Ibook g4 dual screen hack ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Wie heeft er ervaring met de dual screen (aka dual display of dual head) hack voor de G4 ibook?

Graag zou ik hier het een en het ander over horen. Ik wil zelf graag een Mac laptop kopen. Dual screen support is voor mij vrij belangrijk, maar de Powerbook is me net even te duur. Liever zou ik dan voor de 12" Ibook gaan.

De hack leek me nogal makkelijk; wat parameters in openfirmware veranderen. Ik zie ook niet helemaal in hoe zoiets je garantie zou kunnen schaden. Is er iemand die hier commentaar op kan geven waarom dat wel zo zou zijn?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Kijk in het Apple topic of anders in de inmiddels gesloten Apple iBook G4 topic. Daar in zijn er ongeveer 10 mensen te vinden die de hack met succes hebben uitgevoerd.

En de garantie zou kunnen vervallen omdat je dus iets veranderd aan de toestand van de iBook zonder dat je er eigenlijk "toestemming" voor hebt. Je veranderd de specificatie's van de machine. Maar ja, dan vraag ik me toch weer af, aangezien het software matig is of dat veel uitmaakt. Ach, als dat zo is, kan je er weinig tegen doen. Laten we het daar maar ophouden. ;)

kleurbleur.nl

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 17:21
het werkt zonder problemen op een G3, en ik heb ook alleen successtories gelezen voor de G4.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het werkt hier zonder problemen op een iBook G3 en op een G4 heb ik het ook zien werken. Als het nodig is dan kun je altijd nog de 'hack' deinstalleren via het zelfde programmatje.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw