Wij dalen af naar deze draad waar melding wordt gemaakt van een recordomzet voor Microsoft. Voor de volledigheid beschouwen wij eerst de omvang van de kwestie, 10 reacties in de hele draad. Gotty loopt reeds in de eerste reactie reeds warm door het over de grootste softwarebouwer ter wereld te hebben met de bewoordingen:
Een volgende reactie vermeldt:
Verreweg de meeste van zijn reacties vind ik in die draad pure flamebait en troll, een aantal staat daar ook op, een aantal nog zeker niet. Overigens is deze figuur mij vaker opgevallen door een bijzonder trollerige anti-MS-stijl van posten, hetgeen discussie altijd weer verkeerde richtingen opduwt. Sowieso lijkt dit draadje er mij eentje voor een PM-actie, ik heb het gevoel dat het allemaal behoorlijk scheef staat. En de opmerking over het syndroom van Asperger schiet bij mij volkomen in het verkeerde keelgat, ik hen een neefje dat dat heeft, en vindt het ronduit ongepast hoe meneer het hier gebruikt.
Mijn mening: puur trollniet van hoeveel de veelvraat uit redmond verdient.
Een volgende reactie vermeldt:
Deze verzameling generalisaties en beledigingen vormt het begin van een heuse flamewar. Naar mijn mening moet deze reactie zelfs naar de -3, maar ik ben niet diegene die daar over gaat.En alleen op microsoft ! Raar he? NOT
Je wordt echt niet anti-ms geboren hoor. Mensen die iets tegen MS hebben zijn vaak veelzijdig ontwikkeld. Meestal zijn ze politiek geinteresseerd en hebben kennis van meerdere besturingssytemen.
Mensen die pro-ms zijn geworden zijn imho vaak relatief simpel, verblijven in een wereldje geschapen en gecontroleerd door de propaganda van microsoft. Als de MS-fan de feitenkennis wel heeft begrijpt hij vaak niet goed de gevoelens die ontstaan bij consumenten door toedoen van acties van machtsmisbruik MS, (denk aan het syndroom van asperger). Een laatste mogelijkheid is vaak dat de ms-fan geen inzicht heeft in marktstrategieen.
Dus ik denk dat je de zaken te eenvoudig bekijkt. De kritiek op MS is niet van de lucht maar komt ook niet uit de lucht vallen.
[Reactie gewijzigd door Gotty]
Verreweg de meeste van zijn reacties vind ik in die draad pure flamebait en troll, een aantal staat daar ook op, een aantal nog zeker niet. Overigens is deze figuur mij vaker opgevallen door een bijzonder trollerige anti-MS-stijl van posten, hetgeen discussie altijd weer verkeerde richtingen opduwt. Sowieso lijkt dit draadje er mij eentje voor een PM-actie, ik heb het gevoel dat het allemaal behoorlijk scheef staat. En de opmerking over het syndroom van Asperger schiet bij mij volkomen in het verkeerde keelgat, ik hen een neefje dat dat heeft, en vindt het ronduit ongepast hoe meneer het hier gebruikt.