtlijnige niet onderbouwde trollerige kruistocht tegen Microsoft ondersteunen.

Misschien snap je nu dat ik er niet happig op ben om alle trolls van Gotty op deze manier te belichten, ik heb ook nog werk te doen. Verder is je argument dat één zin er niet toe kan lijden dat de hele posting een troll is niet valide, overigens kun je met het gegeven linkje vrij eenvoudig constateren waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op 28 januari 2004 @ 12:51:
[...]

Hoezo, de hele reactie bestaat uit 5 zinnen, zin 2 en 3 zijn ononderbouwde, flamende trollzinnen, de laatste zin is niets en dan blijft open deur zin 1 en 4 over. Je mag een op zichzelf staande zin niet als dusdanig beoordelen IMHO, maar in dit geval vormt de troll zelf de basis van de reactie, niet dat er een betoog staat waaruit een troll-conclusie volgt (die dan overigens geen troll zou mogen zijn).
Blijft voor mij slechts 1 opmerking over: zullen we hier geen heksenjacht van maken en alleen maar replies van Gotty opdiepen?
Dat zou zomaar kunnen (los van het feit dat ik het met de reactie opzich niet oneens ben, maar goed). Als je in die context bekijkt zijn wel erg veel posts niet onderbouwt.

Ik ben het wel met je eens door niet "één" gebruiker door te lichten, want het geld voor meer mensen en "zo" erg is hij nu ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 13:04:
Je wou wat meer zien?

[...]

Ten eerste is wat daar staat zeer discutabel. Dat markt falen kan ik nog enigszins volgen, waarom heeft bijvoorbeeld IBM toentertijd niet veel meer werk gemaakt van OS2, dat ook een zeer goed systeem was, één voordeel was bijvoorbeeld dat het razendsnel opstartte. "De markt is niet vrij" is aperte onzin, iedereen is vrij om zijn eigen desktop-besturingssysteem op de markt te brengen en iedereen is vrij om het besturingssysteem van zijn keuze te gebruiken. Het geval doet zich voor dat dat in grote meerderheid het systeem van Microsoft blijkt te zijn. Dan komt het eerste trollerige, "maar gemonopoliseerd door microsoft", ook aperte onzin, Microsoft heeft zeer effectief het grote publiek weten te overtuigen dat men hun OS moest hebben, dat noemt men ook wel marketing. Dit is gewoon een regelrechte insinuatie dat Microsoft gemeen bezig is.
Wat ik eruit lees is dat de mogelijkheden en omstandigheden zeer moeilijk zijn om tegen MS iets te beginnen en als het lukt, wordt je uit het water geblazen door onze OS en aanverwante zaken gigant... waar of niet?
Dat lijkt me moordend voor een eerlijke markt werking..
Het recht van de sterkste heet anarchie.
[...]

Ik snap niet eens dat je niet ziet dat dit inderdaad een regelrechte troll is, wat meneer hier neerzet is het vergelijken van Microsoft met misdadige systemen. Een ieder tegen wie dit gezegd wordt slaat degene die het stelt vermoedelijk een reisje naar de tandarts, het is gewoon zeer grof.
Nee, er zijn zoveel rechtzaken tegen MS omdat ze altijd zo correct en eerlijk zijn... Nog meer vragen?
[...]

Dit is een eigen bedenksel, nergens op gebaseerd. Ik ben geen econoom, maar uit de tijd dat ik nog met economie had te maken weet ik wel dat ook dit gewoon onzin is. Het moet wederom meneer zijn rechtlijnige niet onderbouwde trollerige kruistocht tegen Microsoft ondersteunen.

Misschien snap je nu dat ik er niet happig op ben om alle trolls van Gotty op deze manier te belichten, ik heb ook nog werk te doen. Verder is je argument dat één zin er niet toe kan lijden dat de hele posting een troll is niet valide, overigens kun je met het gegeven linkje vrij eenvoudig constateren waar het over gaat.
Klopt, maar niet iedereen klikt op het linkje. En in die context is deze zin van jou net zo erg "Dit is een eigen bedenksel, nergens op gebaseerd" want jij weet dit niet, dit neem je aan....
Overigens mag het misschien in definitie niet 100% kloppen, de strekking klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eruit lees is dat de mogelijkheden en omstandigheden zeer moeilijk zijn om tegen MS iets te beginnen en als het lukt, wordt je uit het water geblazen door onze OS en aanverwante zaken gigant... waar of niet?
Nut van deze stelling? Wie heeft het over "iets tegen MS te beginnen"? Het begint wel erg duidelijk te worden dat je blijkbaar iets tegen MS hebt, en dat je het blijkbaar wel goed vindt hoe Gotty tekeer gaat.
Nee, er zijn zoveel rechtzaken tegen MS omdat ze altijd zo correct en eerlijk zijn... Nog meer vragen?
Geen vragen, wel even een opmerking. Het feit dat tegen een bedrijf rechtszaken worden gevoerd op grond van zakelijke geschillen en gewoon ordinaire pogingen om er veel geld aan over te houden maakt van een bedrijf geen misdadige organisatie, het vergelijken van Microsoft met misdadige systemen moet dus inderdaad hard als troll aangemerkt worden.
Klopt, maar niet iedereen klikt op het linkje. En in die context is deze zin van jou net zo erg "Dit is een eigen bedenksel, nergens op gebaseerd" want jij weet dit niet, dit neem je aan....
Jij weet een zeer groot aantal dingen niet. Onder andere weet jij niets over mijn persoon, en elk vermoeden dat jij daar dus als feit over brengt slaat nergens op, is niet onderbouwd. Verder nodig ik je uit om bijvoorbeeld eens een boek van Arnold Heertje daarover te raadplegen voordat je in dezen uitspraken doet.
Ik ben het wel met je eens door niet "één" gebruiker door te lichten, want het geld voor meer mensen en "zo" erg is hij nu ook weer niet
Mwoah, het volspammen van een draad met een groot aantal schreeuwerige trollreacties gebeurt natuurlijk elke dag, dus is heel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:44:
[...]

Nut van deze stelling? Wie heeft het over "iets tegen MS te beginnen"? Het begint wel erg duidelijk te worden dat je blijkbaar iets tegen MS hebt, en dat je het blijkbaar wel goed vindt hoe Gotty tekeer gaat.
Ben jij nu aan het flaimen? Want je betrekt het ineens op de persoon.. (en nu moet ik huilen enzo)
Jij bent blijkbaar voor MS, want anders zou je bovenstaand niet zeggen... Overigens lees je niet, want ik heb gezegd dat ik niets tegen MS heb, maar met een aantal zaken het duidelijk niet eens ben.

En als je het perse wilt weten, ik verdien mijn boterham met MS, dus wat zou ik erop tegen moeten hebben? Maar dat is nog wat anders als objectief naar zaken kijken...
[...]
Geen vragen, wel even een opmerking. Het feit dat tegen een bedrijf rechtszaken worden gevoerd op grond van zakelijke geschillen en gewoon ordinaire pogingen om er veel geld aan over te houden maakt van een bedrijf geen misdadige organisatie, het vergelijken van Microsoft met misdadige systemen moet dus inderdaad hard als troll aangemerkt worden.
Als MS zo netjes was en zich aan de regels zou houden, was er ook niets om over te rechten...
[...]
Jij weet een zeer groot aantal dingen niet. Onder andere weet jij niets over mijn persoon, en elk vermoeden dat jij daar dus als feit over brengt slaat nergens op, is niet onderbouwd. Verder nodig ik je uit om bijvoorbeeld eens een boek van Arnold Heertje daarover te raadplegen voordat je in dezen uitspraken doet.
Ik heb het ook helemaal niet over jou persoon. Ik zeg alleen dat jij iets roept op een aanname die jij niet met feiten kan ondersteunen... want je weet bijvoorbeeld al helemaal niet of ik op het linkje geklikt hebt..... dat kan je hooguit aannemen...

En wat heeft Arnold Heertje met deze topic te maken?? Er zijn vast meer boeken over dit onderwerp :o
Een uitspraak is behalve een mening ook onderhevig aan de informatie die je leest... dus als ik een ander boek lees met andere informatie, dan is dat voor mij "waar"
snappie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Bij deze het verzoek aan beide heren (Wolvie en kareldestoute) om weer terug te komen bij het onderwerp en om niet al te persoonlijk te worden.

Het gaat er mij nu niet om wie er begon of wie dat doet, maar de discussie wordt te grimmig en er wordt te ver van het oorspronkelijke onderwerp (reacties op de fp van Gotty) afgedwaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 27 januari 2004 @ 10:24:
Dit topic kan nog wel wat moderaties gebruiken: nieuws: Microsoft geeft miljard dollar weg voor computerhulp

Lees iemand uberhaubt wel wat die GoTTy schrijft? Hij krijgt steeds +3 voor de meest grote onzin namelijk.
Volgens mij zijn dergelijke moderaties het ultieme bewijs dat er vaak gemod wordt door mensen die er totaal niks van snappen. Ik bedoel : Er zijn hier veel mensen die Bill Gates en Co schurken vinden maar zelf met niks anders dan windows overweg kunnen. Ze zien daar dan wat stoere taal en modden dat omhoog.
In de politiek gaat het net hetzelfde. Partijen met harde schreewerige propagande die heel wat emoties voor en tegen losweekt krijgen bijval.
Pagina: 1