Ik zit met een probleem, als ik een phpscript een directorie laat aanmaken, daar een php filetje in laat schrijven, en vervolgens met datzelfde script probeer die file te openen.
Dan krijg ik een safemode error:
Nou heb ik hier op GoT gezocht op die safemode error, en daar kwamen een heleboel resultaten uit. Maar bij vrijwel al die topics, ging het om gebruikers,
die met het ene script een dir aanmaakten, en met een ander script probeerden
die weer te openen, en dan ging het fout.
Maar bij mij gebeurt het juist allebei in 1 script. Als ik het de eerste keer aanroep, wordt er netjes een directory gemaakt, (chmod 777 maar eventjes..), met daarin een index.php
Maar als ik hem dan nog eens aanroep, dan krijg ik die SAFEMODE error.
Het gaat om dit stukje code:
Nu las ik van ACM een stukje over een php script schrijven, welke als je hem aanroept, weer een php script in de dir schrijft, zodat de user-id's hetzelfde zijn.
Maar is er geen eenvoudigere oplossing? (Behalve mijn host aanspreken over SAFEMODE, want dat is geen optie)
Dan krijg ik een safemode error:
code:
1
2
3
4
5
| Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 10021 is not allowed to access sites/Ronald/index.php owned by uid 2525 in /usr/local/psa/home/vhosts/down4free.com/httpdocs/bloon/write.php on line 14 |
Nou heb ik hier op GoT gezocht op die safemode error, en daar kwamen een heleboel resultaten uit. Maar bij vrijwel al die topics, ging het om gebruikers,
die met het ene script een dir aanmaakten, en met een ander script probeerden
die weer te openen, en dan ging het fout.
Maar bij mij gebeurt het juist allebei in 1 script. Als ik het de eerste keer aanroep, wordt er netjes een directory gemaakt, (chmod 777 maar eventjes..), met daarin een index.php
Maar als ik hem dan nog eens aanroep, dan krijg ik die SAFEMODE error.
Het gaat om dit stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $dir = "sites/$username"; IF (file_exists($dir)) { echo "file bestaat al! <BR>"; $handle = fopen("$dir/index.php","w"); fwrite($handle, $yourFieldNameHere); printf("Je code is opgeslagen, dir bestond al"); fclose($handle); } ELSE { echo "file bestaat nog niet! <BR>"; mkdir("$dir", 0777); $handle = fopen ("$dir/index.php","a"); fwrite($handle, $yourFieldNameHere); printf("Je code is opgeslagen, dir bestond nog niet"); fclose($handle); } |
Nu las ik van ACM een stukje over een php script schrijven, welke als je hem aanroept, weer een php script in de dir schrijft, zodat de user-id's hetzelfde zijn.
Maar is er geen eenvoudigere oplossing? (Behalve mijn host aanspreken over SAFEMODE, want dat is geen optie)
[ Voor 5% gewijzigd door gizmo9003 op 25-01-2004 19:00 ]
tjah..